Cześć,
mam S1 130 KM, 2005 i mam problem.
Pierwsze, co jakiś czas muszę dolewać płyn chłodzący.
Mam wrażenie, ze w zbiorniczku jest za duże podcisnienie / jakby wciagalo plyn. Po odkreceniu korka w zbiorniczku zawsze poziom plynu sie sporo podnosi. Nie zauwazylem aby płyn wyrzucalo przez zbiorniczek - tam jest sucho. Innych wycieków płynu tez nie zauwazam.
Przy uszczelce pod glowica raczej sucho / raz chyba zauwaazylem jakby lekko sie pocilo.
Co sprawdzic / co moze byc przyczyna?
Drugie, odbiera moc przy predkosci około 120 KM. Czasami wyłączenie i włączenie silnika rozwiazuje problem a czasami nie.
Przy mocnym gazowaniu / próbie rozpedzenia pokazuje sie blad - kontrolka AWARIA SYSTEMU WTRYSKU.
Problem wystepuje przy prawie kazdym odpaleniu, ciezko sie go pozbyc. Co sprawdzic / co moze byc przyczyna?
PS. 1 i 2 to moga byc wspolne problemy czy raczej oddzielne?
Pozdrawiam
[S1] ubytki płynu + spadki mocy
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 15 sie 2017, o 14:01
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Paweł
Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy
odkręć korek przy zbiorniczku i odpal auto - zaglądnij i zobacz czy nie widać pęcherzyków powietrza, dalej jak się ma do tego wskazanie temp na liczniku? jest 90?
co do mocy to pokazuje na wtrysk - do wymiany/regeneracji
co do mocy to pokazuje na wtrysk - do wymiany/regeneracji
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy
Stan oleju się podnosi? Sprawdz....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2 sie 2013, o 19:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Elblag
Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy
Na zimnym silniku odkręciłem korek przy zbiorniczku..przygazówka /duże obroty/....i widac dużo powietrza...tak jakby ktos dmuchał powietrze od strony silnika. Czyli na 100% uszczelka?-pawlo111 pisze:odkręć korek przy zbiorniczku i odpal auto - zaglądnij i zobacz czy nie widać pęcherzyków powietrza, dalej jak się ma do tego wskazanie temp na liczniku? jest 90? co do mocy to pokazuje na wtrysk - do wymiany/regeneracji
Temperatura po około 5 km wchodzi na 90 stopni. Tak wiec tu jest OK.
Odnośnie mocy - pecherzyki powietrza / uszczelka nie moga wplywac na spadek mocy przy predkosci wiekszej niz 120 km/h?
Nie. Korek oleju od spodu czysty / brak białego nalotu.CLO27 pisze: Stan oleju się podnosi? Sprawdz....
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy
Witam kolego, przy ewentualnie uszkodzonej uszczelce pod glowica, w naszym superbie nie koniecznie nedzie przelewac wode do oleju lub w druga strone. To samo dotyczy temperatury.
U mnie bulgotalo w nagrzewnicy, znikal plyn ze zbiorniczka wyrownawczego, po odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego uciekalo cisnienie i uzupelnial sie nie znacznie plyn w zbiorniczku. Dodatkowo korek wysokiego cisnienia w zbiorniczku wyrownawczym byl zawsze mokry i podczas dlugiej trasy 300/400 km, jadac stala predkoscia 140 w pewnym momencie pod wplywem cisnienia wypluwany byl caly plyn ze zbiorniczka.
Sprawdz chlodniczke spalin i ewentualnie korek zbiorniczka wyrownawczego. Powyzsze rzeczy moga powodowac wzrost cisnienia w ukladzie.
Pozdrawiam.
U mnie bulgotalo w nagrzewnicy, znikal plyn ze zbiorniczka wyrownawczego, po odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego uciekalo cisnienie i uzupelnial sie nie znacznie plyn w zbiorniczku. Dodatkowo korek wysokiego cisnienia w zbiorniczku wyrownawczym byl zawsze mokry i podczas dlugiej trasy 300/400 km, jadac stala predkoscia 140 w pewnym momencie pod wplywem cisnienia wypluwany byl caly plyn ze zbiorniczka.
Sprawdz chlodniczke spalin i ewentualnie korek zbiorniczka wyrownawczego. Powyzsze rzeczy moga powodowac wzrost cisnienia w ukladzie.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 24
- Rejestracja: 2 sie 2013, o 19:19
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Elblag
Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy
Cześć,
nagrzewnica - odpada! Na trasie pękł mi przewód łączący silnik z nagrzewnicą. Nie miałem wyjścia i połączyłem na krótko eliminując z obiegu nagrzewnicę.
Gdzie jest chłodniczka spalin? Pierwsze słysze o tym.
PS. Kupiłem tester uszczelki głowicy. Zrobilem test i kolor płynu po około 10 min na rozgrzanym silniku zmienil sie w kolor ZIELONY co niby swiadczy o padnietej uszczelce. Wierzyc temu testowi w 100%
nagrzewnica - odpada! Na trasie pękł mi przewód łączący silnik z nagrzewnicą. Nie miałem wyjścia i połączyłem na krótko eliminując z obiegu nagrzewnicę.
Gdzie jest chłodniczka spalin? Pierwsze słysze o tym.
PS. Kupiłem tester uszczelki głowicy. Zrobilem test i kolor płynu po około 10 min na rozgrzanym silniku zmienil sie w kolor ZIELONY co niby swiadczy o padnietej uszczelce. Wierzyc temu testowi w 100%
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy
Nie ma zbyt wielu innych testów. Chlodnica spalin znajduje sie przed egr, nad Turbo. Takie podluzne gowno z lewej strony silnika. Ida do tego 2 weze chlodnicze. Mysle ze szybko namierzysz. W tym przypadku jezeli masz padnieta chlodnice test jest nie wiarygodny. Mi mechanik przed rozbieraniem silnika sprawdzil chlodnice
Znajdz magika co ci ja tez sprawdzi. Najczesciej sa to mikropekniecia - no chyba ze bedzie mocno popekana to okiem zobaczysz. Mozna na jakis czas odlaczyc chlodnice spalin, i polaczyc werze od chlodziwa. W ten sposob upewnisz sie na 100%!!
Znajdz magika co ci ja tez sprawdzi. Najczesciej sa to mikropekniecia - no chyba ze bedzie mocno popekana to okiem zobaczysz. Mozna na jakis czas odlaczyc chlodnice spalin, i polaczyc werze od chlodziwa. W ten sposob upewnisz sie na 100%!!