18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 10:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 162KM 400Nm
- Imię: Zbigniew
18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Witam,
jako, że jestem tutaj od niedawna wiec witam wszystkich forumowiczów. Od niedawna także jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Superb 1,9 TDi 162KM z 2002r. Oczywiście jest to autko po "chip tuningu". Po zakupie miałem sporo problemów z elektryką jednak z tym sobie poradziłem -poczyściłem chyba wszystkie możliwe złącza w autku. W niektórych widać było negatywny wpływ wilgoci -2 kostki i jeden przekaźnik wręcz zielone .
Pozostał mi do rozwiązania następujący problem:
1.Silnik niezależnie od temperatury potrafi zgasnąć na biegu jałowym: szarpnie, zaświeci się kontrolka esp i gaśnie po czym bez problemu odpala.
2.Silnik szarpie podczas gwałtownego dodania gazu na 4 i 5 biegu (na obrotach powyżej 2000 przyspiesza bez zastrzeżeń).
3.Dodatkowo na mrozie silnik ciężko pali i szarpie, po paru sekundach pracuje równo.
Błąd jaki powtarza się na komputerze po tym jak auto zgaśnie: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa.
Wartości z grupy 23 (bieg jałowy silnik rozgrzany) : -13,-12,-15,-9
Wartość z grupy 13 (bieg jałowy silnik rozgrzany): 0,16; -078, 0,42; 0,16.
Wartość z grupy 13 (na mrozie zaraz po odpaleniu): -0,07 ; -0,73; 1,46; -0,66
Dodam, że poczyściłem wszystkie styki na pompkach oraz podoginałem konektory a także wyczyściłem wtyczkę na złączu przy bloku silnika.
Poruszam ten temat gdyż już mi brakuje pomysłów gdzie szukać przyczyny tych usterek a nie chciał bym od razu wymieniać pompek. Przejrzałem już wszystkie wątki na forum i też nic sensownego nie znalazłem.
Słucham propozycji
Może to przez ten "chiptuning"? jak tak to czy można się go pozbyć w dość łatwy sposób?
Pozdrawiam
jako, że jestem tutaj od niedawna wiec witam wszystkich forumowiczów. Od niedawna także jestem szczęśliwym posiadaczem Skody Superb 1,9 TDi 162KM z 2002r. Oczywiście jest to autko po "chip tuningu". Po zakupie miałem sporo problemów z elektryką jednak z tym sobie poradziłem -poczyściłem chyba wszystkie możliwe złącza w autku. W niektórych widać było negatywny wpływ wilgoci -2 kostki i jeden przekaźnik wręcz zielone .
Pozostał mi do rozwiązania następujący problem:
1.Silnik niezależnie od temperatury potrafi zgasnąć na biegu jałowym: szarpnie, zaświeci się kontrolka esp i gaśnie po czym bez problemu odpala.
2.Silnik szarpie podczas gwałtownego dodania gazu na 4 i 5 biegu (na obrotach powyżej 2000 przyspiesza bez zastrzeżeń).
3.Dodatkowo na mrozie silnik ciężko pali i szarpie, po paru sekundach pracuje równo.
Błąd jaki powtarza się na komputerze po tym jak auto zgaśnie: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa.
Wartości z grupy 23 (bieg jałowy silnik rozgrzany) : -13,-12,-15,-9
Wartość z grupy 13 (bieg jałowy silnik rozgrzany): 0,16; -078, 0,42; 0,16.
Wartość z grupy 13 (na mrozie zaraz po odpaleniu): -0,07 ; -0,73; 1,46; -0,66
Dodam, że poczyściłem wszystkie styki na pompkach oraz podoginałem konektory a także wyczyściłem wtyczkę na złączu przy bloku silnika.
Poruszam ten temat gdyż już mi brakuje pomysłów gdzie szukać przyczyny tych usterek a nie chciał bym od razu wymieniać pompek. Przejrzałem już wszystkie wątki na forum i też nic sensownego nie znalazłem.
Słucham propozycji
Może to przez ten "chiptuning"? jak tak to czy można się go pozbyć w dość łatwy sposób?
Pozdrawiam
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 163/370
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Rumia
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Masz jakiś problem,między kompem a wtryskami.Jeżeli kable są oki,to coś dzieje się z kompem.Dostaje zły sygnał i się wyłącza.Ktoś,kto robił chipa,mógł coś namieszać i teraz jest problem.Chip,to nie jest jakaś kostka,którą wypniesz i wróci ori,to zmiana w sofcie ecu kompa.Jeżeli masz namiar do tego,kto robił,to może mieć zgrany wcześniej soft z twojego silnika,przed zmiana.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 10:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 162KM 400Nm
- Imię: Zbigniew
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Prześledziłem wszytko od wtrysków do kompa. Idąc od kabla dokopałem się do... PBOX Motortuning PD4-110 V4.01, mała czarna "chippuszka":)
Zanim sygnał trafia do wtrysków to przechodzi właśnie przez tą puszkę za pomocą takiego "trójnika" jak na tym filmiku pod koniec: https://www.youtube.com/watch?v=VWH8VNxQRy4
W jednej z wtyczek styki było dość mocno przy kopcone. Wyczyściłem... zobaczymy co dalej:)
Zanim sygnał trafia do wtrysków to przechodzi właśnie przez tą puszkę za pomocą takiego "trójnika" jak na tym filmiku pod koniec: https://www.youtube.com/watch?v=VWH8VNxQRy4
W jednej z wtyczek styki było dość mocno przy kopcone. Wyczyściłem... zobaczymy co dalej:)
-
- Posty: 286
- Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 163/370
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Rumia
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
No to masz swojego chipa . Ktoś boxa wstawił i gitarrra .Ech.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 10:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 162KM 400Nm
- Imię: Zbigniew
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Czyli tych dodatkowych koników mogę pozbyć się bez ingerencji w oprogramowanie? Przepiąć wtyczki jak w oryginale?
