Problem ze zmianą biegów przy S1

mariuszmuda
Posty: 22
Rejestracja: 27 kwie 2012, o 17:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Brodnica

Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: mariuszmuda »

Witam,

mam problem ze zmianą biegów, skrzynia jest manualna 5 -biegowa. Auto jest świeżo po wymianie sprzęgła
oraz koła 2-masowego. Podczas jazdy przy zmianie biegów (z 1 na 2, 2 na 3, 3 na 4) przy obrotach około 2-3 tys czuć i słychać zgrzyt w skrzyni biegów, przy zmianie biegów przy obrotach około 1-1,5 tyś wszystko jest OK. Proszę o pomoc jaka może być przyczyna takiego problemu

pozdrawiam
Mariusz
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: neck99 »

A przed zmiana sprzegła bylo okej ? Bo moze cos przy wymianie nie zagrało
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: sjak »

Pytanie - czy "zgrzyt" na pewno zależy od prędkości obrotowej silnika, czy szybkości zmiany biegów ?
Bo wygląda mi to tak, jakby do końca nie wysprzęglało
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: Zaj007 »

Mi podobnie. Przy niższych obrotach synchronizatory dają radę. Wyżej już nie.
Obrazek
mariuszmuda
Posty: 22
Rejestracja: 27 kwie 2012, o 17:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Brodnica

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: mariuszmuda »

Przed wymianą sprzęgła było OK, a zgrzyt zależy od obrotów silnika a nie szybkości zmiany biegów.
Może trzeba wymienić wysprzęglik?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: szms »

Wymieniałeś wszystko w baaardzo zaufanym warsztacie?
Teoretycznie jak wszystko było nowe powinno się zgrać... a jak się połasili i stwierdzili, że jakaś część "była w dobrym stanie" i ją zostawili mogą być jakieś zgrzyty... stary może być docisk lub wysprzęglik, albo stary docisk założony na nową tarczę.
Chyba, że wszystko miałeś zmieniane 50 km temu i wszsystko jeszcze się zgra.
mariuszmuda
Posty: 22
Rejestracja: 27 kwie 2012, o 17:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, 6b)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Brodnica

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: mariuszmuda »

Byłem przy wymianie i na pewno wymieniono:
- kompletne sprzęgło wraz z dociskiem (firma Luk)
- koło 2-masowe (firma Luk)
- łożysko igiełkowe

wymieniłem bo jak kupiłem auto to ciężko wchodziły biegi na postoju ale w czasie jazdy nie zgrzytało przy zmianie.
Ale na pewno nie wymienili wyprzęgnika bo stwierdzili że jest OK
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: neck99 »

Luk mial ostatnio wpady. Kumplowi sie rozlecialo kolo po 500km od wymiany i tak 3 razy. Wsadzil sachs i po sprawie. Moze byc wada badz przy wymianie cos z linkami. Tam jest taka mini regulacja moze by cza bylo pogmerac
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: dato »

Jeszcze nie słyszałem o takiej wymianie bez wysprzęglika.
DAREK_79
Posty: 1
Rejestracja: 17 gru 2012, o 14:56
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Aktualnie: 172kM@350Nm
Lokalizacja: Lublin

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: DAREK_79 »

Witam,
Jak bawimy się w wymianę kpl. sprzęgła z dwumasem, to nie oszczędzamy na wysprzęglikach za 200zł, a poza tym "pseudo fachowcy" którzy ci to wymieniali powinni w tym temacie ci doradzić.
Reklamuj robotę w zakładzie mechanicznym.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: szms »

Niestety, spartolili sprawę, jak w VC wymieniałem, to docisk i wysprzęglik też był ok, ale od razu stwierdziłem, że jak mechanik chce to niech sobie sam to zakłada do swojego wozu, jak wymieniać to wszystko.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: dato »

Darek dobrze podsumował - idiotyczna oszczędność przy takiej robocie. Jak pompa wody przy rozrządzie.
dekard
Posty: 63
Rejestracja: 7 kwie 2011, o 04:37
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Poznań

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: dekard »

LUK mi się wysrał po około 10 tysiach. Fakt, że był z allegro (komplet ze sprzegłem i wysprzęglikiem)
piotrekwitek1
Posty: 78
Rejestracja: 11 sty 2013, o 14:17
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: piotr
Lokalizacja: poznań

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: piotrekwitek1 »

A po co wysprzeglik wymieniać? w superbie 1 nie jest w srodku! ja nie wymienialem nie ma sensu!
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Problem ze zmianą biegów przy S1

Post autor: szms »

Tak, podobnie jak nie ma sensu wykupować sobie AC, bo przecież jest się wyśmienitym kierowcą.
ODPOWIEDZ