Witam serdecznie.
Autko jakie mam to skoda superb I 2004r 1.9tdi 130KM AWX.
Ostatnio miałem okazję wyjechać na 'trasę' i trochę szybciej pojechać niż zwykle po mieście. Niestety napotkałem mały problem. Przy prędkości ok. 100km/h na 4 biegu i poźniej około 150km/h na 5 biegu samochód stracił całkowicie moc i wpadł w tryb awaryjny. Problem powtórzył się kilkukrotnie. Poczytałem w internecie co można zrobić w celu diagnozy i wykonałem LOGI 011 statyczne i dynamiczne, niestety dynamiczne do końca nie doszły gdyż znów następowało odcięcie. W załączniku wysyłam wyniki z logów i proszę o pomoc, gdyż 3 pytanych "mechaników" bez żadnej diagnozy i sprawdzania, od razu mówiło mi że to na 99% turbina do regeneracji, a ja z kolei w necie naczytałem się że to może być zupełnie coś innego, znacznie prostszego i tańszego w naprawie. Proszę o pomoc bardziej doświadczonych kolegów.
Pozdrawiam Marusz
Logi dynamiczne:
https://www30.zippyshare.com/v/UMyXPdfX/file.html
https://www30.zippyshare.com/v/dNajd5gw/file.html
Logi statyczne:
https://www30.zippyshare.com/v/q8a2DjPm/file.html
https://www30.zippyshare.com/v/9G3wBvZi/file.html
Proszę o analizę logów i podpowiedź z problemem
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 2019, o 16:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: mario
Re: Proszę o analizę logów i podpowiedź z problemem
Nie podałem jeszcze informacji ze po odcieciu turba pojawił się blad:
17965- charge pressure control- positive deviation
P1557
17965- charge pressure control- positive deviation
P1557
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Proszę o analizę logów i podpowiedź z problemem
A tu byłeś ?
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463
Daj paczkę normalnych plików csv a nie jakieś pdf/jpg
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 557/005463
Daj paczkę normalnych plików csv a nie jakieś pdf/jpg
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 2019, o 16:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: mario
Re: Proszę o analizę logów i podpowiedź z problemem
przepraszam, nie znam się, oto logi w plikach csv:
https://www67.zippyshare.com/v/7gK7vx3i/file.html
https://www67.zippyshare.com/v/3sdAqPh8/file.html
https://www67.zippyshare.com/v/7gK7vx3i/file.html
https://www67.zippyshare.com/v/3sdAqPh8/file.html
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Proszę o analizę logów i podpowiedź z problemem
Jeśli VCDS pokazywał blok 11 z takimi jednostkami
to przebieg doładowania wygląda tak
Dla pewności zbierz jeszcze raz logi dynamiczne w sposób następujący:
Na początek zrób to co napisano w linku który podałem wcześniej - tam też było o sprawdzeniu czy zmienna geometria turbiny pracuje.
Ale o ile dobrze interpretuję wykres, to wygląda na to, że zmienna geometria już nie pracuje.
A to czy jest to wina turbiny to inna kwestia.
to przebieg doładowania wygląda tak
Dla pewności zbierz jeszcze raz logi dynamiczne w sposób następujący:
Kod: Zaznacz cały
Jedziesz na 4-5 biegu
Prędkość obrotowa w zakresie 1500-2000 RPM
But w podłogę
przerywasz przy ok 3500-4000 RPM
Na początek zrób to co napisano w linku który podałem wcześniej - tam też było o sprawdzeniu czy zmienna geometria turbiny pracuje.
Ale o ile dobrze interpretuję wykres, to wygląda na to, że zmienna geometria już nie pracuje.
A to czy jest to wina turbiny to inna kwestia.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 28 mar 2019, o 16:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: mario
Re: Proszę o analizę logów i podpowiedź z problemem
Te logi będę mógł zrobić dopiero jutro, natomiast na chwilę obecną wiem, że nie mogę ruszyć w ogóle sztanga od gruszki, ani ręcznie, ani poprzez zwiększanie obrotów. Wiec wydaje mi się że skoro kolega piotraskbw pisze ze wg logów geometria stoi i gruszka również nie chodzi wszystko jest zapieczone i zabrudzone.
Czy samodzielna próba wyczyszczenia turbiny to dobry pomysł? Czy raczej oddać auto de mechanika, a turbo do regeneracji? Do tej pory coś tam przy aucie grzebalem, ale nigdy nie przy turbinie.. Spróbować wyczyścić np wg filmów i porad z neta czy raczej nie, żeby nie narobić jakiś poważnych szkód?
Czy samodzielna próba wyczyszczenia turbiny to dobry pomysł? Czy raczej oddać auto de mechanika, a turbo do regeneracji? Do tej pory coś tam przy aucie grzebalem, ale nigdy nie przy turbinie.. Spróbować wyczyścić np wg filmów i porad z neta czy raczej nie, żeby nie narobić jakiś poważnych szkód?
-
- Posty: 797
- Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 195KM / 420Nm
- Lokalizacja: LDZ
Re: Proszę o analizę logów i podpowiedź z problemem
Czyli tak jak było napisane na początku, przed wymianą turbiny sprawić sterownie.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY6Qo[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=llagNzzY6Qo[/youtube]
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).