EGR - olej oraz turbo

marcinsgdz
Posty: 91
Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Aktualnie: Peugeot
Lokalizacja: Grudziądz

EGR - olej oraz turbo

Post autor: marcinsgdz »

W tamtym tygodniu zauważyłem olej w okolicach zaworu EGR - pojechałem do mechanika. Zdjął osłone górną silnika, przeczyścił i kazał mi wpaść do siebie jutro. Jeśli z dzirki poleci olej tzn. że egr do wymiany. Czy warto kupowac regenerowany?

Kolejna sprawa to, że zdjoł klamrę łącząca dwa węże i pokazął mi, ze jest w nich olej - co jego zdaniem oznacza również, że turbo do wymiany? Dodam, że silnik ma normalną moc.
Co o tym myślicie?
piotrekwitek1
Posty: 78
Rejestracja: 11 sty 2013, o 14:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: piotr
Lokalizacja: poznań

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: piotrekwitek1 »

cześć,co do egr to tylko nowy regeneracja odpada(długo nie wytrzymuje) co do turbo daj sobie spokój,jak turbina trochę przepuszcza to nie znaczy ze zaraz do wymiany.
marcinsgdz
Posty: 91
Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Aktualnie: Peugeot
Lokalizacja: Grudziądz

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: marcinsgdz »

Podobnie myśle ws. turbiny - ale do końca nie jestem pewny bo w lipcu jadę na urlop w góry więc w dwie strony to z 1100 km.
Czyli tylko EGR i czekamy co dalej? Jakiejś konkretnej firmy? Długo trwa wymiana?
Zawsze jezdizłem banzyniakami - więc to wszystko co w dieslu jest dla mnie nowe.
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: Matt »

oryginał w aso kosztuje około 800zł, nie pamiętam jakiej jest firmy
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: rezon »

marcinsgdz pisze: ...Kolejna sprawa to, że zdjoł klamrę łącząca dwa węże i pokazął mi, ze jest w nich olej - co jego zdaniem oznacza również, że turbo do wymiany? Dodam, że silnik ma normalną moc.
Co o tym myślicie?
Niestety ma rację, ale jak nie ma notlaufów, to powinieneś spokojnie objechać urlop. kwestia ile tego oleju było - ile Ci ubywa oleju?
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
marcinsgdz
Posty: 91
Rejestracja: 15 cze 2011, o 10:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Aktualnie: Peugeot
Lokalizacja: Grudziądz

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: marcinsgdz »

Nie zauważyłem poboru oleju - poza tym co bierze DPF.
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: Matt »

był dpf w jakimś 1.9 w SI?
User019
Posty: 114
Rejestracja: 16 sty 2012, o 22:13
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 171
Lokalizacja: Warszawa

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: User019 »

Moim zdaniem nie można temu fachowcowi za bardzo ufać. Zaolejony dolot najczęściej przyczyną jest wadliwie działający separator par oleju odmy który jest wbudowany w pokrywę zaworową. Te separatory mają fabryczna wadę i w większości TDI z odmy dostaje się syf (mazia, olej, szlam) który trafia do dolotu na turbinę, i dalej do IC. I dlatego widać olej w kanałach. I w sumie to nie świadczy że silnik czy turbo są zużyte

Rozwiązaniem jest wymiana pokrywy na fabrycznie nową, lub montaż zewnętrznego separatora par oleju

Oczywiście może być też walnięte turbo. Nie wiem jak to sprawdzić, ale minimum trzeba by zlogować silnik. Trzeba sprawdzić czy dolot przed turbo jest czysty tzn czy z odmy nie wlewa syfu. Jak wlewa to masz odp
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: EGR - olej oraz turbo

Post autor: rezon »

marcinsgdz pisze:Nie zauważyłem poboru oleju - poza tym co bierze DPF.
DPF IMHO nie bierze oleju ;) . Chyba, że napędowy :) . Jak nie bierze Ci oleju to spokojnie :) Turbina raczej nie jest zużyta.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