S1 1,9 TDI Turbina ( różne rodzaje )

Awatar użytkownika
ssspeedo
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, o 19:03
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 160
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pomorze Słupsk

S1 1,9 TDI Turbina ( różne rodzaje )

Post autor: ssspeedo »

Witam , mam superb-a 1,9 TDI 130 + wirus (ponad 160 km) turbo po regeneracji już ponad rok, kojażę że przed regeneracją silnik szybciej się wkręcał na obroty , nie znaczy że teraz się nie wkręca jest ok ,ale wcześniej było lepiej.
Porozmawiałem z mechanikiem a ten powiedział że trzeba turbo wyregulować, podpiął kompa i stwierdził że regulacja
nic nie da bo turbo już jest wyregulowane i ma wysokie ciśnienie doładowania( nie pamiętam jakie). Następnie dowiedziałem się od niego że są różne rodzaje turbin do tego właśnie silnika 1,9 tdi i z tąd brak mocy na początku . Auto dopiero mocno się wkręca po 2100 obrotów, do tej wartości wkręca się nie specjalnie żwawo. Co do samej turbiny dostałem nową z regeneracji zanim wysłałem swoją do regeneracj, tak na oko niczym się nie różniły.
Tu moje zapytanie czy to prawda że są różne rodzaje turbin.

Pozdrawiam
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: S1 1,9 TDI Turbina ( różne rodzaje )

Post autor: patrykk »

Turbina turbinie nie równa. Znane sa przypadki dwoch identycznych nowych turbin ktore mialy calkiem inny wykres(mowa o turbinie z brd ktora tez podejdzie plug&play do awxa). Jesli regulacja sztangi nie przyniosla skutku i turbo dalej przeladowuje to bez tunera sie nie obejdzie. Moze minimalnie uda sie to poprawic ale szalu raczej nie bedzie, taka sztuka poprostu Ci sie trafila.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
grzegorz
Posty: 36
Rejestracja: 15 lis 2010, o 18:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: S1 1,9 TDI Turbina ( różne rodzaje )

Post autor: grzegorz »

Tak jak pisał kolega wyżej pobaw się sztangą od turbo(tylko pamiętaj licz obroty nakrętki tak aby móc wrócić do poprzedniego ustawienia). Tą samą turbawkę mają Audi,VW,Seat,Renault,Skoda a każdy z tych samochodów zbiera się inaczej ;) Turbo jest zestrojone z danym modelem samochodu. Ciekawe z jakiego modelu jest twoja nowa/stara turbina ;)
A tak na marginesie to zostawiłeś sobie starą turbinę ???
Jeśli tak to kup sobie zestaw naprawczy i sam sobie ją zregeneruj :)
p.s. Jak znajdę kontakt do kolesia który tanio sprzedaje te zestawy to podeślę ci
Awatar użytkownika
ssspeedo
Posty: 87
Rejestracja: 11 lut 2011, o 19:03
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 160
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pomorze Słupsk

Re: S1 1,9 TDI Turbina ( różne rodzaje )

Post autor: ssspeedo »

Witajcie,dzięki bardzo za informacje będe próbował pobawić się ze sztangą i dam znać jak coś z tego wyjdzie (tak na marginesie do czego służy ta sztanga -co ona powoduje). Stare turbo odesłałem po zakupie nowej.
A przypadkiem nie trzeba po regeneracji turbiny wyważać wałka , przecierz są tam kolosalne obroty?
Pozdrawiam
grzegorz
Posty: 36
Rejestracja: 15 lis 2010, o 18:19
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: S1 1,9 TDI Turbina ( różne rodzaje )

Post autor: grzegorz »

Ja tam nic nie wyważałem. Kupiłem zestaw od tej firmy http://www.pphu-alpha.pl/szukaj_1.php?kat=2" onclick="window.open(this.href);return false; za 85 zł. ;) i już ponad rok jeżdżę.
ODPOWIEDZ