Ksenon zgasł

Wlodaroo
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2017, o 15:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Ksenon zgasł

Post autor: Wlodaroo »

Witajcie moi drodzy!
Problem ksenonów był już tłuczony milion razy ale już nie mam pojęcia co dalej może być nie tak a na forum nie znalazłem nigdzie odpowiedzi.
Sytuacja jest następująca:
Superb I (2002, 1.8AWT, z Reichu :))
ksenon zgasł jakiś tydzień temu i pojawił się komunikat "awaria światła" czyli w języku naszych zachodnich sąsiadów ausfall licht.
Od tego momentu stwierdziłem, że ksenon (od strony pasażera, d2s) faktycznie nie świeci.
Od tego czasu:
1. Zamieniłem żarniki miejscami - oba świecą tylko na lewym reflektorze, prawy TRUP;
2. Zamieniłem startery miejscami (tu mamy taki przykładowy starter: http://www.xenonserwis.com/pl/p/Nowy-St ... 319-10/553) - oba świecą tylko na lewym reflektorze, prawy trup.
3. Napięcie na wtyku głównym (10-pinowym) reflektora na wtyku 5 prawidłowe przy włączonym przełączniku świateł mijania.
4. Napięcie w gnieździe bezpiecznika prawego światła mijania - prawidłowe.

Jak się domyślam problem leży gdzieś pomiędzy wtykiem głównym reflektora a starterem. Jest tam coś jeszcze co może wpływać na komunikację? Czy tylko kable? Może jakiś sterownik a może bezpiecznik bezpośrednio w reflektorze?
Proszę o radę i pozdrawiam,
Adam
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Ksenon zgasł

Post autor: Matt »

a przetwornica?
Sterownik jest w bagażniku, ale objawem jego awarii jest to, że ksenony opadną i będą świeciły blisko przed autem.
Wlodaroo
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2017, o 15:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Ksenon zgasł

Post autor: Wlodaroo »

Matt pisze:a przetwornica?
Hmmm, a w którym miejscu jest ona zlokalizowana? wymontuję ją bez demontażu reflektora?
Nie jest czasem tak, że przy zwykłym ksenonie, starter pełni również rolę przetwornika napięcia?
Matt, chodzi Ci o to ustrojstwo? (http://allegro.pl/przetwornica-xenon-d2 ... 09983.html)
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: Ksenon zgasł

Post autor: motogold »

Bez wyjęcia lampy się nie da.A żeby lampę zdjąć,to trzeba zderzak zwalić.Chyba,że masz wyjęte mocowanie pod lampą,to wtedy bez zdjęcia zderzaka.
Przetwornica,to zupełnie co innego.Skoro w drugiej lampie się świeci,to na 99% uwalona przetwornica.
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Ksenon zgasł

Post autor: jerry1 »

Hmmmm... Wyjmowałeś palniki i startery bez zdejmowania lamp ?? Niezły jesteś .... Ja (też 1.8AWT) demontowałem lampe jak mi padł żarnik. Oczywiście zderzak trzeba było zdjąć ale to pikuś. na tyle mały pikuś, że jak mi następnym razem padnie postojówka albo H7-ka to nie wiem czy nie skuszę się o demontaż zderzaka i lampy .... Jakoś miałem kłopoty ze zmieszczeniem łap i dopięciem lampy przy wymianie postojówki ....
Wlodaroo
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2017, o 15:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Ksenon zgasł

Post autor: Wlodaroo »

jerry1 pisze:Hmmmm... Wyjmowałeś palniki i startery bez zdejmowania lamp ?? Niezły jesteś .... Ja (też 1.8AWT) demontowałem lampe jak mi padł żarnik. Oczywiście zderzak trzeba było zdjąć ale to pikuś. na tyle mały pikuś, że jak mi następnym razem padnie postojówka albo H7-ka to nie wiem czy nie skuszę się o demontaż zderzaka i lampy .... Jakoś miałem kłopoty ze zmieszczeniem łap i dopięciem lampy przy wymianie postojówki ....
Od strony pasażera masz filtr powietrza do wyjęcia i kanały wlotowe. Od strony kierowcy dwa zbiorniczki (spryskiwacz i wspomagania kierownicy) do odkręcenia i lekkiego przesunięcia. Poza tym mam cienkie łapy :) Dało radę - rozbierałem już w ten sposób 3 razy bo za pierwszym nie udało mi się przed nocą wszystkiego sprawdzić (no i końcówki do miernika miałem za grube na początku - nie mogłem sprawdzić napięcia na wtyku głównym reflektora).
Teraz tak myślę że to ustrojstwo, o którym piszecie to raczej jakiś sterownik a nie przetwornica.
Do startera idą przecież cieniutkie przewody (fi = ok 1mm), które nie wytrzymałyby 20kV i sądzę że zamiana napięć jest bezpośrednio na starterze. A może się mylę? Jak starter i przetwornica są osobno to między nimi jest przewód gruby jak świnia - tak jest chyba w większości BMW?
Ja wiem, że potocznie to się to ustrojstwo różnie nazywa ale dla mnie ważna jest też kwestia napięć na całym obwodzie i możliwość ewentualnej naprawy bez konieczności wymiany części na nową...
pozdrawiam
Adam
totenbart
Posty: 17
Rejestracja: 10 sie 2014, o 20:47
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Suwałki

Re: Ksenon zgasł

Post autor: totenbart »

Na 95% przetwornica pod reflektorem padła. Przerabiałem temat juz 2 razy. Wilgoć z reflektora spływa do przetwornicy i elektronika się uczy pływać ;)
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Ksenon zgasł

Post autor: jerry1 »

Ja nie pamiętam już jakie tam przewody idą, ale drut łatwiej "przenosi" napięcie niż natężenie. Jak masz jakiś stary kabel zapłonowy (nie występuje w 1.8AWT ...) przetnij go i zobacz jakie tam przewody "grube" są.
Wydaje mi się, że łatwiej zdjąć zderzak niż wykręcić filtr powietrza i te zbiorniczki i macać.... No chyba że jesteś ginekologim ;D
Przy zdejmowaniu lampy warto sobie zaznaczyć położenie w dolnym uchwycie - jest tam regulacja i można sobie rozregulować lampe. I warto sobie taborecik przygotować - wysuwasz lampe i kładziesz na taboreciku :)
Wlodaroo
Posty: 6
Rejestracja: 30 wrz 2017, o 15:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Ksenon zgasł

Post autor: Wlodaroo »

Wielkie dzięki za pomoc :) podejrzewam, że faktycznie łatwiej to wyciągnąć i mieć wszystko podane jak na tacy. Nie miałem na razie miejsca żeby ściągnąć zderzak... (miasto, wąski parking) więc z pracą pod maską szło sprawniej. Spróbuje wyciągnąć teraz przez weekend reflektor i wymienić to ustrojstwo... Generalnie widzę, że to najdroższa część jaka mogła się sypnąć... Używka za 250 to dość sporo, wiecie po ile stoją nówki? I czy w ogóle opłaca się montować używki?
ODPOWIEDZ