Wizyta u mechanika - kilka pytań

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

Witam panów specjalistów :D. Pierwszy raz po zakupie auta odwiedziłem mechanika, stąd mam kilka pytań.
1.Sprzęgło się ślizgało,wymienił kompletne oryginalne, skasował mnie na 1000zł co sądzicie o cenie ?
2. Na rozrządzie przejechane jest +/- 60k. Wymieniać juz? Co ile w tych superbach się zmienia. Gościu mówił, że przydałoby się wymienić ale wiadomo dla niego to biznes.
3. Sparciały pasek od sprężarki od klimatyzacji - wymieniać czy póki nic się nie dzieje zostawić?
4. Lewy zacisk od hamulca się zapiekł, zrobił mi go ale mówi żeby wpadł to mi wymieni.
5. W marcu był przegląd z amorami było wszystko ok, on nacisną na auto stwierdził że są miekkie i trzeba je zmienić - brzmi mi to na naciągnięcie
6. Dwumas ma luzy, tzn wziął te koło w ręce i delikatnie i poszarpał tym i było widać, że jakiś luz jest - mówi że warto zmienić.
7. Zalany jest olej 10w40 Castrol. Zastanawiałem się czy w tych silnikach nie powinnien być 5w40 Motul. Gośc jak zdjął skrzynie mówi że jest jakiś lekki wyciek może dlatego było lane 10w40?
Z góry dziękuje panom specjalistom za odpowiedź, kto pyta ten nie błądzi ;).
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Łuki_ssuperb »

Nie kumam jak już sprzęgło robiłeś i dwumasa była do wymiany to trza było robić odrazu... po co dwa razy płacić za robotę??! Samo sprzęgło za 1000zl serio???
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

Nie wiem czy do wymiany, po prostu jak za to złapal to jakieś takie luzy miała. A za sprzegło oryginalne z robocizną 1000zł zapłaciłem
Awatar użytkownika
boski
Posty: 564
Rejestracja: 7 mar 2016, o 20:25
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: boski »

pkt 2 rozrządu nie musisz wymieniać, zaoszczędzisz 500 zł , w razie czego wydasz 10 x tyle na naprawę silnika
pkt . j.w tylko inne koszta
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

2. Dlatego pytam czy do 60K w tych superbach.
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Łuki_ssuperb »

W jakich superbach?
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

Tak jak na profilu 1.8T 150km 2003r
Awatar użytkownika
boski
Posty: 564
Rejestracja: 7 mar 2016, o 20:25
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: boski »

Jesteś 100% pewny tego przebiegu? Jeśli masz choć cień wątpliwości to po co ryzykować? Kupujesz auto używane, nie wiesz ani jak było traktowane ani jak tak naprawdę serwisowane.
Przy takim zakupie rozrząd, olej, filtry, płyn hamulcowy (tak wymienia się go) to jest obowiązek wymienić, do tego serwis klimatyzacji, wymiana osuszacza i uzupełnienie czynnika. Tzn jeżeli chcesz cieszyć się sprawnym autem. Inaczej potem może być biadolenie że to czy tamto się psuje
pkt 1 jakiej firmy sprzęgło zostało zamontowane ? Wiem że napisałeś oryginalne ale nic to nie znaczy, daj producenta to Ci powiem czy zostałeś skrojony, przy okazji jeśli dwumasa do wymiany to powinnien to fachowiec zrobić razem ze sprzęgłem
pkt 4. co znaczy zrobił? Jeśli kompletnie zregenerował to nie ma sensu wymieniać , jeśli tylko zluzował to podstawą jest wymiana
pkt 5. troche metodą na Janusza to sprawdza, jak masz wątpliwości to podjedz na SKP i sprawdź całą zawieche
pkt 7. Cieżko się wypowiedzieć nie znając histroii
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

Jestem pewny, auto od szfagra- spoko gość. Ogólnie nie ryzykowałbym wcale, od razu chciałem dać na rozrząd ale walnęło mi sprzęgło, wydałem tysiaka i się obecnie spłukałem z kasy na naprawę auta, mam nadzieje, że ten rozrząd wytrzyma jakiś miesiąc czy dwa. Filtry wymienione.
1. Dam znać na dniach jaka to firma, bo nie mam tera tych papierów ze sobą.
4. Powiedział ,,porobiłem Ci" ....
5. Tak zrobię, pytając chciałem sprawdzić właśnie czy mechanik zachował się jak typowy Janusz ;)
Awatar użytkownika
boski
Posty: 564
Rejestracja: 7 mar 2016, o 20:25
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: boski »

