Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

albanzg
Posty: 45
Rejestracja: 8 sty 2013, o 21:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Zielona Gora / Northampton

Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: albanzg »

Witam. Niedawno zakupiłem Superba z silnikiem 1.8T, nie mam porównania do innych pojazdów z tym silnikiem, ale wydaje mnie się, że ledwo co jedzie. To jest bardziej zwykłe wczłapywanie się na obroty i to w silniku wolnossącym, niż przyspieszanie z turbiną.

Miałem podpięte auto pod 3 różne kompy i tylko jeden z nich (z VCDS) wywęszył jakiś błąd z turbo ale za nic już nie pamiętam jak brzmiał w pełni ;/ Czy jeśli ten jakiś błąd był to możliwe, żeby inne kompy go nie wyłapały, w tym rzekomo oryginalny VAGowski, po montażu LPG?

Na jedynce jak się depnie to słychać lekki gwizd turbiny, ale bardzo delikatny. Im wyższy bieg tym gorzej, lub właściwie go brak (cięzko stwierdzić). Jestem właśnie po 1400km trasie do Anglii i przyznam się, że według mnie to chyba praca tego silnika nie powinna tak wyglądać... Przyspieszanie to bardziej była katorga. I o ile przyznać trzeba, że auto załadowany miało cały bagażnik to nie były to przecież płyty chodnikowe. W pewnym momencie stwierdziłem, że sprawdzę V-max, ale po długim czasie ledwo doszedł do 180km/h więc odpuściłem bo nie było sensu deptać dalej

Podpierając się przykładem, jadąc całkowicie pustym autem z jednym drobnym pasażerem z boku z prędkością 100km/h na piątym biegu po wzniesieniu (dość łagodnym < S3 między Zielona Gora a Sulechowem>) i dając gaz do dechy nie dzieje się ABSOLUTNIE NIC, bądz przyspiesza 1km/h w ciągu łaaaadnych paru sekund.

Kolejny przykład, nie wiem, czy tak bć powinno, bo nie dość, że pierwszy raz mam uturbioną benzynę to na dodatek w automacie, ale jadąc np na 4 biegu jakieś 90km/h i dodając gaz do dechy przez chwilę jakby troche lepij ciągnie a po przekroczeniu np. 100 słychać i czuć takie odpuszczenie mocy;/

Czy byłby ktoś tak dobry i podał mi jaki jest czas przyspieszenia od 0 do powiedzmy 140km/h z gazem do dechy w automatycznej skrzyni (chodzi mi o realne dane a nie ksiązkowy badziew). Lub byłby ktoś tak miły, żeby skorzystać z czyjejś pomocy i nagrać do tego filmik. Przeorałem youtube i nie znalazłem takiego, ewentualnie jakieś manualne skrzynie i Octavie (dodam, że wizualnie na 1 rzut oka przyspieszają dużo lepiej.
Ostatnią prośbą jaką bym miał to np. podanie mi czasu w tej samej skrzyni, ile zajmuje przyspieszenie TYLKO na powiedzmy 4 biegu od 70km/h do 140km/h oraz w najlepszym wyjściu udostępnienie jeszcze filmiku z tej próby.

Może ktoś ma jakieś sugestie? Może ten silnik jest taki słaby do tego auta tylko ja jestem przewrażliwiony?

