Pytanie o pompe vacu
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 mar 2016, o 22:41
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Kuba
Pytanie o pompe vacu
Witam panowie! Czy jest mozliwe, zeby samochod kopcil przez uszkodzona pompe vacu?
Re: Pytanie o pompe vacu
Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:16 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 mar 2016, o 22:41
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Kuba
Re: Pytanie o pompe vacu
Dlatego, ze turbo zrobione, dolot caly, a pompa traci cisnienie. Pedal twardy jak kamien, po dwukrotnym wcisnieciu. Chodzi mi o odpowiedz czysto teoretyczna, czy jest mozliwosc ze kopci na czarno przez pompe vacu???elmi_k pisze:Dlaczego akurat to obstawiasz? A może dziura w dolocie?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Pytanie o pompe vacu
Na czarno absolutnie nie.
Na biało, gdy do PD dopływa zbyt mało paliwa, lub wymieszane z powietrzem, owszem może.
Ale w tym przypadku silnik pracowałby też nierównomiernie i narywał.
[+]
Tutaj masz instrukcję jak porządnie "zvagować" silnik (szukaj jak dla AWX/AVF) : http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Zrób porządnie komplet logów to prawdopodobnie Ci powiemy czemu kopci.
Na biało, gdy do PD dopływa zbyt mało paliwa, lub wymieszane z powietrzem, owszem może.
Ale w tym przypadku silnik pracowałby też nierównomiernie i narywał.
[+]
Tutaj masz instrukcję jak porządnie "zvagować" silnik (szukaj jak dla AWX/AVF) : http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Zrób porządnie komplet logów to prawdopodobnie Ci powiemy czemu kopci.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 15 mar 2016, o 22:41
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Kuba
Re: Pytanie o pompe vacu
To mnie kolego troche zmartwiles, bo bylem przekonany ze ma wplyw na dymienie. Zapomnialem dopisac , ze dlawi sie powyzej 3500 rpm. Rece mi juz opadaja do tego samochodu. Logow poki co nie mam jak zrobic, bo mieszkam w Dublinie i dopiero bede musial zamowoc VCDS. Mam jedynie autocom 2013.3Mej pisze:Na czarno absolutnie nie.
Na biało, gdy do PD dopływa zbyt mało paliwa, lub wymieszane z powietrzem, owszem może.
Ale w tym przypadku silnik pracowałby też nierównomiernie i narywał.
[+]
Tutaj masz instrukcję jak porządnie "zvagować" silnik (szukaj jak dla AWX/AVF) : http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html
Zrób porządnie komplet logów to prawdopodobnie Ci powiemy czemu kopci.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Pytanie o pompe vacu
Czarny dym jest wtedy gdy paliwa jest za dużo (w proporcji do powietrza), dlatego Elmik logicznie zapytał Cię o ewentualną dziurę w dolocie.
Czarny dym i szarpanie przy wyższych obrotach dają wysokie prawdopodobieństwo, że :
- nie domyka się EGR (lub zaliczył stały zwis), ale to statystyczna rzadkość
- źle funkcjonuje podciśnienie (i/lub) zaworek sterujący turbiną
- ta nowa turbina jest od początku zyebana (zdarza się, wbrew pozorom często) ale KONIECZNIE SIĘ UPEWNIJ czy wężyk sterujący jest szczelny i nie sparciały
Ostatnim podejrzeniem jest "zawieszony" i/lub "lejący" wtryskiwacz ale wtedy zazwyczaj silnik dosyć głośno napierd..a już na obrotach biegu jałowego.
Tyle można sobie pospekulować i pogdybać. Załatw kabelek z Allegro za grosze (z przesyłką kurierską) i zloguj motor (logi wstaw tu: http://www.vaglog.rtnet.pl ) - być może "naprawimy" Twoje auto "zdalnie".
Czarny dym i szarpanie przy wyższych obrotach dają wysokie prawdopodobieństwo, że :
- nie domyka się EGR (lub zaliczył stały zwis), ale to statystyczna rzadkość
- źle funkcjonuje podciśnienie (i/lub) zaworek sterujący turbiną
- ta nowa turbina jest od początku zyebana (zdarza się, wbrew pozorom często) ale KONIECZNIE SIĘ UPEWNIJ czy wężyk sterujący jest szczelny i nie sparciały
Ostatnim podejrzeniem jest "zawieszony" i/lub "lejący" wtryskiwacz ale wtedy zazwyczaj silnik dosyć głośno napierd..a już na obrotach biegu jałowego.
Tyle można sobie pospekulować i pogdybać. Załatw kabelek z Allegro za grosze (z przesyłką kurierską) i zloguj motor (logi wstaw tu: http://www.vaglog.rtnet.pl ) - być może "naprawimy" Twoje auto "zdalnie".
Pozdrawiam.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 lip 2016, o 19:47
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Pytanie o pompe vacu
Ogrzeję kotleta.
Kubus_WPR udało ci się znaleźć problem? Nie mogę sobie poradzić z szarpaniem podczas przyśpieszania. Oczywiście żadnych błędów nie wyrzuca.
Kubus_WPR udało ci się znaleźć problem? Nie mogę sobie poradzić z szarpaniem podczas przyśpieszania. Oczywiście żadnych błędów nie wyrzuca.