Wycieki oleju, wypadanie zapłonu 2.8 amx tiptronic

daro4292
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2017, o 13:47
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź

Wycieki oleju, wypadanie zapłonu 2.8 amx tiptronic

Post autor: daro4292 »

Hej wszystkim,
od jakichś 2 lat zmagam się z problemem olejowych wylewów silniczka oraz wypadania zapłonu, opiszę jak i gdzie się to objawia oraz co do tej pory zrobiłem:

1. Olej cieknie z simeringów wałka rozrządu i z nastawnika (napinacza) faz rozrządu po stronie pasażera. Nastawnik jest najbardziej denerwujący z racji kapania oleju na wydech i jego dalszego, śmierdzącego wypalania, jednak nie jest to oczywisty wyciek spod uszczelki pokrywy zaworów, czy tej metalowej uszczelki nastawnika, olej cieknie z dekielka nastawnika, który jest jakby zabity na nastawniku.
Co już zrobiłem? Wymieniłem 3 razy nastawnik, pierwsze dwa to prawdopodobnie jakieś chińczyki, chociaż w sklepie z częściami koszt jednego to 1000zł, natomiast ostatni, trzeci jaki mam to niby oryginał z rozwierconym logo Audi. Simeringi wałków też wymieniałem parę razy, na takie ze sprężynką, obecnie są oryginalne z ASO.

2. Wypadanie zapłonu, objawia się ono przy niskich obrotach, jest wyczuwalne do 2 tys obrotów. Na wolnych obrotach, na P czuć jak drży karoseria, silnik nie pracuje równo, na D w momencie gdy puszczam pedał hamulca by ruszyć, wyczuwalne jest poszarpywanie. Przy prędkości 80km/h na 5 biegu silnik ma poniżej 2000 obrotów, też czuć drobne szarpanie.
Co już zrobiłem? Wymieniłem świece, pierw Denso K20TT, obecnie NGK BKR6EKUB, przewody WN na NGK, cewkę zapłonową na NGK, poduszki silnika (chyba 3 sztuki), sprawdzałem i czyściłem odmę 2 razy: pierwszy raz była czysta, za drugim razem po zimie, zapchana. Naprawiana była głowica od strony kierowcy, miało pomóc lecz nie pomogło.
We wrześniu 2016 mierzyłem kompresję na cylindrach: 1-11,2 2-11,6 3-11,8 4-10,5 5-12 6-12,9, jeśli trzeba, to pomiar mogę powtórzyć, by być go pewniejszym.

Więcej grzechów nie pamiętam. Zamieściłem te dwa problemy w jednym wątku, ponieważ może są ze sobą jakoś powiązane? :? Jeśli coś jest niejasne, dajcie znać, poprawię, wyjaśnię ;)
lukkasiasty
Posty: 67
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 21:56
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Wycieki oleju, wypadanie zapłonu 2.8 amx tiptronic

Post autor: lukkasiasty »

Co do szarpania i wypadania zapłonu spotkałem się, że przyczyną była pompa paliwa, która już trochę niedomagała. Kiedy zmieniałeś ostatnio filtr paliwa?
daro4292
Posty: 6
Rejestracja: 27 mar 2017, o 13:47
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Imię: Darek
Lokalizacja: Łódź

Re: Wycieki oleju, wypadanie zapłonu 2.8 amx tiptronic

Post autor: daro4292 »

Nowe newsy... Filtru paliwa nie wymieniałem, zapomniałem chyba napisać, że mam w aucie LPG, a odczucie wypadania zapłonu jest spotęgowane właśnie na LPG.
Wczoraj auto wróciło od mechanika, wymieniono 2 poduszki silnika, silnikiem przy ostrym ruszaniu rzucało, że prawie się zderzał z grodzią kabiny :P

Dziwne jest, że poduszki się rozsypały, 2 lata temu wymieniałem na nowe Ruville'a, teraz zostały założone Febiego, a jeszcze dziwniejsze jest to, że po tej ostatniej wymianie, nie odczuwam szarpania silnika (chodzi mi o wypadanie zapłonu), więc może zepsute poduchy były tego główną przyczyną.

Podsumowując:
Nie polecam poduszek silnika od Ruville'a, chociaż po prostu mogły mi się trafić jakieś z wadą fabryczną, mechanik mi powiedział, że nie były rozerwane, ale były dziwnie luźne, wyciągnięte. :D
ODPOWIEDZ