Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2017, o 20:22
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Tomek
Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Witam
Od niedawna jestem posiadaczem Superb-a 1.9 AWX z 2003 r, zaraz po zakupie pojawił się problem z brakiem mocy do 2500 obr, duże spalanie na postoju ok 1.6 l/h, a w trasie przy oszczędnej jeździe 8,8 l / 100 km.
Do 2500 obrotów auto bardzo powoli przyśpiesza i czuć drgania, po przekroczeniu 2500 obr nagle dostaje kopa i ładnie przyśpiesza.
W pierwszym etapie naprawiłem EGR poprzez jego wymianę ponieważ poprzedni był zaślepiony.
Poniżej załączam logi które udało mi się zrobić, może one pomogą Wam naprowadzić mnie na źródło tego problemu.
Statyczne
grupa 00 http://vaglog.pl/log-000_7k0B1E.html
grupa 03 http://vaglog.pl/log-003_lTstoS5.html
grupa 13-18-23 http://vaglog.pl/log-013_018_023_3CpUs.html
Dynamiczne
grupa 11 http://vaglog.pl/log-011_5fICaJJ.html
grupa 11-03-08 http://vaglog.pl/log-011_003_008_OKy11.html
Od niedawna jestem posiadaczem Superb-a 1.9 AWX z 2003 r, zaraz po zakupie pojawił się problem z brakiem mocy do 2500 obr, duże spalanie na postoju ok 1.6 l/h, a w trasie przy oszczędnej jeździe 8,8 l / 100 km.
Do 2500 obrotów auto bardzo powoli przyśpiesza i czuć drgania, po przekroczeniu 2500 obr nagle dostaje kopa i ładnie przyśpiesza.
W pierwszym etapie naprawiłem EGR poprzez jego wymianę ponieważ poprzedni był zaślepiony.
Poniżej załączam logi które udało mi się zrobić, może one pomogą Wam naprowadzić mnie na źródło tego problemu.
Statyczne
grupa 00 http://vaglog.pl/log-000_7k0B1E.html
grupa 03 http://vaglog.pl/log-003_lTstoS5.html
grupa 13-18-23 http://vaglog.pl/log-013_018_023_3CpUs.html
Dynamiczne
grupa 11 http://vaglog.pl/log-011_5fICaJJ.html
grupa 11-03-08 http://vaglog.pl/log-011_003_008_OKy11.html
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Przepływka niedomaga.
O co chodzi z pompkami? Przekładałeś coś? Logi z 8-go i z 17-go kwietnia, wcześniej wysokie BIPy na 4-tym i wysokie korekcje na 1-szym i 4tym. Teraz mają wyższe korekcje. Regulowane były?
O co chodzi z pompkami? Przekładałeś coś? Logi z 8-go i z 17-go kwietnia, wcześniej wysokie BIPy na 4-tym i wysokie korekcje na 1-szym i 4tym. Teraz mają wyższe korekcje. Regulowane były?
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2017, o 20:22
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Tomek
Re: Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Witam
Słuszna uwaga co do pompek, jak się nie mylę czwarta została podmieniona przez mechanika w celu weryfikacji czy problem leży po stronie pompek.
Co do przepływki to dzisiaj sprawdzę poprzez zamontowanie tymczasowo diody.
Jakieś uwagi co do wydajności turbo na niższych obrotach ?
Słuszna uwaga co do pompek, jak się nie mylę czwarta została podmieniona przez mechanika w celu weryfikacji czy problem leży po stronie pompek.
Co do przepływki to dzisiaj sprawdzę poprzez zamontowanie tymczasowo diody.
Jakieś uwagi co do wydajności turbo na niższych obrotach ?
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Przepływka raczej do wymiany. Wtryskiwacze też kuleją. Turbo chyba ok. Minimalne przeładowania są póki co korygowane przez N75. Zrób porządek z wtryskami i lmm bo turba szkoda. Lejące wtryski i zwiększone dymienie to zaraz problem z vnt. Jak wymienisz/wyczyścić lmm, samochód pewnie bedzie mocniejszy u dołu
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2017, o 20:22
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Tomek
Re: Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Witam Ponownie
Podmieniłem lmm z innego auta, oczywiście o tym samym numerze częśći i niestety zachowanie auta nie uległo zmianie.
W między czasie sprawdziłem u innego mechanika szczelność układu podciśnienia sterującego EGR i Turbo, wszystko szczelne i wysokość podciśnienia jest ok.
Dzisiaj auto zostało postawione ponownie do mechanika, plan jest taki według mechanika do sprawdzenia dajemy głowicę, ja dodatkowo zaproponowałem także wysłanie pompek do sprawdzenia.
Mam nadzieję że jutro będę wiedział coś więcej i oczywiście podzielę się tą informacją.
Podmieniłem lmm z innego auta, oczywiście o tym samym numerze częśći i niestety zachowanie auta nie uległo zmianie.
W między czasie sprawdziłem u innego mechanika szczelność układu podciśnienia sterującego EGR i Turbo, wszystko szczelne i wysokość podciśnienia jest ok.
Dzisiaj auto zostało postawione ponownie do mechanika, plan jest taki według mechanika do sprawdzenia dajemy głowicę, ja dodatkowo zaproponowałem także wysłanie pompek do sprawdzenia.
Mam nadzieję że jutro będę wiedział coś więcej i oczywiście podzielę się tą informacją.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2017, o 20:22
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Tomek
Re: Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Witam
Bardzo ważna informacja, po demontażu pompek okazało się że zamontowane pompki to 038130073AG czyli do silnika 1.9TDI ale 105 KM . Prawidłowe pompki to 038130073BA, a więc na tą chwilę ściąganie głowicy odkładam.
Kupuję w poniedziałek pompki i zobaczymy czy naprawa będzie miała happy end
Bardzo ważna informacja, po demontażu pompek okazało się że zamontowane pompki to 038130073AG czyli do silnika 1.9TDI ale 105 KM . Prawidłowe pompki to 038130073BA, a więc na tą chwilę ściąganie głowicy odkładam.
Kupuję w poniedziałek pompki i zobaczymy czy naprawa będzie miała happy end
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 17 kwie 2017, o 20:22
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Tomek
Re: Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Witam
Jestem już po naprawie, okazało się że oprócz wymiany wtryskiwaczy na prawidłowe musiałem wykonać remont głowicy, auto odzyskało moc i bardzo ładnie przyśpiesza.
Naprawę uważam za zakończoną.
Jestem już po naprawie, okazało się że oprócz wymiany wtryskiwaczy na prawidłowe musiałem wykonać remont głowicy, auto odzyskało moc i bardzo ładnie przyśpiesza.
Naprawę uważam za zakończoną.
-
- Posty: 185
- Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Re: Proszę o analizę logów 1.9 AWX 2003r
Podalby kolega orientacyjne koszty? Interesuje mnie glownie remont czapy.