Regulacja świateł
Regulacja świateł
Witam, podjechałem dziś na stację diagnostyczną żeby wyregulować światła, mam xenony, jedno dało się wyregulować a drugie nie, gość mówił, że kręci i nic się nie dzieje, że podobno jakieś zaczepy spadły? iże trzeba wyjąć lampe a może i cały zderzak. Czy ktoś miał podobny problem, albo wie co z tym zrobić, czy gościu dobrze mówi? Trzeba zderzak sciągać?
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Regulacja świateł
Dobrze mówi, nie wiem czy zderzak trzeba ściągać, ale to sobie w necie znajdziesz instrukcję wyjęcia lampy.
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: Regulacja świateł
No dobra, a jak już lampy będą na wierzchu, to co?
Co to za zaczepy? I jak je na miejsce wpasować?
U mnie też tak jest, że można sobie częścią pokręteł do usranej śmierci kręcić i nic się nie dzieje.
Avari - zderzak to najmniejszy problem. Zdjęcie zajmuje 3-5 minut. (śruby torx w nadkolach 3szt +1na pionowa, 3 szt torx T30 od spodu, 3 torxy pod maską i ciągniesz zderzak do siebie stojąc przed autem).
Co to za zaczepy? I jak je na miejsce wpasować?
U mnie też tak jest, że można sobie częścią pokręteł do usranej śmierci kręcić i nic się nie dzieje.
Avari - zderzak to najmniejszy problem. Zdjęcie zajmuje 3-5 minut. (śruby torx w nadkolach 3szt +1na pionowa, 3 szt torx T30 od spodu, 3 torxy pod maską i ciągniesz zderzak do siebie stojąc przed autem).
Re: Regulacja świateł
Pewnie okazało by się po wyjęciu, trzeba sprawdzić gdzie idą te śrubki od regulowania.
Faktycznie wygląda to łatwo
Faktycznie wygląda to łatwo
Re: Regulacja świateł
Up.
Przy okazji czyszczenia zamka w drzwiach powiedziałem gościowi żeby zerknął na te moje światło. Ogólnie żeby wyjąć lampę, trzeba zdjąć zderzak, on mówił, że zerknął na to i podobno tak wszystko grucha w niej. Nie wiem czy wierzyć skoro nawet nie wyjął tej lampy, chciałbym jeszcze ją zreanimować.
Przy okazji czyszczenia zamka w drzwiach powiedziałem gościowi żeby zerknął na te moje światło. Ogólnie żeby wyjąć lampę, trzeba zdjąć zderzak, on mówił, że zerknął na to i podobno tak wszystko grucha w niej. Nie wiem czy wierzyć skoro nawet nie wyjął tej lampy, chciałbym jeszcze ją zreanimować.
Re: Regulacja świateł
Jeszcze raz - zdjęcie zderzaka to 20 minut dla osoby, która nigdy tego nie robiła..... Założenie podobnie. W sumie chyba 11 wkrętów.
Re: Regulacja świateł
Nie chce sam w tym dłubać, zawsze później jakieś niesmaczki mam, będzie trzeba oddać komuś, ale mniejsza o to, bardziej szukam osoby która miała podobny problem z lampą.
Re: Regulacja świateł
Wrócę do tematu bo czas to ogarnąć. Ceny lampy na necie zwalają z nóg, planuję oddać komuś kto ją rozbierze i zajrzy do niej. Przerabiał ktoś ten temat? Czy tą lampę jest sens rozklejać ? Muszę poszukać namiaru na kogoś w okolicach Warszawy kto ogarnia takie lampy.
- into
- Posty: 566
- Rejestracja: 30 cze 2018, o 18:37
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2010
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Regulacja świateł
Jak masz blisko do Krakowa to polecam autogamma.
Na gornym slasku w Piekarach ponoc tez fachowcy ok.
Polecam od razu sciagnac dwie lampy i przy okazji zregenerowac odblysniki oraz wyczyscic soczewki. Po tylu latach swiatla nawet pewnie nie przypominaja ksenonow.
