2.8 V6 AMX - wyskakuje czujnik temperatury silnika

robost1
Posty: 9
Rejestracja: 12 paź 2015, o 22:36
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

2.8 V6 AMX - wyskakuje czujnik temperatury silnika

Post autor: robost1 »

Witam
Mam problem z silnikiem 2.8 V6 AMX
Wystrzeliło mi dwa razy czujnik temperatury cieczy ten za silnikiem. Co może być przyczyną?

Jeśli komuś chce się czytać - historia jak to się zaczęło
Został wymieniony rozrząd z termostatem, pompą wody i czujnikiem temp. Oleje filtry. Zrobiłem od tego czasu ok 800km w tym trasa 2x300km. Ale już po 50 zauważyłem że jakoś głośniej pracuje silnik. Wg mechanika tak było wcześniej i jest ok. Że może to pompa wody wydaje taki dźwięk bo nowa a ja przewrażliwiony jestem..
Kolejna trasa 50 w jedną i 50 z powrotem. Pod samym blokiem jak cofałem zobaczyłem, że zostawiam za sobą rzekę, dym z pod maski i spadająca temperatura na wskaźniku.
Zlokalizowałem, że wyskoczył czujnik temperatury. Mechanik podobno dał nowy czujnik i nową uszczelkę ale starą zawleczkę plastikową.
Kupiłem nową uszczelkę i nowe zapięcie choć stare wyglądało ok i był to oryginał a nowe zapięcie firmy torpan. Zamontowałem, uzupełniłem płyn, odpowietrzyłem śrubą na silniku. Dałem nowy korek zbiornika kupiony w serwisie. odpaliłem na jakieś 50min. Po paru dniach podjechałem do innego mechanika na sprawdzenie czy nie ma spalin w układzie chłodzenia. Nie było. Węże miękkie i wyglądało na to że wszystko ok. Był rozgrzewany silnik. Został odpowietrzony przez odkręcanie korka zbiornika, trochę wyrzucił płynu przy odkręcaniu. Ciepłe powietrze leciało w kabinie. Po nocy uzupełniłem płyn do max. Ruszyłem w trasę i po 20km znowu wyskoczył. Zawleczka mimo twardego plastiku była rozgięta odkształcona. Miałem w zapasie z zamontowałem. Poziom płynu był na max ale była plama na pewno ubyło. Odkręciłem korek i zaczęło najpierw coś syczeć za silnikiem (nie wiem czy wina uszczelki czujnika bo dałem starą) a po chwili zaczęło się lać za silnikiem nie wiem gdzie dokładnie, szybko ustało i ubyło ze zbiornika ale i tak już odpuściłem i lawetę wezwałem.

Co może być przyczyną tego wystrzelania czujnika? Słaba zawleczka? Czy tworzy się ciśnienie w układzie? ale dlaczego nie upuszcza przez korek? zacina się termostat? nie zaobserwowałem większej temperatury niż 90stopni. Uszczelka pod głowicą rozszczelnia się przy większym obciążeniu? Zalałem chrzczone paliwo?

Samochód mam od miesiąca i już ręce mi opadają :cry:

Z góry dziękuję za odpowiedź
ODPOWIEDZ