PODCIŚNIENIE traci moc po redukcji check 1.8T awt 150km

marcello1981
Posty: 1
Rejestracja: 15 cze 2016, o 18:25
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

PODCIŚNIENIE traci moc po redukcji check 1.8T awt 150km

Post autor: marcello1981 »

Witam,

Mam problem jak w temacie. Jeżdżę Superb I z 2004 r, 1.8T 150 km + gaz. Od dłuższego czasu pojawia się w nim problem, bez względu czy jeżdzę na pb czy lpg, przy redukcji traci moc, co jakiś czas zapala się dioda check engine (nie gaśnie), ostatnio już zupełnie zgłupiał i przy wyprzedzaniu na dwupasmówce stracił moc check zaczął równo mrugać i musiałem zjechać na bok, żeby zgasić i kontynuować jazdę (zdażyło się tak 4 razy), normalnie potrafi jeździć super ale czasami nie da się wystartować ani przyspieszyć, bo go rwie, albo dusi, bez względu czy na zimnym czy ciepłym silniku i czy to pg czy lpg.

Po wizycie u mechanika wyświetliło bład 17536 zespół 1 adaptacja mieszanki - zbyt uboga i 17544 reszta tak samo, w książce serwisowej błędy odpowiadają za nieszczelne węże od podciśnienia, po sprawdzeniu i wymianie jednego pękniętego bez zmian. Drugi mechanik stwierdził, że to od zapchanego katalizatora i żebym "mu mocno dał w pizdeczkę na pg żeby go odmulić", po odpaleniu podobno katalizator łapie od razu wysoką temperaturę, po zgaszeniu czasem czuć zapach coś jak zgniłych jajek, stwierdził też, że reszta czujników i sonda lambda jest ok. Trzeci jak zastanawiałem się nad wycięciem kata i zamontowaniem strumienicy powiedział, że to raczej nie wina kata (ale nie widział auta nawet).

Doradźcie coś bo już głupieje, a jazda przestaje być bezpieczna (szczególnie przy próbie wyprzedzenia, nie wiadomo czy się uda)

p.s. czy po wycięciu kata będzie się pojawiał bład, jeden z macherów powiedział, że mam dwie sondy lambda i tak będzie.
ODPOWIEDZ