Pytanie o pompe vacu

Kubus_WPR
Posty: 19
Rejestracja: 15 mar 2016, o 22:41
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Kuba

Pytanie o pompe vacu

Post autor: Kubus_WPR »

Witam panowie! Czy jest mozliwe, zeby samochod kopcil przez uszkodzona pompe vacu?
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: Pytanie o pompe vacu

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 22 lip 2016, o 08:16 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Kubus_WPR
Posty: 19
Rejestracja: 15 mar 2016, o 22:41
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Kuba

Re: Pytanie o pompe vacu

Post autor: Kubus_WPR »

elmi_k pisze:Dlaczego akurat to obstawiasz? A może dziura w dolocie?
Dlatego, ze turbo zrobione, dolot caly, a pompa traci cisnienie. Pedal twardy jak kamien, po dwukrotnym wcisnieciu. Chodzi mi o odpowiedz czysto teoretyczna, czy jest mozliwosc ze kopci na czarno przez pompe vacu???
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Pytanie o pompe vacu

Post autor: Mej »

Na czarno absolutnie nie.

Na biało, gdy do PD dopływa zbyt mało paliwa, lub wymieszane z powietrzem, owszem może.
Ale w tym przypadku silnik pracowałby też nierównomiernie i narywał.

[+]
Tutaj masz instrukcję jak porządnie "zvagować" silnik (szukaj jak dla AWX/AVF) : http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html

Zrób porządnie komplet logów to prawdopodobnie Ci powiemy czemu kopci.
Pozdrawiam.
Kubus_WPR
Posty: 19
Rejestracja: 15 mar 2016, o 22:41
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Kuba

Re: Pytanie o pompe vacu

Post autor: Kubus_WPR »

Mej pisze:Na czarno absolutnie nie.

Na biało, gdy do PD dopływa zbyt mało paliwa, lub wymieszane z powietrzem, owszem może.
Ale w tym przypadku silnik pracowałby też nierównomiernie i narywał.

[+]
Tutaj masz instrukcję jak porządnie "zvagować" silnik (szukaj jak dla AWX/AVF) : http://a6forum.pl/jak-vagowac-swoje-auto-t1699.html

Zrób porządnie komplet logów to prawdopodobnie Ci powiemy czemu kopci.
To mnie kolego troche zmartwiles, bo bylem przekonany ze ma wplyw na dymienie. Zapomnialem dopisac , ze dlawi sie powyzej 3500 rpm. Rece mi juz opadaja do tego samochodu. Logow poki co nie mam jak zrobic, bo mieszkam w Dublinie i dopiero bede musial zamowoc VCDS. Mam jedynie autocom 2013.3
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Pytanie o pompe vacu

Post autor: Mej »

Czarny dym jest wtedy gdy paliwa jest za dużo (w proporcji do powietrza), dlatego Elmik logicznie zapytał Cię o ewentualną dziurę w dolocie.

Czarny dym i szarpanie przy wyższych obrotach dają wysokie prawdopodobieństwo, że :
- nie domyka się EGR (lub zaliczył stały zwis), ale to statystyczna rzadkość
- źle funkcjonuje podciśnienie (i/lub) zaworek sterujący turbiną
- ta nowa turbina jest od początku zyebana (zdarza się, wbrew pozorom często) ale KONIECZNIE SIĘ UPEWNIJ czy wężyk sterujący jest szczelny i nie sparciały

Ostatnim podejrzeniem jest "zawieszony" i/lub "lejący" wtryskiwacz ale wtedy zazwyczaj silnik dosyć głośno napierd..a już na obrotach biegu jałowego.

Tyle można sobie pospekulować i pogdybać. Załatw kabelek z Allegro za grosze (z przesyłką kurierską) i zloguj motor (logi wstaw tu: http://www.vaglog.rtnet.pl ) - być może "naprawimy" Twoje auto "zdalnie".
Pozdrawiam.
Kubus_WPR
Posty: 19
Rejestracja: 15 mar 2016, o 22:41
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Kuba

Re: Pytanie o pompe vacu

Post autor: Kubus_WPR »

Dzieki wielkie panowie! Jak tylko zamowie Vaga napewno sie odezwe...
LuckyRacer
Posty: 40
Rejestracja: 31 lip 2016, o 19:47
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Pytanie o pompe vacu

Post autor: LuckyRacer »

Ogrzeję kotleta.
Kubus_WPR udało ci się znaleźć problem? Nie mogę sobie poradzić z szarpaniem podczas przyśpieszania. Oczywiście żadnych błędów nie wyrzuca.
ODPOWIEDZ