Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: Avari »

Wezmę się najpierw za wkładkę, a potem za pilot. Jeden dodatkowy roboczy mam ale go nie liczyłem bo i po co jak jest bez pilota i wkładkę mam zapchaną. Zobaczymy czy będzie się dało zrobić coś z tą wkładką, jeśli do wymiany to ciekawe czy to wiążę się z wymianą stacyjki czy coś w tym stylu-poczytam. A potem zabieram się za drugi pilot. WD nie dało nic. Sprawdzę to co wysłałeś Jerry.
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: jerry1 »

Jeżeli mówisz o wkładce/bębenku w drzwiach to jak kupisz mechanicznie sprawną używkę dasz radę przerobić ją pod swój kluczyk (grot).
Zwłaszcza jak dysponujesz "blaszkami" ze starego.

Obejrzyj zdjęcia:

http://www.ban-ber.pl/zamkisamochodowe.htm

kształt kluczyka jest "odwzorowany" tymi blaszkami w kolorze miedzi. W sensie są różnie wykrojone tak, żeby po włożeniu dobrego kluczyka wszystkie się chowały i bębenek dawał się przekręcić. Można je wyjąć i kombinować - wkładać w odpowiedniej kombinacji - żeby spasowały pod wycięciem w grocie.
Kiedyś dopasowywałem wkładkę kupionego zamka do bagażnika octavii kombi. 2 blaszki niestety musiałem wyrzucić bo nie dawały się skonfigurować po mój kluczyk, więc zostały tylko 4. A potem uruchomiłem oryginalną wkładkę :D Ale mając blaszki z oryginalnego zamka nie problem. Tylko zabawa jest z rozebraniem już nie pamiętam jak się to robiło .....

Nieużywane zamki "śniedzieją". Zgodnie z teorią Darwina(?) narząd nieużywany zanika. Dlatego należy używać wszystkiego. włącznie z hamulcem ręcznym. Używanie przedłuża sprawność części. Oczywiście należy też smarować - zgodnie z ludową mądrością - kto smaruje ten jedzie ;D
Kluczyka w sumie używam czasem do domykania szyb .....
ManiekSWA
Posty: 64
Rejestracja: 26 maja 2011, o 22:29
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: ManiekSWA »

Ja swoja pierwsza wkladke zreanimowalem w octavii przy pomocy malych nozyczek. Wkladasz powoli i wyczuwasz jak zapadaja sie/chowaja blaszki. Klucz nie wchodzil do wkladki do konca ale nozyczki daly rade. Takze dosc slabo to wyglada pod wzgledem zabezpieczenia aut z grupy vag :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: kamracik »

I widzisz kolego Avari, jak Ty rzeczowo, to i rzeczowe odpowiedzi się znajdują ;)

A że szydery nigdy za mało to każdy korzysta z nadarzającej się okazji :mrgreen:
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: jerry1 »

Faktycznie - jak kupiłem ten zamek do octavii to bez kluczyka. Do wyjęcia wkładki był teoretycznie potrzebny kluczyk. Ale wystarczyły nożyczki :D
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: OuTchOrN »

Ten kluczyk bez pilota to serwisowka - tym nie odpalisz auta. Tym kluczem co najwyżej, uda Ci się otworzyć auto - o ile wkładkę naprawisz
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: motogold »

Dorobienie w pełni sprawnego klucza wraz z zaprogramowaniem,to koszt około 250-350 zł.Zależy gdzie to robisz.
Napraw sobie wkładkę i raz na jakiś czas wkładaj sobie kluczyk aby nim otwierać,to samo z bagażnikiem.Tam jeszcze szybciej wkładki się zapychają.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: Avari »

Nie wiedziałem, że kluczykiem serwisowym nie odpalę auta. W tygodniu oddaje na naprawę wkładki, podobno lajtowa robota.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: Avari »

Up.
Odebrałem już. Gościu wyjął cały zamek i wyczyścił go, mówił, że dobrze zaje*any był :D. Zapłaciłem raptownie 50zł a spokój na całą zimę ;). Z drugim pilotem na razie sobie dam spokój.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: whity »

Masz racje, poco cos robić skoro wyczyścili
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: jerry1 »

Nie lubie mieć jednego kluczyka...
Jak mi raz się jeden od octavii zaposiał w domu to syn zatrzasnął drugi w aucie ....

Skoro naprawili Ci zamek używaj go raz na czas dbaj o niego smaruj.

Wqrzające jest, że w modelach przed liftem nie składa się kanapa => nie da się wleźć / wyleźć bagażnikiem ...

W octavii *) zatrzasnąłem się raz sam. Wlazłem zamotany do auta, zacząłem czytać jakieś dokumenty, usłyszałem pyk i ... gdzie te kluczyki .... drzwi nie otworze okna nie otworze ..... Chyb a z 15 minut się motałem w środku zanim zlokalizowałem.


*) W octavii nie działały "czujniki" otwarcia drzwi..... Więc pomimo że otwarłem i wszedłem nie zauważyła i zamknęła po chwili....
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: Matt »

Ja miałem 2004 i kanapa się składała. Pewnie było w opcji.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: Avari »

Ja tak samo nie lubię mieć jednego kluczyka, ale nie wszystko na raz są ważniejsze rzeczy do zrobienia. Tzn mam dwa bo jeszcze ten serwisowy. O zamek na pewno będę dbał.
A jeśli chodzi o kanapy to u mnie tak samo się nie składają.
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: jerry1 »

Avari pisze:Nie wiedziałem, że kluczykiem serwisowym nie odpalę auta. W tygodniu oddaje na naprawę wkładki, podobno lajtowa robota.
A próbowałeś? Z ciekawości poszedłem otworzyłem i odpaliłem .....
Taki "mniejszy" kluczyk z kluczem di śrub namalowanym ....
Nie wiem czy da się na tym jeździć, ale auto odpaliło.

No chyba że immobilizer ma zasięg do mojej kieszeni, w której miałem "zwykły" kluczyk. Ale wątpie.
matik
Posty: 110
Rejestracja: 17 lis 2011, o 15:06
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Pilot, Passat a Superb, Zapieczony zacisk

Post autor: matik »

jerry1 pisze:
Avari pisze:Nie wiedziałem, że kluczykiem serwisowym nie odpalę auta. W tygodniu oddaje na naprawę wkładki, podobno lajtowa robota.
A próbowałeś? Z ciekawości poszedłem otworzyłem i odpaliłem .....
Taki "mniejszy" kluczyk z kluczem di śrub namalowanym ....
Nie wiem czy da się na tym jeździć, ale auto odpaliło.

No chyba że immobilizer ma zasięg do mojej kieszeni, w której miałem "zwykły" kluczyk. Ale wątpie.
Z tego co pamietam, to kiedys zostawialem auto w serwisie i dalem im kluczyk serwisowy. Nic mi nie mowili żeby mieli jakies problemy.

Wysłane z mojego SGP771 przy użyciu Tapatalka
Superb II Platinum 2.0 TDI CR

Obrazek
ODPOWIEDZ