Bierze olej pomocy
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polska
Bierze olej pomocy
Witam,
- Ciśnienie na cylindrach 29,5-30,5
- turbo zregenerowane (wcześniej puściło olej)
- uszczelka pod głowicą wymieniona (powód 1, 2, gar w oleju przed wymianą turbo, po tym jak wcześniejsze poszło)
- przyśpieszenie w normie, spalanie w normie, (kopci na niebiesko-duża ilość oleju w wydechu jak wcześniej turbo puściło)
- pompowtryskiwacze pod diagnostyce- sprawne
- pali od strzała
Po około 150 km oleju w bagnecie prawie brak Pomysły, czy silnik do wymiany?
- Ciśnienie na cylindrach 29,5-30,5
- turbo zregenerowane (wcześniej puściło olej)
- uszczelka pod głowicą wymieniona (powód 1, 2, gar w oleju przed wymianą turbo, po tym jak wcześniejsze poszło)
- przyśpieszenie w normie, spalanie w normie, (kopci na niebiesko-duża ilość oleju w wydechu jak wcześniej turbo puściło)
- pompowtryskiwacze pod diagnostyce- sprawne
- pali od strzała
Po około 150 km oleju w bagnecie prawie brak Pomysły, czy silnik do wymiany?
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polska
Re: Bierze olej pomocy
Wiem tylko, że popychacze, tzn tez klepki czy szklanki nie wiem jak to nazwać nie są do końca szczelne (wymagają wymiany) ale nie robiłem tego bo to chyba nie ma większego znaczenia, tym bardziej ze jeszcze nie wiadomo co z tym silnikiem.
Czy te uszczelniacze zaworów mogą powodować taki ubytek?
Przed przygodami z turbo przez 7 miesięcy ( po kupnie) zero ubytków oleju.
(Wogóle cała przygoda zaczęła się od wstawienia uszkodzonego używanego turbo przez to, że piszczałą w pewnym zakresie obrotów. Objaw wówczas nie ustaał, po wymianie uszzczelki pod głowicą- tak i regenerowanym turbo)
TZN. te uszczelniacze należy jeszcze sprawdzić przed podjęciem kolejnych kroków?
Czy te uszczelniacze zaworów mogą powodować taki ubytek?
Przed przygodami z turbo przez 7 miesięcy ( po kupnie) zero ubytków oleju.
(Wogóle cała przygoda zaczęła się od wstawienia uszkodzonego używanego turbo przez to, że piszczałą w pewnym zakresie obrotów. Objaw wówczas nie ustaał, po wymianie uszzczelki pod głowicą- tak i regenerowanym turbo)
TZN. te uszczelniacze należy jeszcze sprawdzić przed podjęciem kolejnych kroków?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Bierze olej pomocy
Może brać olej przez uszczelniacze. A to nowe turbo na pewno masz dobre? Sprawdź czy nie leje olejem do dolotu
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polska
Re: Bierze olej pomocy
Zakład z polecenia, wprawdzie 900 zł regeneracja ale facet powiedział że musi być ok przetestował ją na 1600 obrotów coś takiego, dał wydruk i twierdzi że zestawy uszczelniające turbo mogą być zamienniki albo oryginały, pokazywał mi oba zestawy. Tak więc turbo niby musi być ok.
Ten dolot to od głowicy zdjąć i tam jeszcze raz zobaczyć, tak? Czy przy turbo za wirnikiem zdjąć wąż i zobaczyć?
Ten dolot to od głowicy zdjąć i tam jeszcze raz zobaczyć, tak? Czy przy turbo za wirnikiem zdjąć wąż i zobaczyć?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Bierze olej pomocy
A skąd wiesz, że turbina nie bierze oleju? Bo zestawy mogą być zamienniki lub oryginały? Odłącz wąż dolotowy od turbiny przed przepustnicą i zobacz czy jest suchy.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 167 km 385 Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Kraków
Re: Bierze olej pomocy
Napewno nie będzie suchy bo to normalne że tam znajdą się ślady oleju. No chyba że po ściągnięciu węża olej wypłynierezon pisze:A skąd wiesz, że turbina nie bierze oleju? Bo zestawy mogą być zamienniki lub oryginały? Odłącz wąż dolotowy od turbiny przed przepustnicą i zobacz czy jest suchy.
Aż dziwne że mając zdjętą głowicę nie zrobiłeś tych uszczelniaczy bo to żaden koszt (bodaj ok 2 zł/szt, czyli w sumie 16 zł) bo po wymianie bardzo często załatwiony jest problem dymienia czy brania oleju...
Tak czy siak, da się je zmienić bez ściągania głowicy- wystarczy zdjąć dekiel zaworów i da się je wymienić od góry.
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polska
Re: Bierze olej pomocy
Co do turbo to chodzi mi o to, że jakieś testy zrobił i od tego one są (chyba) że potwierdzają w jakiś sposób sprawność elementu (turbiny). A poza tym powinna być ona żywotniejsza z powodu zastosowanych materiałów (oryginalnych). Od wymiany minęły 2 tygodnie.
Dobrze czyli jeszcze te uszczelniacze.
A jak to nie będzie to, to pewnie już pierścienie zostają tylko.
Dzięki za pomoc, dam znać czy coś pomogło.
Dobrze czyli jeszcze te uszczelniacze.
A jak to nie będzie to, to pewnie już pierścienie zostają tylko.
Dzięki za pomoc, dam znać czy coś pomogło.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: Bierze olej pomocy
Kolego na 100% problemem jest zregenerowana turbina. Problem przerabialem juz kilkanascie razy(gdzie klienci przywozili regenerowane turba do montazu) i prawda jest taka ze turbiny ze zmienna geometria (a taka wlasnie masz AWX) nie da sie zregenerowac w 100% i nie powinno sie jej regenerowac( rozmawialem na ten temat z samym Honeywell o turbinach Garrett). Firma ktora Ci to regenerowala bedzie Ci opowiadac bajeczki i przedstawiac wykresiki, ale uwierz mi jak zalozysz np. teraz nowa orginalna turbinke to zobaczysz ze problem zniknie(po zalozeniu nowej turbinki bedzie jeszcze dymic przez chwile dopuki nie wypali calego oleju ktory dostal sie do ukladu, ale po chwili bedzie juz normalnie. Uwazaj zeby nadmiar oleju w ukladzie nie uszkodzil Ci katalizatora).
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Polska
Re: Bierze olej pomocy
Na razie (350 km) wydaje się jakby problem rozwiązała wymiana pokrywy zaworów.
- Kopcenie zredukowało się prawie do zera, oliwy jakby nie ubywa.
- Kopcenie zredukowało się prawie do zera, oliwy jakby nie ubywa.
- Cichy3150
- Posty: 125
- Rejestracja: 13 mar 2013, o 07:25
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Przemo
- Lokalizacja: Siedlce
Re: Bierze olej pomocy
to GZ:)
Skoda Felicja 1.3 LXI, - BYŁO:)
Skoda Superb I 1.9 TDI 130 KM -Oddałem żonie:)
Skoda Superb II 2.0 TDI 170 KM 4x4 - JEST:P
Skoda Superb I 1.9 TDI 130 KM -Oddałem żonie:)
Skoda Superb II 2.0 TDI 170 KM 4x4 - JEST:P