Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 22 sie 2019, o 10:31

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 23 cze 2019, o 18:30 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 456
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
By艂 艂adny s艂oneczny dzie艅, jad膮c do domu rozmawia艂em z klientem przez telefon, dojecha艂em, zaparkowa艂em i nie gasz膮c auta kontynuowa艂em rozmow臋.
Sko艅czy艂em rozmawia膰, mam gasi膰 auto i nagle s艂ysz臋 g艂uch膮 "eksplozj臋", zgasi艂em auto, patrz臋 na ziemi臋 a tam "czerwono" :evil:, wsiadam do auta przekr臋cam kluczyk na zap艂on, nawiew kierunek tylko na szyb臋 moc max i widz臋 ma艂e czerwone kropelki na szybie. W tym momencie ju偶 wiem 偶e dopad艂a mnie najbardziej wredna awaria jaka mo偶e si臋 przytrafi膰 w S1 i autach podobnych konstrukcyjnie (passat b5/b5fl, audi a4 b5, audi a6c5).


Jako 偶e nie ma zimy i grzanie chwilowo nie jest niezb臋dne to postanowi艂em na szybko uruchomi膰 samoch贸d, akurat by艂o w miar臋 wcze艣nie, to szybko w auto 偶ony i pojecha艂em do sklepu "LPG" gdzie zakupi艂em:
Metalowa z艂膮czka przewodu wodnego 艣rednica 21mm
2x Opaska zaciskowa 15-24
Klucz nastawny Yato TY-2070 mam w baga偶niku

Maj膮c ten zestaw w 20 min. uruchomi艂em samoch贸d, w臋偶e odpi膮艂em od nagrzewnicy i z艂膮czy艂em pomijaj膮c j膮 :twisted:

Obrazek

Te 3 rzeczy (+ 1L p艂ynu ch艂odniczego) ka偶dy u偶ytkownik S1 i pochodnych powinien zawsze wozi膰 ze sob膮

Generalnie z wymian膮 nagrzewnicy jest problem, obdzwoni艂em 6 warsztat贸w i 偶aden nawet nie pr贸bowa艂 podawa膰 ceny, wszyscy powiedzieli 偶e tego nie zrobi膮 :shock:

Przyszed艂 akurat d艂ugi weekend i zabra艂em si臋 za robot臋

Nagrzewnica sama w sobie nie jest droga:
Kod:
NRF 50524: ~51z艂
Nissens 70224: ~79 z艂
i najdro偶sza 
BEHR HELLA SERVICE 8FH 351 311-421: ~218 z艂

Nie wiedz膮c kto pope艂ni艂 orygina艂 kupi艂em nissensa.

Na pocz膮tek jedziemy do serwisu klimatyzacji i umawiamy si臋 na "przechowanie czynnika", bo klimatyzacj臋 trzeba przy wymianie rozpi膮膰.

Obrazek

W臋偶e za艣lepiamy aby ograniczy膰 ilo艣膰 wilgoci jaka dostanie si臋 od uk艂adu.

Na pocz膮tek prac w kabinie polecam wyj膮膰 przednie fotele - jak macie elektryczne to kwestia 4 艣rubek na fotel, a pracuje si臋 p贸藕niej duuuu偶o wygodniej ;)
Obowi膮zkowo od艂膮czamy akumulator - poduszki powietrzne


Zdejmujemy schowek oraz airbag kt贸ry nad nim jest

Obrazek

Wywalamy os艂on臋 pod kierownic膮 i kierownic臋

Obrazek

Demontujemy radio, szuflad臋 i panel klimatronika

Obrazek

Odkr臋camy i wyci膮gamy ca艂膮 desk臋 oraz tunel 艣rodkowy :twisted: - uwaga na czujnik 艣wiat艂a (i jego przew贸d) zamocowany w kratce nawiewu "na szyb臋".

Obrazek

Tunel 艣rodkowy po艂膮czony jest z pod艂okietnikiem dwoma wkr臋tami (po jednym na stron臋) kt贸re s膮 umiejscowione "na pocz膮tku" modu艂u pod艂okietnika - da si臋 delikatnie odgi膮膰 plastik aby je wykr臋ci膰.
Tunel jest te偶 po艂膮czony z desk膮 dwoma wkr臋tami i 4 zapinkami, kr臋ty i zapinki s膮 "pod przyciskami" od ogrzewania foteli.

Demontujemy wspornik 艣rodkowy oraz kana艂y powietrzne tunelu.

Obrazek

Dla wygody mo偶na odkr臋ci膰 kolumn臋 kierownicz膮 od mocowania.