Avari pisze:Jestem pewny, auto od szfagra- spoko gość. Ogólnie nie ryzykowałbym wcale, od razu chciałem dać na rozrząd ale walnęło mi sprzęgło, wydałem tysiaka i się obecnie spłukałem z kasy na naprawę auta, mam nadzieje, że ten rozrząd wytrzyma jakiś miesiąc czy dwa. Filtry wymienione.
1. Dam znać na dniach jaka to firma, bo nie mam tera tych papierów ze sobą.
4. Powiedział ,,porobiłem Ci" ....
5. Tak zrobię, pytając chciałem sprawdzić właśnie czy mechanik zachował się jak typowy Janusz ;)
no to już kwestia tego co to za mechanik i jak mocno mu ufasz
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

Jeździłem wiele lat i powoli tracę do niego zaufanie, w sumie to od dłuższego czasu ale ciężko się przestawić heh.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

Już wiem jakie mam sprzęgło. Firma - SACHS, więc co sądzicie?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: szms »

spoko, daje radę, równie popularne co LUK, powinno posłużyć :)
Awatar użytkownika
boski
Posty: 564
Rejestracja: 7 mar 2016, o 20:25
Samochód: Superb III combi
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: boski »

bardzo dobre sprzęgło , cena którą ci dał jest całkiem niezła także tu nie ma zastrzeżeń
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wizyta u mechanika - kilka pytań

Post autor: Avari »

Dzięki za opinie :). Szkoda tylko, że nie powiedział mi, że trzeba docierać sprzęgło, bo jak odebrałem auto dawałem mu po garach zdrowo żeby sprawdzić czy się nie ślizga, to jak wyszedłem z auta to smród spalenizny był z auta...
To panowie specjalisci mam dla was zagadkę :D. Ale ostrzegam, łatwa nie jest. Auto stoi u mechanika także jutro powinniśmy się dowiedzieć co i jak, albo i nie.
Otóż wyrzucało zapłon, świecie zmienione na nowe, przerwa ustawiona na 0,7 (auto zagazowane). Przy ponownym odpaleniu auta było zawsze okej, moc wracała za każdym razem, zapłon wyskakiwał tylko na gazie, wtryski podobno są do wymiany niestety siedzą tam firmy Valtek.
Teraz mam tak, że moc tracę i ponowne odpalenie auta nic nie daje. Ta moc czasami wraca w trakcie jazdy czasami po dniu. I na benzynie i na gazie jest źle. Mechanik kazał jeździć 2 dni na benzynie i że zobaczymy jakie błędy będą. Było ok, moc była, tylko auto codziennie po nocy dusi się i gaśnie kilka krotnie gdy wrzucam bieg i chce jechać, dopiero jak się rozgrzeje jest ok. Gościu sprawdził, mówi, że w sumie nie wie bo ciężko zdiagnozować jak jeżdzę na dwóch paliwach bo a to mówił że zasysa lewe powietrze, a to że na kompie coś z przepływomierzem było źle, a to, że mieszkanka zła wyskoczyła, a to coś z sondą wyskoczyło i do tego Check się zaczął palić. Wyjeżdżam od mechanika skoro moc jest to myślę na razie nic nie robie, te odpalanie poranne z duszeniem przeżyje, przerzucam po dwóch dniach na gaz, a tu bam, nie mam mocy.. Resetuje auto, przerzucam na benzynę i nic dalej to samo. Za godzinę jadę znowu na tym gazie i moc jest. Nie rozumiem tego, moc urywa i wraca kiedy się jej podoba. Mechanik też się głowi, do gazownika dzwoniłem to mówił, że nie wie, bo po restarcie auta na benzynie powinno być ok jeśli byłaby to wina gazu. Filtry powymieniane od wszystkiego. Sprawdzaliśmy prowizorycznie turbinę, ta rure odkręcilismy co pompuje ciśnienie i w tym stanie kiedy auto mocy nie ma, to turbo to powietrze i tak pompuje jak trzeba, nie odcina jej. Więc gdzie tu logika? Zostawiłem dziś auto na noc, jutro mam sie orientować co i jak ale myśle że nici z tego..
ODPOWIEDZ