Bierze olej pomocy

deri111
Posty: 12
Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polska

Bierze olej pomocy

Post autor: deri111 »

Witam,

- Ciśnienie na cylindrach 29,5-30,5
- turbo zregenerowane (wcześniej puściło olej)
- uszczelka pod głowicą wymieniona (powód 1, 2, gar w oleju przed wymianą turbo, po tym jak wcześniejsze poszło)
- przyśpieszenie w normie, spalanie w normie, (kopci na niebiesko-duża ilość oleju w wydechu jak wcześniej turbo puściło)
- pompowtryskiwacze pod diagnostyce- sprawne
- pali od strzała

Po około 150 km oleju w bagnecie prawie brak :-( Pomysły, czy silnik do wymiany?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: rezon »

A jak uszczelniacze zaworów?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
deri111
Posty: 12
Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polska

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: deri111 »

Wiem tylko, że popychacze, tzn tez klepki czy szklanki nie wiem jak to nazwać nie są do końca szczelne (wymagają wymiany) ale nie robiłem tego bo to chyba nie ma większego znaczenia, tym bardziej ze jeszcze nie wiadomo co z tym silnikiem.

Czy te uszczelniacze zaworów mogą powodować taki ubytek?
Przed przygodami z turbo przez 7 miesięcy ( po kupnie) zero ubytków oleju.

(Wogóle cała przygoda zaczęła się od wstawienia uszkodzonego używanego turbo przez to, że piszczałą w pewnym zakresie obrotów. Objaw wówczas nie ustaał, po wymianie uszzczelki pod głowicą- tak i regenerowanym turbo)

TZN. te uszczelniacze należy jeszcze sprawdzić przed podjęciem kolejnych kroków?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: rezon »

Może brać olej przez uszczelniacze. A to nowe turbo na pewno masz dobre? Sprawdź czy nie leje olejem do dolotu
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
deri111
Posty: 12
Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polska

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: deri111 »

Zakład z polecenia, wprawdzie 900 zł regeneracja ale facet powiedział że musi być ok przetestował ją na 1600 obrotów coś takiego, dał wydruk i twierdzi że zestawy uszczelniające turbo mogą być zamienniki albo oryginały, pokazywał mi oba zestawy. Tak więc turbo niby musi być ok.

Ten dolot to od głowicy zdjąć i tam jeszcze raz zobaczyć, tak? Czy przy turbo za wirnikiem zdjąć wąż i zobaczyć?
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: rezon »

A skąd wiesz, że turbina nie bierze oleju? Bo zestawy mogą być zamienniki lub oryginały? Odłącz wąż dolotowy od turbiny przed przepustnicą i zobacz czy jest suchy.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
STACHU
Posty: 46
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 167 km 385 Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: STACHU »

rezon pisze:A skąd wiesz, że turbina nie bierze oleju? Bo zestawy mogą być zamienniki lub oryginały? Odłącz wąż dolotowy od turbiny przed przepustnicą i zobacz czy jest suchy.
Napewno nie będzie suchy bo to normalne że tam znajdą się ślady oleju. No chyba że po ściągnięciu węża olej wypłynie ;)
Aż dziwne że mając zdjętą głowicę nie zrobiłeś tych uszczelniaczy bo to żaden koszt (bodaj ok 2 zł/szt, czyli w sumie 16 zł) bo po wymianie bardzo często załatwiony jest problem dymienia czy brania oleju...
Tak czy siak, da się je zmienić bez ściągania głowicy- wystarczy zdjąć dekiel zaworów i da się je wymienić od góry.
deri111
Posty: 12
Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polska

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: deri111 »

Co do turbo to chodzi mi o to, że jakieś testy zrobił i od tego one są (chyba) że potwierdzają w jakiś sposób sprawność elementu (turbiny). A poza tym powinna być ona żywotniejsza z powodu zastosowanych materiałów (oryginalnych). Od wymiany minęły 2 tygodnie.
Dobrze czyli jeszcze te uszczelniacze.
A jak to nie będzie to, to pewnie już pierścienie zostają tylko.

Dzięki za pomoc, dam znać czy coś pomogło.
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: skodaman »

Kolego na 100% problemem jest zregenerowana turbina. Problem przerabialem juz kilkanascie razy(gdzie klienci przywozili regenerowane turba do montazu) i prawda jest taka ze turbiny ze zmienna geometria (a taka wlasnie masz AWX) nie da sie zregenerowac w 100% i nie powinno sie jej regenerowac( rozmawialem na ten temat z samym Honeywell o turbinach Garrett). Firma ktora Ci to regenerowala bedzie Ci opowiadac bajeczki i przedstawiac wykresiki, ale uwierz mi jak zalozysz np. teraz nowa orginalna turbinke to zobaczysz ze problem zniknie(po zalozeniu nowej turbinki bedzie jeszcze dymic przez chwile dopuki nie wypali calego oleju ktory dostal sie do ukladu, ale po chwili bedzie juz normalnie. Uwazaj zeby nadmiar oleju w ukladzie nie uszkodzil Ci katalizatora).
deri111
Posty: 12
Rejestracja: 21 gru 2012, o 18:44
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Polska

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: deri111 »

Na razie (350 km) wydaje się jakby problem rozwiązała wymiana pokrywy zaworów.

- Kopcenie zredukowało się prawie do zera, oliwy jakby nie ubywa.
Awatar użytkownika
Cichy3150
Posty: 125
Rejestracja: 13 mar 2013, o 07:25
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Przemo
Lokalizacja: Siedlce

Re: Bierze olej pomocy

Post autor: Cichy3150 »

to GZ:)
Skoda Felicja 1.3 LXI, - BYŁO:)

Skoda Superb I 1.9 TDI 130 KM -Oddałem żonie:)

Skoda Superb II 2.0 TDI 170 KM 4x4 - JEST:P
ODPOWIEDZ