Brak hamulców po postoju

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Brak hamulców po postoju

Post autor: rezon »

FiFi89 pisze:Na allegro i także na intercarsie ->
Znalazłem tzw. zestawy naprawcze. Myślicie, że warto się bawić w to bez wymiany CAŁEGO zacisku a tylko tych części z niego?
Tak jak kolega pisał wyżej, pewnie wyjdzie na to samo a może nawet drożej. Ale ciekawi mnie, czy ktoś się w to bawił :)
Dawno, dawno temu..... Ja bawiłem się w regenerację zacisków. Efekty były takie same jak przy wymianie na nowy. Wystarczy dużo cierpliwości, papier ścierny o gramaturze od 500 do 2000, zestaw uszczelek i nie trzeba nawet wymieniać tłoczków ;) Ale zapewne dzisiaj są inne - razem z tłoczkami ;) Odnośnie smarowania - nie wiem dlaczego jest moda na smarowanie smarem miedzianym. Cu+Al+słona woda=ogniwo elektryczne czyli przyspieszone zużycie. Tłoczki/cylinderki niczym nie są smarowane, prowadniczki można bardzo delikatnie pociągnąć wysokotemperaturowym smarem syntetycznym. Jak już rozbierasz to rozważ wymianę klocków tarcz, aby przez najbliższe kilkadziesiąt kkm nie zaglądać.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Brak hamulców po postoju

Post autor: skodaman »

Zestawy naprawcze do zaciskow jak najbardziej dzialaja i nie ma potrzeby zakupu nowego zacisku, o ile pozadnie wyczyscimy/zregenerujemy zacisk i poskladamy wszystko pozadnie do kupy.
rezon pisze:Odnośnie smarowania - nie wiem dlaczego jest moda na smarowanie smarem miedzianym. Cu+Al+słona woda=ogniwo elektryczne czyli przyspieszone zużycie. Tłoczki/cylinderki niczym nie są smarowane, prowadniczki można bardzo delikatnie pociągnąć wysokotemperaturowym smarem syntetycznym. Jak już rozbierasz to rozważ wymianę klocków tarcz, aby przez najbliższe kilkadziesiąt kkm nie zaglądać.
Prowadnice zacisku hamulcowego na których "pracują" (przesuwają się) klocki hamulcowe mozna spokojnie smarowac smarem miedzianym. Smar miedziany nie wpływa negatywnie na jakość hamowania.
Inne smary niż miedziany po zetknięciu się z powierzchnią roboczą tarczy/klocka są niebezpieczne, gdyż pogarszają jakość hamowania (w skrajnych przypadkach mogą doprowadzić do zeszklenia się klocków itp. przypadłości wymagających wymiany ich na nowe + dokładne czyszczenie tarczy ham.)
Natomiast jeśli chodzi o smarowanie tłoczków potocznie zwanych cylinderkami hamulcowymi polecam specjalne smary do tego przeznaczone np. http://www.wurth.pl/katalog2/karty/A0893%20980.pdf

Z tego co wlasciciel auta opisuje wyglada na jakas nieszczelnosc w ukladzie ktory ciagle jest zapowietrzony. Na to wplyw maja jak juz ktos wczesniej wspomnial pompa vaccum i servo i tu nalezy dokladnie przyjrzec sie tym elementom i dokladie pomierzyc.
Sprawdzil bym rowniez elestyczne przewody hamulcowe czy nie ma jakis wybrzuszen, ewentualnych pekniec.
piotrekwitek1
Posty: 78
Rejestracja: 11 sty 2013, o 14:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: piotr
Lokalizacja: poznań

Re: Brak hamulców po postoju

Post autor: piotrekwitek1 »

obstawiłbym pompę hamulcowa!
Awatar użytkownika
FiFi89
Posty: 15
Rejestracja: 15 maja 2013, o 14:35
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)

Re: Brak hamulców po postoju

Post autor: FiFi89 »

Dziękuje bardzo za pomoc!
Rozmawiałem z mechanikiem i umówiłem się na przyszły tydzień.
Mam jeszcze jedno pytanie, czy do naszych S1 idą dwa rodzaje zacisków?
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: Brak hamulców po postoju

Post autor: motogold »

Inne zaciski masz w 2.5 i 2.8
ODPOWIEDZ