[SI] Wymiana wahaczy

LuckyRacer
Posty: 40
Rejestracja: 31 lip 2016, o 19:47
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Rzeszów

[SI] Wymiana wahaczy

Post autor: LuckyRacer »

Witam,
Wziąłem się dzisiaj za wymianę kompletu wahaczy na przód w mojej kurze (SI, AWX, 130 KM). Oprócz ogólnych problemów typu zapieczona śruba napotkałem dwie tuleje, których nie znalazłem na etka, aledrogo i na żadnym innym forum. Chodzi o tuleje umieszczone w dolnej części zwrotnicy. No i problem polega na tym że po wymianie wahaczy, sworznie nie pasują do otworów - są za małe otwory w tulejach. Macie jakiś pomysł gdzie to kupić, ewentualnie jak się to fachowo nazywa żebym mógł to znaleźć - zlecić to w sklepie, czy muszę je dorobić, czego wolałbym uniknąć. Ratujcie panowie bo autko wisi a jeździć trzeba.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: piotraskbw »

Najprawdopodobniej kupiłeś, złe dolne wahacze. Były dwa rodzaje z grubszym i cieńszym sworzniem.

Zobacz sobie karty katalogowe tych dwóch wahaczy trw, oba do S1

JTC980
JTC343
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
morided
Posty: 6
Rejestracja: 25 lut 2019, o 23:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 188km 408nm
Imię: Mikołaj

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: morided »

Może być też tak jak ja miałem. Stare dolne wahacze podczas demontażu wyszły razem z tulejami które się wprasowaly w swożnie. Zobacz na stare wahacze i ewentualnie powodzenia w zbijaniu. U mnie pomogła ostatecznie przecinarka.
LuckyRacer
Posty: 40
Rejestracja: 31 lip 2016, o 19:47
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Łukasz
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: LuckyRacer »

Jeden wyszedł z tuleją i faktycznie był problem ale ostatecznie nagrzałem całość palnikiem i sworzeń wyszedł.
Są dwa rodzaje końcówki tego jednego wahacza i w zestawie akurat miałem ten niewłaściwy.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: piotraskbw »

Zostawiam dla potomnych, jak bierzecie się samodzielnie za wymianę dolnych wahaczy, to weźcie oba typy prostego. Ten który okaże się niewłaściwy po prostu zwrócicie do hurtowni (każda normalna hurtownia nie będzie robić problemów).
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: Sepek »

Z racji tego że zawiecha z przodu woła u mnie już o wymianę szukam info o jakimś komplecie całego zawieszenia do Baśki. Patrząc na oferty allegro i opinii na forum A4 rzuciły mi się w oczy wahacze firmy SKV (wiem wiem chińczyk), na forum A4 wypowiadali się że zawiecha tej firmy jest dość trwała (40-60k km). Posiada/posiadał ktoś wahacze tej firmy ? Rozważam też zakup całego zestawu od MasterSport lub Febi. Najchętniej kupiłbym zestaw od Febiego ale z racji pandemii i małej ilości pracy szukam małych oszczędności gotówki ,a zawieszenie już daje mocno znak o sobie.
Czy do silnika 2.8 V6 był tylko jeden zestaw wahaczy? Bo czytając posty wyżej pisali o różnych grubościach.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: piotraskbw »

Z chinolem jak to z chinolem, jeden rozpadnie się po 1000 km inny po 60k.
Febi olej, to już lepiej 2x SKV kupić :D
Do S1 były dwa rodzaje zależne od nr vin (był jakiś graniczny gdzie nastąpiła zmiana).

Końcówki drążków zawsze kup lemfordera :)

Ja bym kupował lemfordera i zmieniał takim systemem:
lewa i prawa strona niezależnie
górne razem
dolne osobno
dolny prosty razem z łącznikiem stabilizatora

Po ruszeniu końcówek obowiązkowo do zrobienia - krzywa zbieżności S - UWAGA nie każdy warsztat ma jak ją ustawić!!

https://aftermarket.zf.com/pl/pl/lemfoe ... etria-kol/
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: Sepek »

U mnie są spękane gumy wszystkie :/ więc cały komplet by musiał iść na raz. Febi aż taki zły że lepiej kupić SKV ?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: piotraskbw »

Od dłuższego czasu febi=najtańszy chińczyk (nie mylić z bilstein-em)

No dobra spękane, ale czy trzymają sztywność?
Są to ori czy już jakieś zamienniki?

Ja miałem zawiechę jeszcze w ori to wymieniałem tak jak pisałem wcześniej, ale dopiero jak dostawały luzu.
Banan z dziurawą osłoną sworznia przez 5000km (od momentu zauważenia dziury do sprzedaży) nie zaczął mieć luzów :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: Sepek »

Ori czy zamiennik tego nie wiem bo nie sprawdzałem.
Na dziurach strasznie pływa i stuka. Jak zmieniałem koła to był wyczuwalny dość mocny luz na boki, bylo widać luz od spodu Jak jadę to czuć bicie na kierownicy ,a koła są wyważone więc to odpada.
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: OuTchOrN »

Ja u siebie kupiłem za 600 zł cały zestaw SKV.
Wyszedłem z założenia, że lepiej na tych polskich drogach raz na 4/5 lat wymienić komplet, niż kupować za w sumie 1600/1700 zestaw Lemforder. w Tej cenie mam 3 zestawy SKV, które starczą w sumie od 12-15 lat.

Z czego regularnie co powiedzmy 4 lata bedą nówka funkiel nie śmigane.

Pozdrawiam.
Sepek
Posty: 110
Rejestracja: 27 wrz 2019, o 23:01
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)

Re: [SI] Wymiana wahaczy

Post autor: Sepek »

OuTchOrN pisze: 8 maja 2020, o 17:29 Ja u siebie kupiłem za 600 zł cały zestaw SKV.
Wyszedłem z założenia, że lepiej na tych polskich drogach raz na 4/5 lat wymienić komplet, niż kupować za w sumie 1600/1700 zestaw Lemforder. w Tej cenie mam 3 zestawy SKV, które starczą w sumie od 12-15 lat.

Z czego regularnie co powiedzmy 4 lata bedą nówka funkiel nie śmigane.

Pozdrawiam.
Do mnie właśnie też doszedł cały komplet SKV i na pierwszy rzut oka wygląda solidnie :) Odlewy gum są bardzo ładnie obrobione tylko pytanie jak będzie z wytrzymałością tych gum. Mnie cały zestaw wyszedł 540zł razem z przesyłką.
ODPOWIEDZ