Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Bumblebee87
Posty: 71
Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: kielce

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: Bumblebee87 »

Loga zrobię dla pewności.
Żadnego dymienia nie było dla tego nie podejrzewałem dziury w dolocie (przerabiałem to we wcześniejszym samochodzie AHU)
dymił itp).
Między jednym logowaniem a drugim minęło 3-4 dni a problem się zaczął jak zaczęło świszczeć. Więc powinno być ok.
A co do Twoich łopatek jeśli będziesz je czyścił 3 raz w roku to chyba turbawka ma już dość? Nadszedł chyba czas na regeneracje?
Czyścisz sam czy ktoś, jaki koszt?ryski

Też chciałem chip-a wrzucić do siebie ale znajomy mi odradził, bo po takim zabiegu lubi siadać dwu-mas wtryski i te nieszczęsne łopatki.
Dawna program robiłeś, ile masz nalatene??
Awatar użytkownika
njangu
Posty: 157
Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
Imię: Dominik
Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: njangu »

Program zarobiłem dwa m-ce temu. Przebieg 240 tys. pewny, sprawdzany w ASO przed kupnem(samochód z Polskiego salonu, serwisowany w wimarze). Co do łopatek to dopiero od miesiąca jeżdżę z OCT. Najpierw się pojawiły lagi, potem założyłem tank. Dolotu, ani VNT po jego założeniu jeszcze nie czyscilem. Łudzę się że przyczyną była trefna odma i że teraz po wyczyszczeniu problem nie wróci. Turbo niby dmucha jak trzeba, seria miała 139KM. Może sam mechanizm VNT się blokuje bo coś się wyrobiło, tulejki dystansowe, pierścień itp. Zobaczymy jak w końcu się zabiorę za czyszczenie. Czyszczę sam, taką mini szlifierką z gąbką do polerowania.
Też wcześniej jeździłem dwoma AHU, małymi Seatami. Fajnie się tym śmigało, a chipy tylko polepszały doznania i zmniejszały spalanie. No i tam VNT nie było....
Bumblebee87
Posty: 71
Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Michał
Lokalizacja: kielce

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: Bumblebee87 »

Zrobiłem loga
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_6CxLQ.html

Kierowniczki chyba zaczynają się przycinać bo doładowanie skacze.
Dużo roboty z wyciągnięciem turbawki?? Dostęp trochę trudny. Chciałem ściągnąć sztangę gruszki z poruszać manualnie tą "dzwigienką" ale bez wyciągnięcia raczej nie da rady. Masz jakiś link z opisem demontażu?
Gruchę wymieniałeś?? Czytałem że nowe gruchy mają mocniejsze sprężyny i poprawiają działanie turbo.

OCT sam robiłeś czy kupiłeś?? jeśli kupiłeś podeślij linka
Awatar użytkownika
njangu
Posty: 157
Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
Imię: Dominik
Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: njangu »

OCT zrobiłem z gąbek z siatki stalowej, do zmywania naczyń, mufki kanalizacyjnej Dn75, dekla Dn75 i dwóch calowych króćców mosiężnych z filtrami siatkowymi. Samoróbka.
Turbinę wytargać jest srednio łatwo. Z każdym kolejnym razem coraz łatwiej. Trzeba mieć komplet kluczy np. taki 108 elementów i oczkowy, płaski 12 w kształcie litery "C". Demontujesz filtr powietrza, dolot z EGR rurki odmy i recyrkulacji spalin, rurę f. powietrza-turbo, odkrecasz wydech (3śruby), doprowadzenie oleju (płaska 17-tka)- koniecznie trzeba przy tym zablokować nypel, żeby nie ukręcić przewodu, wspornik turbiny - dostęp od spodu, spływ oleju - od spodu imbus 5lub 6 i od góry 3 nakrętki turbiny do kolektora wydechowego kluczem w kształcie litery "c". Brzmi zawile, w rzeczywistości nie jest tak źle. Problemem mogą być zapieczone śruby. Ja dwa dni wcześniej objeżdżalem pare razy większość z nich wd40 lub podobnym siuwaksem, wurth rost off itp.
Gruszki jeszcze nie zmieniałem. Tego że sprężyna mogła się wyrobić w ogóle nie wziąłem pod uwagę, a jeśli dobrze myślę to właśnie ona otwiera łopatki do upuszczenia nadmiaru ciśnienia. Hmmm może tu też jest problem.
Lekko faktycznie Ci przycina łopatki. Tragedii nie ma, ale z wyprzedzeniem z gazem do oporu musisz być ostrożny.
dawid_mag
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
Samochód: Superb I
Rocznik: 2003
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Dawid

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: dawid_mag »

Witam,

Nie chcę otwierać nowego wątku wiec proszę was o pomoc tu.

