Strona 4 z 6

Re: Pytanie o olej

: 1 gru 2015, o 19:05
autor: LGV8V
Wznawiam temat, jaki polecacie olej do 1.9 tdi AWX chip 161km 335nm?
W tamtym roku zalałem Top tech 4600 nie wziął dużo oleju jakieś 300-400 ml dolałem a mam nalatane 12 tys i w zimę raczej nie musze dolewać.
Ale wydaje mi się ze 5w40 będzie lepiej chronić silnik i turbinę przeważnie w lato.

Zastanawiam sie nad pełnym syntetykiem a nie, Hc.
Niestety pelen syntetyk to tylko:
Amsoil 5w40 european 100% syntetic http://www.zmienolej.pl/oferta/oleje-si ... -5l-detail
Reszta to prawdopodobnie HC ale również rozważam:
TITAN GT1 5W-40 XTL
Millers Oils XF Longlife 5W40
motul 5w-40 x-clean

Re: Pytanie o olej

: 1 gru 2015, o 19:38
autor: elmi_k
B

Re: Pytanie o olej

: 1 gru 2015, o 22:06
autor: pab567
Ja jak zawsze - Kujawski. A jak nie masz pod ręką to Wielkopolski.

Re: Pytanie o olej

: 2 gru 2015, o 09:19
autor: Pro-choice
amsoil był popularny na Octaviaclub 3 lata temu, od 2 lat już się skończył i raczej chętni na niego się skończyli :)
fuchs 4 lata temu i miał być równie dobry(czytaj wątek olejowy na OCP) technologia XTL miała sprawiać że auto dostaje + 20% mocy ; )))
millers z naszego doświadczenia sprzedaje się przyzwoicie
motul z tego zestawienia zawsze się sprawdzał i klienci lali go wcześniej i leją go nadal(przynajmniej nasi)


Kujawski i Wielkopolski lany jest na bieżąco w większości gospodarstw domowych i nie słyszałem o problemach z tarciem na obu produktach także też można lać.

Re: Pytanie o olej

: 2 gru 2015, o 09:24
autor: kamracik
Pro-choice pisze:Kujawski i Wielkopolski lany jest na bieżąco w większości gospodarstw domowych i nie słyszałem o problemach z tarciem na obu produktach także też można lać.
Niestety słyszałem o przypadkach spalania oleju, nawet w dość dużych ilościach.

Re: Pytanie o olej

: 2 gru 2015, o 09:38
autor: Pro-choice
ale to chyba na pełnym gazie :)

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 12:04
autor: LGV8V
Pro-choice pisze:amsoil był popularny na Octaviaclub 3 lata temu, od 2 lat już się skończył i raczej chętni na niego się skończyli :)
fuchs 4 lata temu i miał być równie dobry(czytaj wątek olejowy na OCP) technologia XTL miała sprawiać że auto dostaje + 20% mocy ; )))
millers z naszego doświadczenia sprzedaje się przyzwoicie
motul z tego zestawienia zawsze się sprawdzał i klienci lali go wcześniej i leją go nadal(przynajmniej nasi)


Kujawski i Wielkopolski lany jest na bieżąco w większości gospodarstw domowych i nie słyszałem o problemach z tarciem na obu produktach także też można lać.
Dlaczego na Amsoil skończył się popyt? Czyżby przerost formy nad treścią? :)
Fuchs XTL + 20% mocy nie wierze w takie cuda, chyba że mieszali go z mocarzem. :D Jego największą zaletą to niska gęstość w niskich temperaturach. Nawet nie podali czy to low saps czy mid saps, ale raczej to drugie.
Czyli stawiał byś na millersa? Szkoda że nie ma bardziej szczegółowych testów.
Motul o ile X-clean 5w40 wydaje się ok o tyle specyfic 505.01 ma wysoką krzepliwość w -36C co dobrze nie świadczy o gęstości w niskich temperaturach.

Kujawskiego do silnika raczej bym nie preferował, zbyt szybko odparowuję :D Ale rzepakowy do ON jak najbardziej, mój ojciec kiedyś lał 5-10 litrów dolewał do ogórka. :)

Kolega wspomniał o Valvoline i natknąłem się na DuraBlend Diesel 5W-40 rzekomo ma normę 505.01 parametry bardzo ciekawe: http://www.valvolineeurope.com/english/ ... esel_5w-40

SAE Viscosity Grade
5W-40
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC.
ASTM D-445
14.0
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC.
ASTM D-445
84
Viscosity Index ASTM D-2270
169
Viscosity, mPa.s –30ºC.
ASTM D-5293
<6600
TBN, mg KOH/g ASTM D-2896
7.6
Pour Point, ºC ASTM D-5950
-42
Specific Gravity @ 15.6°C. ASTM D-4052
0.854
Flash Point, COC, ºC.
ASTM D-92
234

Ma aprobatę
API CF
ACEA B3/B4-04
Mercedes-Benz 229.1
Volkswagen 505.00 (1/97)
Volkswagen 505.01 (edition 2005)
Ford M2C-917A

Nie wiem tylko czy to low saps mid saps czy full saps. Ale z aprobaty ACEA b3/B4-04 wynikało by że Full saps.
Tylko czy do pompowtrysków i zaworu EGR moża stosować Full saps?
To syntetyk czy półsyntetyk?

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 13:05
autor: Misiek Fisiek
Amsoil już nie jest popularny na OCP? Ojejku, a ja kupiłem do Lanosa. I już po furze..

Może bym wiedział gdyby mnie nie zbanowali :D

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 13:33
autor: elmi_k

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 14:03
autor: LGV8V
Czyli mam rozumieć że Amsoil to American shit? :)
Durablend, dobre parametry tylko niestety półsyntetyk.
SynPower Xtreme MST C3 5W-40 Bardzo dobry, tylko nie mam dpf wiec zamiast low saps, w moim przypadku lepiej wybrać mid saps.

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 14:16
autor: elmi_k

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 14:36
autor: LGV8V
Nie mam zielonego pojęcia :shock:
A jak to sprawdzić?

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 14:45
autor: elmi_k

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 15:46
autor: LGV8V
Nie mam go od nowości, ale do większości silników o specyfikacji 505.01 jest mid saps. Wiec raczej lepiej dla silnika mid niż low jeśli jest taka możliwość. :)

Re: Pytanie o olej

: 3 gru 2015, o 15:51
autor: elmi_k