Na gornym slasku w Piekarach ponoc tez fachowcy ok.
Polecam od razu sciagnac dwie lampy i przy okazji zregenerowac odblysniki oraz wyczyscic soczewki. Po tylu latach swiatla nawet pewnie nie przypominaja ksenonow.
I'm the man on the silver mountain
Re: Regulacja świateł
Niestety Warszawa.
Jestem świadom ale niestety póki kilka ważniejszych rzeczy muszę naprawić w aucie
Jestem świadom ale niestety póki kilka ważniejszych rzeczy muszę naprawić w aucie
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Regulacja świateł
Bo trzeba wiedzieć jak się reguluje te xenonyAvari pisze:Witam, podjechałem dziś na stację diagnostyczną żeby wyregulować światła, mam xenony, jedno dało się wyregulować a drugie nie, gość mówił, że kręci i nic się nie dzieje, że podobno jakieś zaczepy spadły? iże trzeba wyjąć lampe a może i cały zderzak. Czy ktoś miał podobny problem, albo wie co z tym zrobić, czy gościu dobrze mówi? Trzeba zderzak sciągać?
Jak będzie próbował przestawiać na "odpalonym" aucie to nic nie skoryguje. Co diagnosta przekręci to automat sam cofnie.
Można podregulować "na zgaszonym" kiedy automatyka regulująca nie pracuje.
Prawidłowo powinno się podłączyć VCDS, odpalić procedurę (wtedy silniczki krokowe ustawiają się w odpowiednich pozycjach) i dopiero wtedy ustawiać światła.
Ja też mogę polecić Autogamma.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Regulacja świateł
Wydaje mi się, że te dobre światło udawało mu się regulować, podjadę tam na dniach jeszcze raz
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Regulacja świateł
Sam możesz to sprawdzić i nie "popsuć ustawienia" świateł
Aby sprawdzić czy regulacja działa robisz tak:
Najlepiej aby było już ciemno
Stajesz jakieś 25m od ściany
Wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i włączasz światła (kolejność ma znaczenie)
Na reflektor którego NIE sprawdzasz rzucasz jakąś szmatę by go zasłonić
Bierzesz długi klucz imbusowy lub torx (nie pamiętam jaki - rozmiar musisz sobie sprawdzić)
Pierwszą śrubą "od zewnątrz" robisz dwa obroty w prawo i patrząc czy poziom świateł się przemieszcza w górę
Jeśli tak to regulacja działa i robisz 2 obroty w lewo aby wrócić do poprzedniego ustawienia świateł
Z drugim reflektorem postępujesz identycznie
Aby sprawdzić czy regulacja działa robisz tak:
Najlepiej aby było już ciemno
Stajesz jakieś 25m od ściany
Wyjmujesz kluczyk ze stacyjki i włączasz światła (kolejność ma znaczenie)
Na reflektor którego NIE sprawdzasz rzucasz jakąś szmatę by go zasłonić
Bierzesz długi klucz imbusowy lub torx (nie pamiętam jaki - rozmiar musisz sobie sprawdzić)
Pierwszą śrubą "od zewnątrz" robisz dwa obroty w prawo i patrząc czy poziom świateł się przemieszcza w górę
Jeśli tak to regulacja działa i robisz 2 obroty w lewo aby wrócić do poprzedniego ustawienia świateł
Z drugim reflektorem postępujesz identycznie
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Re: Regulacja świateł
Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki xenony w ogóle się nie zapalają.
Ogólnie to nie jestem pewny którymi śrubkami kręcić ma ktos zdjęcie podglądowe?
Ktoś ma do polecenia w okolicach Warszawy kogoś kto naprawia lampy?Żaden zwykły mechanik się nie chce tego podjąć.
Ogólnie to nie jestem pewny którymi śrubkami kręcić ma ktos zdjęcie podglądowe?
Ktoś ma do polecenia w okolicach Warszawy kogoś kto naprawia lampy?Żaden zwykły mechanik się nie chce tego podjąć.