Kopci na biało - rozwiązany

1kevin
Posty: 86
Rejestracja: 29 paź 2015, o 08:23
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Kopci na biało

Post autor: 1kevin » 28 mar 2019, o 17:08

Mati2005 pisze:Mechanik zaproponował wymianę bloku, zgodziłem się, a jutro zobaczymy efekty. Zastanawiają mnie tylko 2 rzeczy - pieniężne - przy takiej naprawie zakłada się nowy rozrząd robiony był 2 tys. km temu jak i również uszczelka... , teraz znowu powinien być wymieniony chaciażby sam pasek i uszczelka? I czy mechanik powinien mieć zapłacone za ponowne rozbieranie całego silnika skoro awaria nie znikła po pierwszej próbie naprawy?
Nie chce wyjść na żyda, ale również nie chce wywalać niesłusznie pieniędzy...


Troche już musztarda po objedzie - wszystko powinieneś uzgodnić w momencie oddawania z reklamacją.
Wg mnie powinieneś zapłacić tylko za wymianę bloku - ciekawe jak to policzą.
To oni nie fachowo zdiagnozowali, sami zresztą przyznali, że nie sprawdzili, to zostaje Ci tylko ewentualna kłłotnia o swoje przy odbiorze. To nie jest tzw. "żydowanie", to jest nie płacenie 2 x za to samo. Porządny warsztat nie wziąłby ani złotówki za to przyznając sie do błędu, ale czy są jeszcze takie ????

michok
Posty: 54
Rejestracja: 12 lut 2019, o 18:50
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI BLS (105KM)
Aktualnie: 140/320
Imię: Michał

Re: Kopci na biało

Post autor: michok » 28 mar 2019, o 21:46

wg mnie rozrząd może zostać ten sam ale uszczelka koniecznie nowa....

Mati2005
Posty: 19
Rejestracja: 6 mar 2017, o 13:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Imię: Mateusz

Re: Kopci na biało

Post autor: Mati2005 » 27 kwie 2019, o 16:09

Sorki za poślizg testowałem samochód,

po 3 tygodniach od naprawy - splanowany został dodatkowo blok (+nowa uszczelka). Problem kopcenia zniknął. Auto szarpało na niskich obrotach po odbiorze, ale jak okazało się padł czujnik położenia wału (komputer nie pokazywał żadnych błędów). W końcu autko chodzi jak należy ;)

Podsumowując - wymieniony rozrząd + pompa wody, planowanie bloku i głowicy oraz czujnik położenia wału.
- koszt 3200 PLN.

Wszystko udało się naprawić w ramach gwarancji 8-)

Dzięki za pomoc !

ODPOWIEDZ