[S1] ubytki płynu + spadki mocy

jkazan
Posty: 24
Rejestracja: 2 sie 2013, o 19:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Elblag

[S1] ubytki płynu + spadki mocy

Post autor: jkazan »

Cześć,
mam S1 130 KM, 2005 i mam problem.
Pierwsze, co jakiś czas muszę dolewać płyn chłodzący.
Mam wrażenie, ze w zbiorniczku jest za duże podcisnienie / jakby wciagalo plyn. Po odkreceniu korka w zbiorniczku zawsze poziom plynu sie sporo podnosi. Nie zauwazylem aby płyn wyrzucalo przez zbiorniczek - tam jest sucho. Innych wycieków płynu tez nie zauwazam.
Przy uszczelce pod glowica raczej sucho / raz chyba zauwaazylem jakby lekko sie pocilo.
Co sprawdzic / co moze byc przyczyna?


Drugie, odbiera moc przy predkosci około 120 KM. Czasami wyłączenie i włączenie silnika rozwiazuje problem a czasami nie.
Przy mocnym gazowaniu / próbie rozpedzenia pokazuje sie blad - kontrolka AWARIA SYSTEMU WTRYSKU.
Problem wystepuje przy prawie kazdym odpaleniu, ciezko sie go pozbyc. Co sprawdzic / co moze byc przyczyna?

PS. 1 i 2 to moga byc wspolne problemy czy raczej oddzielne?

Pozdrawiam
-pawlo111
Posty: 3
Rejestracja: 15 sie 2017, o 14:01
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Paweł

Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy

Post autor: -pawlo111 »

odkręć korek przy zbiorniczku i odpal auto - zaglądnij i zobacz czy nie widać pęcherzyków powietrza, dalej jak się ma do tego wskazanie temp na liczniku? jest 90?

co do mocy to pokazuje na wtrysk - do wymiany/regeneracji
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy

Post autor: CLO27 »

Stan oleju się podnosi? Sprawdz....
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
jkazan
Posty: 24
Rejestracja: 2 sie 2013, o 19:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Elblag

Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy

Post autor: jkazan »

-pawlo111 pisze:odkręć korek przy zbiorniczku i odpal auto - zaglądnij i zobacz czy nie widać pęcherzyków powietrza, dalej jak się ma do tego wskazanie temp na liczniku? jest 90? co do mocy to pokazuje na wtrysk - do wymiany/regeneracji
Na zimnym silniku odkręciłem korek przy zbiorniczku..przygazówka /duże obroty/....i widac dużo powietrza...tak jakby ktos dmuchał powietrze od strony silnika. Czyli na 100% uszczelka?
Temperatura po około 5 km wchodzi na 90 stopni. Tak wiec tu jest OK.
Odnośnie mocy - pecherzyki powietrza / uszczelka nie moga wplywac na spadek mocy przy predkosci wiekszej niz 120 km/h?
CLO27 pisze: Stan oleju się podnosi? Sprawdz....
Nie. Korek oleju od spodu czysty / brak białego nalotu.
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy

Post autor: OuTchOrN »

Witam kolego, przy ewentualnie uszkodzonej uszczelce pod glowica, w naszym superbie nie koniecznie nedzie przelewac wode do oleju lub w druga strone. To samo dotyczy temperatury.

U mnie bulgotalo w nagrzewnicy, znikal plyn ze zbiorniczka wyrownawczego, po odkreceniu korka zbiorniczka wyrownawczego uciekalo cisnienie i uzupelnial sie nie znacznie plyn w zbiorniczku. Dodatkowo korek wysokiego cisnienia w zbiorniczku wyrownawczym byl zawsze mokry i podczas dlugiej trasy 300/400 km, jadac stala predkoscia 140 w pewnym momencie pod wplywem cisnienia wypluwany byl caly plyn ze zbiorniczka.

Sprawdz chlodniczke spalin i ewentualnie korek zbiorniczka wyrownawczego. Powyzsze rzeczy moga powodowac wzrost cisnienia w ukladzie.

Pozdrawiam.
jkazan
Posty: 24
Rejestracja: 2 sie 2013, o 19:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Elblag

Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy

Post autor: jkazan »

Cześć,

nagrzewnica - odpada! Na trasie pękł mi przewód łączący silnik z nagrzewnicą. Nie miałem wyjścia i połączyłem na krótko eliminując z obiegu nagrzewnicę.
Gdzie jest chłodniczka spalin? Pierwsze słysze o tym.

PS. Kupiłem tester uszczelki głowicy. Zrobilem test i kolor płynu po około 10 min na rozgrzanym silniku zmienil sie w kolor ZIELONY co niby swiadczy o padnietej uszczelce. Wierzyc temu testowi w 100%
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [S1] ubytki płynu + spadki mocy

Post autor: OuTchOrN »

Nie ma zbyt wielu innych testów. Chlodnica spalin znajduje sie przed egr, nad Turbo. Takie podluzne gowno z lewej strony silnika. Ida do tego 2 weze chlodnicze. Mysle ze szybko namierzysz. W tym przypadku jezeli masz padnieta chlodnice test jest nie wiarygodny. Mi mechanik przed rozbieraniem silnika sprawdzil chlodnice
Znajdz magika co ci ja tez sprawdzi. Najczesciej sa to mikropekniecia - no chyba ze bedzie mocno popekana to okiem zobaczysz. Mozna na jakis czas odlaczyc chlodnice spalin, i polaczyc werze od chlodziwa. W ten sposob upewnisz sie na 100%!!
ODPOWIEDZ