Skoda Superb 1.9 TDI AWX przeładowanie przy ok 120km/h.

Wymieniona turbina, N75, czujnik ciśnienia doładowania i pompa vacum, zaślepiony EGR.
Mechanik się poddał a ja zostałem dalej z problemem i chudszym portfelem.

Proszę o sprawdzenie logów i może ktoś nakieruje mnie na przyczynę występowania tego błędu.
LOG-01-003-008-011.CSV
Logi grupy 03/08/11
(2.39 KiB) Pobrany 33 razy
1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -


Z góry dziękuję za jakakolwiek chęć pomocy :)
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: fabek »

A co tam w mapie było grzebane?

Możesz logi zrobić tylko ze boostu, n75, obrotow?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
dawid_mag
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
Samochód: Superb I
Rocznik: 2003
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Dawid

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: dawid_mag »

Witam,

Wielkie dzięki za odpowiedz. Mapa powinna zostać seryjna, poprzedni właściciel samochodu nic nie wspominał o zmianach.
Które grupy dokładnie zrobić ? Tylko 11 grupa tak ?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: fabek »

Log #642780

tutaj wrzuciłem.

nie może być tak, że na biegu jałowym żąda max. powietrza jakby pełny but był. przywróć serię i wtedy loguj. interesuje mnie boost, n75 i pedal gazu, a takze maf.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
dawid_mag
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
Samochód: Superb I
Rocznik: 2003
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Dawid

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: dawid_mag »

Log był wykonywany przy pomocy 2 osoby, która odpaliła go zaraz przed butem w podłogę i wyłączyła zaraz po 'odcięciu' mocy.

Log #642800
Świeży LOG grupa 10 i 11.

Pozdrawiam.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: fabek »

Jak dla mnie sztanga źle wyregulowana lub gruszka do wymiany lub problem w samym turbo. Turbo widać regenerowane, wolno wstaje. Masz wydruk z maszyny?

Węże podciśnienia mam nadzieje sprawdzone 10x, bo tutaj zazwyczaj jest problem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
dawid_mag
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
Samochód: Superb I
Rocznik: 2003
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Dawid

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: dawid_mag »

Mam 'wydruk' z 1 turbiny która została wysłana na reklamacje bo przeładowywała. Druga niby już sprawna na 100% ma takie same objawy jak pierwsza.
Gruszka i sztanga przyszły w komplecie z turbina. Węże podciśnienia od zaworu zwrotnego zostały wymienione na nowe silikonowe. Mechanik sprawdzał je dla pewności i uznał że są ok.

To parametry 1 Turbiny po których sam zaczynałem się niepokoić.
20221125_132920.jpg
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: fabek »

Szkoda, że od razu nowej turbo nie kupiłeś. Wiem że wydatek ale z tymi regneracjami właśnie tak jest. Rozumiem że ta sama firma pierwsza regenerację skopała a teraz niby już jest dobrze?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
dawid_mag
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
Samochód: Superb I
Rocznik: 2003
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Dawid

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: dawid_mag »

Dokładnie tak jak mówisz. Ja poczytałem trochę i kierując się zasadą 'biednego nie stać żeby 2 razy kupować" chciałem albo nowa albo regenerowana ale przez garrett'a ale nie wiedząc dlaczego mechanik zamówił od faceta u którego niby zawsze bierze i działa. Jak widać nie do końca.

Turbina jest na gwarancji wiec chyba nie zostaje mi nic innego jak z niej skorzystać.

Pozdrawiam.
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: fabek »

Na jakiej maszynie ten zakład to testuje? Może tutaj jest problem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
dawid_mag
Posty: 6
Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
Samochód: Superb I
Rocznik: 2003
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Dawid

Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX

Post autor: dawid_mag »

Tego właśnie nie wiem i nie jestem w stanie ustalić. Dzisiaj po rozmowie z mechanikiem ten stwierdził, że ustawi sztangę z 'palca'.
Czarno to widzę...
ODPOWIEDZ