Na jednej ze stron wyczytałem: "Co ważne, boks można w każdej chwili wyjąć spod maski, na przykład wówczas, gdy samochód ma trafić do serwisu dilerskiego na przegląd. W ASO nikt się nie zorientuje, że coś było nie tak, a właściciel będzie bezkarnie cieszył się dodatkową mocą i superosiągami."
Na jednej ze stron wyczytałem: "Co ważne, boks można w każdej chwili wyjąć spod maski, na przykład wówczas, gdy samochód ma trafić do serwisu dilerskiego na przegląd. W ASO nikt się nie zorientuje, że coś było nie tak, a właściciel będzie bezkarnie cieszył się dodatkową mocą i superosiągami."
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5817
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Pokaż zdjęcie boxa - Panoramiq brał kiedyś boxy od V-Techu, jeśli to jeden z tych to może będę w stanie coś doradzić
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 10:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 162KM 400Nm
- Imię: Zbigniew
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5817
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 10:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 162KM 400Nm
- Imię: Zbigniew
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Dwa dni temu pozbyłem się boxa i jeszcze autko nie zgasło.
Wymieniłem też świece żarowe co by pozbyć się nie równej pracy silnika na mrozie. Wszystkie uszkodzone. Jedna miała przerwę a pozostałe trzy po kilkadziesiąt MOhma (nowe-oryginalne miały ok 1 Ohma).
Pozostał mi jeszcze problem z szarpaniem przy wciśnięciu gazu "do dechy" na 4-5 biegu.
Po wypięciu boxa zauważyłem duże zmiany w log23. Wcześniej wartość utrzymywała się ok -10 i mimo dodawania gazu się nie zmieniała. Teraz bez boxa wartość szybko się zmienia wraz z dodaniem gazu. Im wyższe obroty tym wartość spada nawet do -30.
Czy można odczuć spadek mocy...? Nie zauważyłem tego ubytku koników
Wymieniłem też świece żarowe co by pozbyć się nie równej pracy silnika na mrozie. Wszystkie uszkodzone. Jedna miała przerwę a pozostałe trzy po kilkadziesiąt MOhma (nowe-oryginalne miały ok 1 Ohma).
Pozostał mi jeszcze problem z szarpaniem przy wciśnięciu gazu "do dechy" na 4-5 biegu.
Po wypięciu boxa zauważyłem duże zmiany w log23. Wcześniej wartość utrzymywała się ok -10 i mimo dodawania gazu się nie zmieniała. Teraz bez boxa wartość szybko się zmienia wraz z dodaniem gazu. Im wyższe obroty tym wartość spada nawet do -30.
Czy można odczuć spadek mocy...? Nie zauważyłem tego ubytku koników
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 10 gru 2016, o 22:29
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.8 AWT (150KM)
- Imię: Piotr
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Wygląda na to, że ktoś na pałę wstawił box z programem. To chyba powinien być program dostosowany indywidualnie do każdego pojazdu.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 gru 2016, o 10:30
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 162KM 400Nm
- Imię: Zbigniew
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
Ogólnie to w tłumaczeniu niemieckiego dowodu miałem napisane: "fabryczne podniesienie mocy z (nie pamietam ilu) na 119kW/400nM..." i coś tam jeszcze o tym jak to robili. Także jak pojechałem na przegląd to się troszkę zdziwili, że mam wbite wszystko w dowód.
Re: 18071 -P1663 Wtryskiwacza, aktywacja - zwarcie do plusa
zrób komplet logów statycznych i dynamicznych , bedzie mozna cos wiecej napisac ...zbigniew0689 pisze:Dwa dni temu pozbyłem się boxa i jeszcze autko nie zgasło.
Wymieniłem też świece żarowe co by pozbyć się nie równej pracy silnika na mrozie. Wszystkie uszkodzone. Jedna miała przerwę a pozostałe trzy po kilkadziesiąt MOhma (nowe-oryginalne miały ok 1 Ohma).
Pozostał mi jeszcze problem z szarpaniem przy wciśnięciu gazu "do dechy" na 4-5 biegu.
Po wypięciu boxa zauważyłem duże zmiany w log23. Wcześniej wartość utrzymywała się ok -10 i mimo dodawania gazu się nie zmieniała. Teraz bez boxa wartość szybko się zmienia wraz z dodaniem gazu. Im wyższe obroty tym wartość spada nawet do -30.
Czy można odczuć spadek mocy...? Nie zauważyłem tego ubytku koników
a te plastikowe pudełeczko napewno nie dawało 400 Nm ...