[S1] 1,8T zgasła i nie odpala

Awatar użytkownika
Fzhut
Posty: 17
Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Toruń

[S1] 1,8T zgasła i nie odpala

Post autor: Fzhut »

Witam

Mam problem moją skodą, po średniej trasie (70 km), zgasła i nie odpala. Rozrusznik kręci ale nic więcej się nie dzieje.
Samochód stoi już tydzień nie wiem co robić. Najdziwniejsze jest to że wczoraj odpalił mi jakby nigdy nic pojeździłem z 15 minut po mieście i wszystko wydawało mi się w porządku. Potem zgasiłem silnik poszedłem do domu na godzinę i jak wróciłem to znowu nie odpala.


Kupiłem kabel OBD i po podłączeniu dostałem takie wyniki :

17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Suply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent

Lepiej wstawię kilka zrzutów ekranu z Vag-a

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: [S1] 1,8T zgasła i nie odpala

Post autor: motogold »

Ja miałem coś podobnego i u mnie poszedł czujnik położenia wału.
Awatar użytkownika
Fzhut
Posty: 17
Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Toruń

Re: [S1] 1,8T zgasła i nie odpala

Post autor: Fzhut »

Na obcym forum znalazłem coś takiego :
"
If multiple Control Module have Power Supply Faults stored, it's most likely to be one common Problem like the ones shown above. Otherwise when only one or two Control Modules have such Codes stored you better start searching at the individual Power Supply of these Modules.
Terminal 30 means unswitched battery power that is supplied even when the ignition is off. This is not referring to any physical terminal numbered 30.
"

Ten drugi akapit oznacza chyba że brak napięcia przy wyłączonym silniku i że trminal 30 nie oznacza żadnego fizycznego przekaźnika tylko to taki zwrot że to napięcie (chyba) wszędzie siadło.
Zmierzyłem napięcie na klemach akumulatora i jest 12.51v.
Gdzie jeszcze mogę zmierzyć napięcie przy wyłączonym silniku ? Chodzi mi o takie miejsce gdzie wiadomo że powinno być napięcie o ustalonym napięciu.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: [S1] 1,8T zgasła i nie odpala

Post autor: Enriquez »

Dużo jest takich miejsc, chociażby gniazdo zapalniczki, bezpieczniki w skrzynce B - 12-15, 38-42, sterownik telefonu, radio, komfort itp. itd/

Generalnie w nomenklaturze VW +12V podzielone jest na kilka umownych "magistral"
30 - napięcie poprzez bezpieczniki z akumulatora - zawsze jest
31 - masa
15 - napięcie pojawiające się po zapłonie
58d - oświetlenie wnętrza
75X - styk odcinany podczas rozruchu silnika
87 - napięcie na rozrusznik

itp. itd.

Jak nie masz gdzieś 30, to znaczy, że jest wystrzelony albo słabo kontaktujący bezpiecznik
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Fzhut
Posty: 17
Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Toruń

Re: [S1] 1,8T zgasła i nie odpala

Post autor: Fzhut »

Witam widzę że hosting plików zawiódł więc zrobiłem jeszcze raz skan i zapisałem do pliku tekstowego (że też od razu nie zauważyłem że coś takiego można zrobić).

VAG-COM Version: Release 409.1-S


Chassis Type: 3U - Skoda Superb
Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine
Controller: 4B0 906 018 DH
Component: 1.8L R4/5VT 0002
Coding: 11501
Shop #: WSC 00028
TMBDL23U039037973 SKZ7Z0B1729225
4 Faults Found:
17536 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Lean
P1128 - 35-10 - - - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 - - - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1 Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes
Controller: 3U0 614 517 B
Component: ABS/ESP front 1312
Coding: 04275
Shop #: WSC 00028
1 Fault Found:
00285 - ABS Wheel Speed Sensor: Front Right (G45)
30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC
Controller: 3U0 907 044 A
Component: CLIMATRONIC S B5 C 2004
Coding: 17000
Shop #: WSC 00028
5 Faults Found:
00792 - A/C Pressure Switch (F129)
35-00 - -
00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)
37-00 - Faulty
01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)
37-00 - Faulty
01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)
37-00 - Faulty
01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)
37-00 - Faulty

-------------------------------------------------------------------------------
Skipping Address 15-Airbags

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments
Controller: 3U0 920 810 C
Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V02
Coding: 31125
Shop #: WSC 00000
TMBDL23U039037973 SKZ7Z0B1729225
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 19: CAN Gateway
Controller: 6N0 909 901
Component: Gateway K<->CAN 0001
Coding: 00006
Shop #: WSC 00028
1 Fault Found:
01316 - ABS Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.
Controller: 1C0 959 799 B
Component: 0Z Komfortgerát HLO 0003
Coding: 00259
Shop #: WSC 05033
3 Faults Found:
00928 - Locking Module for Central Locking: Front Driver Side (F220)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00929 - Locking Module for Central Locking: Front Passenger Side (F221)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent
00931 - Locking Module for Central Locking: Rear Right (F223)
27-10 - Implausible Signal - Intermittent

End --------------------------------------------------------------------------------------------------
Awatar użytkownika
Fzhut
Posty: 17
Rejestracja: 5 lut 2015, o 11:10
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Toruń

Re: [S1] 1,8T zgasła i nie odpala

Post autor: Fzhut »

Hej
Dopiero zauważyłem że napisałem co to było :)
Do wymiany pompa paliwa a miesiąc później przepływomierz.

Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