pompa vacuum

Awatar użytkownika
zales00
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

pompa vacuum

Post autor: zales00 »

Witam
Mam w swoim AWX pompę z latającym sławnym króćcem... czyli prawdopodobnie LUK... klejenie doprowadza mnie do szewskiej pasji..

Podobno lepszym rozwiązaniem jest zastosowanie pompy BOSCH z nr 038145209M tylko czy... faktycznie ona pasuje i można ją bezproblemowo zaadoptować?

zastanawiam się nad
http://allegro.pl/pompa-vacu-vacum-0381 ... 29389.html
lub
http://allegro.pl/pompa-vacum-waku-vw-a ... 82754.html - tylko nie wiem co oznacza (bez króćca) w tej aukcji :) że trzeba sobie go oddzielnie kupić czy po prostu nie ma go w takiej postaci jak w LUK :)
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: pompa vacuum

Post autor: drill »

Jesli pompa w czesci odpowiadajacej za paliwo jest w 100÷ sprawna to zanim wydasz 700zl na nową, sprawdz czy nie wystarczy uszczelnic okolic nieszczesnego króćca. Wepchnij go na wlasciwe miejsce po zdjeciu przewodu i lekko zaklep boki np. malym wybijakiem... powinno pomóc - przerabialem na trzech silnikach 1.9tdi
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

Awatar użytkownika
zales00
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: pompa vacuum

Post autor: zales00 »

Dwa razy kleił mi to mechanik... prosta czynność ale robił to przy okazji innych rzeczy - raz pomogło na chwilę, raz w ogóle.

Chyba sam spróbuję...
Szczerze mówiąc miałem zamiar poszukać/kupić używaną pompę z odzysku ;-)
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: pompa vacuum

Post autor: drill »

Uzywana to loteria... postaraj sie zaklepac... uszczelnianie klejem czy czymkolwiek to ew dodatek do zaklepania... jak nie pomoze to tylko nowa za +/- 700zl ;)
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

Awatar użytkownika
zales00
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: pompa vacuum

Post autor: zales00 »

Było klejenie z zaklepaniem przez mechanika ale jak czegoś samemu się dobrze nie zrobi.. ;-) dzięki za podpowiedź spróbuję jeszcze :-)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: pompa vacuum

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 12:25 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zales00
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: pompa vacuum

Post autor: zales00 »

mechanik uparcie twierdził że noc wystarczy. Teraz mam również taki efekt że muszę depnąć parę razy (spokojnie nie pałuje na zimnym) zanim turbo zacznie pompować jak powinno, więc uważam że naprawa nie odniosła skutku. Pedał hamulca nie jest narazie całkiem twardy ale mam wrażenie że łapie w różnych "wysokościach".
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: pompa vacuum

Post autor: drill »

Na odpalonym silniku wciśnij pedal hamulca 3-4 razy... jesli zrobi sie twardy jak kamien to masz problem z podcisnieniem... jesli twardnieje powiedzmy dopiero za 6 czy 8 razem a po odczekaniu chwili znow jest miekki to jest ok
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

Awatar użytkownika
zales00
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: pompa vacuum

Post autor: zales00 »

Specjalnie się przejechałem żeby sprawdzić. Może nie jak kamień ale jest wyczuwalnie pedał twardszy za ok 2-3 razem (zależy przy której próbie) . Trzymany delikatnie opada po chwili ale to już może moje złudzenie. Ponadto dół jest chyba słabszy. Ech... Od nowa Polska ludowa ... Klejenie :-) dzięki za podpowiedzi

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
njangu
Posty: 157
Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
Imię: Dominik
Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą

Re: pompa vacuum

Post autor: njangu »

Możesz jeszcze spróbować zrobić jak ja. Króciec obklepałem, potem zakleiłem, odczekałem 24h i...
Nałożyłem na wszystko 3 węże gumowe, a'la ogrodowe z 3-ma opaskami śrubowymi, o stopniowanej średnicy tak, że największy naszedł na ten występ w korpusie pompy - ten co się go zaklepuje (zaciśnięte na korpusie opaską śrubową żeby było szczelnie), a najmniejszy na wąż podciśnienia idący na króciec pompy (ściśnięte opaską w miejscu połączenia przewodu podciśnienia z króćcem zamiast jego oryginalnej opaski. Nawet jeśli kiedyś lepianka na króćcu puści to wszystko jest szczelnie pościskane opaskami, powietrze nie ma którędy zassać się do środka.
Awatar użytkownika
zales00
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: pompa vacuum

Post autor: zales00 »

Whoah niezły patent :-) dzięki :-)

Wysłane z mojego HTC One M8s przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: pompa vacuum

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 12:26 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
njangu
Posty: 157
Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
Imię: Dominik
Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą

Re: pompa vacuum

Post autor: njangu »

Proszę bardzo:
http://zapodaj.net/5d0a6a1abd546.jpg.html
http://zapodaj.net/e500acc21c55d.jpg.html
Niestety inaczej nie potrafię wstawić zdjęcia.
Hmm w sumie węży jest 2szt. + przewód podciśnienia, (kupiłem 3szt. ale najmniejszy okazał się być średnicy równej tej co istn. wąż podciśnienia - już fabrycznie był na aucie)
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: pompa vacuum

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 23 lip 2016, o 12:25 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
zales00
Posty: 49
Rejestracja: 13 lut 2016, o 16:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: pompa vacuum

Post autor: zales00 »

Szczerze mówiąc myślałem że gorzej to wygląda. Ciekawe rozwiązanie
ODPOWIEDZ