EDIT: dodam, że na wyższych biegach, 4, 5 nie czuję tego typowego dla turbo ciągnięcia, takeigo jak np. w dieselach. Nie mówię tu o mocy, ale o zjawisku ogólnie.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: dato »

IMO nie doszedłby do 180, gdyby turbo tak po prostu padło. Chyba, że ktoś je w jakiś magiczny sposób w autku wyłączył... (?)
Stawiam na instalację gazową - dokładałeś, czy poprzednik ? Ogarnięty gazownik robił ?
Uturbiona benzyna + gaz to takie... Egzotyczne połączenie chiba...
albanzg
Posty: 45
Rejestracja: 8 sty 2013, o 21:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Zielona Gora / Northampton

Re: Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: albanzg »

Dzieki za odpowiedź. Gaz dokładałem ja u ogarniętego i sprawdzonego gazownika na dobrych i również sprawdzonych komponentach przy silniku 1.8T. Generalnie żadnej różnicy w mocy przy przełączaniu między benzyną a LPG. Usterka musi chować się gdzie indziej.. ;/
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: dato »

Siedzisz w Zielonej, czy zagramanicą ? Diagnostyka i log z VCDS by Ci się na początek przydały...
albanzg
Posty: 45
Rejestracja: 8 sty 2013, o 21:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Zielona Gora / Northampton

Re: Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: albanzg »

No właśnie musiałem już wracać do Anglii.. Podjadę chyba do gościa co zajmuje się tu w okolicy tylko autami Vw Skoda Seat Audi i podepnę, niech mi zbada jeszcze raz porządnie pod kompem i powie co nie bangla, albo po prostu pojadę do Skody na kompa... Byłem na warsztacie u znajomych tylko na chwilę na kodowaniu menu na angielski po zakupie, ale pamiętam, że jak na VCDSie im pokazało ten błąd jakiś z turbo, to gość mi go odczytał i coś tłumaczył, że to turbo może sie zacierać, zacinać czy coś po odpuszczeniu gazu i przez to później może nie banglać i nie ciągnąć ;/ Ale za cholerę nie pamiętam jak brzmiał ten cały błąd.

Myślałem tylko, że napiszę tu bo może ktoś coś takiego przechodził ;) Zamówiłem sobie kabel i zobaczę może, czy sam sczytam ten błąd na VCDS albo coś... Nie mam teraz za bardzo czasu na jazdę na warsztaty, a nie ukrywam, że mnie to trapi i nie lubię jak coś mnie nie gra tak jak powinno ;)
albanzg
Posty: 45
Rejestracja: 8 sty 2013, o 21:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Zielona Gora / Northampton

Re: Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: albanzg »

Sprawdziłem wozidło VCDS'em, a oto to co tyczy się silnika i chyba mojego problemu z turbo...

3 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-10 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 35-10 - - - Intermittent
16618 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition)
P0234 - 35-00 - -

Chyba wlasnie tego co tyczy się overboost'u ma coś wspólnego z moim problemem... ;/

EDIT: jadę zaraz porobić logi dynamiczne czy jak to się zwie z turbo, po powrocie wstawię wyniki testów na LPG i benie.
sj111
Posty: 10
Rejestracja: 19 lut 2013, o 20:30
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Lokalizacja: sopot

Re: Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: sj111 »

Miałem ten sam problem. U mnie okazał się walnięty zawór upustowy (nadmiarowy) ciśnienia turbiny- zawór DV (diverter valve)- różne nazwy a chodzi o ten sam zawór. Po wyminie auto zapierdziela jak malina. Sprawdzenie zaworu dmuchając płucami mija się z celem bo u mnie wszystk było ok. Jak jesteś zainteresowany to założyłem wątek o wymianie zaworu DV w S1. Drugie co możesz łatwo sprawdzić to zawór N75- było o tym wiele informacji. Trzecia możliwość to nieszczelność, ale zwkle ją słychać.
apm16
Posty: 338
Rejestracja: 18 gru 2011, o 15:45
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Aktualnie: 175/310
Imię: Andrzej
Lokalizacja: WWL

Re: Bardzo słaby / brak mocy / problem z turbo? 1.8T automat

Post autor: apm16 »

O ile masz turbo ze zmienną geometrią łopat to może walnął Ci czujnik położenia nastawnika - łopat lub sam nastawnik. Awaria powoduje spadek wydatku turbini tym samym mocy.Tak miałem.
ODPOWIEDZ