Teraz mo偶emy wydoby膰 modu艂 wentylacyjno-grzejno-ch艂odz膮cy (przed odpi臋ciem kabli polecam je sobie pozaznacza膰 - zw艂aszcza te od czujnik贸w temperatury)

Obrazek

Jak wida膰 nagrzewnica jest wsuwana od g贸ry i trzymana 2 wkr臋tami :twisted:

Ja przy okazji wymieni艂em sobie silniczek V68 bo ju偶 si臋 delikatnie przywiesza艂.

Jak si臋 okaza艂o fabryczn膮 nagrzewnic臋 pope艂ni艂 BEHR

Obrazek

A p臋k艂a ona od strony od strony kabiny na wysoko艣ci miejsca zaznaczonego na zdj臋ciu:

Obrazek


Oczywi艣cie sk艂adamy wszystko w odwrotnej kolejno艣ci ;)


Podsumowuj膮c:
"impreza" trwa艂a ok 20 roboczogodzin

Poszpera艂em troch臋 i okazuje si臋, 偶e 偶ywot nagrzewnicy to ok 200 000 km lub ekwiwalent w motogodzinach, niezale偶nie od tego czy jest to behr czy topran.

Jak macie sprawn膮 to polecam czyszczenie za pomoc膮 odpowiedniej chemii (powinno przed艂u偶y膰 jej 偶ycie).


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 23 cze 2019, o 19:07 
Offline

Imi臋: Krzysztof
Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2017, o 19:26
Posty: 145
Lokalizacja: Gorz贸w Wielkopolski
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Troch臋 zazdroszcz臋, 偶e ju偶 masz to za sob膮.
Jak dok艂adnie zdemontowa膰 poduszk臋 od strony pasa偶era z przodu?

I nie do ko艅ca zrozumia艂em w jaki spos贸b zdemontowa膰 tunel 艣rodkowy?

No i ostatnie pytanie, warto kupowa膰 Beru?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 23 cze 2019, o 20:50 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 456
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
OuTchOrN napisa艂(a):
Jak dok艂adnie zdemontowa膰 poduszk臋 od strony pasa偶era z przodu?


K艂adziesz si臋 na plecach z g艂ow膮 "pod schowkiem" i poducha siedzi na 4 艣rubach na klucz rozm. 10.
Odkr臋casz i bez problemu wychodzi.
Zalecam troch臋 ostro偶no艣ci bo airbag wa偶y ok 2 kg i szkoda by by艂o gdyby w tej sytuacji spad艂 nam na twarz ;)

OuTchOrN napisa艂(a):
I nie do ko艅ca zrozumia艂em w jaki spos贸b zdemontowa膰 tunel 艣rodkowy?

Desk臋 roz艂膮czasz od tunelu, wspomniane wy偶ej wkr臋ty i spinki.
Wyci膮gasz desk臋 (przydaje si臋 druga osoba, bo to jednak wielki kloc)
Zdejmujesz tunel unosz膮c do g贸ry najpierw prz贸d tunelu, jednocze艣nie rozci膮gaj膮c na boki jego prz贸d.

Obrazek

OuTchOrN napisa艂(a):
No i ostatnie pytanie, warto kupowa膰 Beru?

Nie mam poj臋cia, ja mia艂em do wyboru chi艅czyka (NRF), niby co艣 markowego (nissens) i behr za 250 kt贸ry jak si臋 okaza艂o jest orygina艂em.
Stwierdzi艂em, 偶e roboty jest tyle, 偶e nie warto bra膰 najgorszego syfu :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2019, o 05:56 
Offline

Imi臋: Krzysztof
Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2017, o 19:26
Posty: 145
Lokalizacja: Gorz贸w Wielkopolski
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Dzi臋ki wielkie za inf, ja przyznam szczerz臋, b臋d臋 si臋 za to bra艂 przed zim膮 - my艣l臋 偶e jako艣 koniec sierpnia.

20 godzin - to sporo piwa^^

Edit:

A w艂a艣nie, silniczek V68 wsadza艂e艣 nowy? jaki艣 zamiennik, czy jak膮艣 u偶ywk臋? Warto rozebra膰 je wszystkie i wyczy艣ci膰?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2019, o 12:07 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 456
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Nowy, Topran 111 100 755 - akurat tylko to mieli w hurtowni - koszt ok 120 z艂.
Jak b臋d臋 mia艂 chwil臋 (a z tym ostatnio bardzo ci臋偶ko) to rozbior臋 fabrycznego bosha i zobacz臋 co go boli.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 24 cze 2019, o 19:29 
Offline

Imi臋: Krzysztof
Do艂膮czy艂(a): 26 kwi 2017, o 19:26
Posty: 145
Lokalizacja: Gorz贸w Wielkopolski
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Jasne, daj zna膰 jak on wygl膮da. Sporo czyta艂em, 偶e wystarczy go rozebra膰 i wyczy艣ci膰. Nast臋pnie prysn膮膰 preparatem do regeneracji potencjometr贸w (albo co艣 podobnego) - i silniczek mo偶na wsadzi膰 z powrotem.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL