Szarpanie silnikiem 2.8 amx

Italiano
Posty: 17
Rejestracja: 1 sty 2016, o 09:56
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie

Szarpanie silnikiem 2.8 amx

Post autor: Italiano »

Witam,

Od pewnego czasu mam problem z moim 2.8 AMX193km

Na zimnym silniku od kilku miesięcy była nierówna praca zapałał się check enginne błędy wypadanie zapłonu, i raz za bogata mieszanka raz za uboga. Gaszenie checka ustawianie dawek benzyny i gazu dawało dobry efekt na około tydzień i problem powracał

Trzy miesiące temu spaliła mi się cewka upadlając przy okazji 2 przewody, wymieniłem cewkę na BERU przewody i świece NGK komplet 770 zł

Przez około dwa tygodnie silnik pracował idealnie, po odpaleniu chodził na wyższych obrotach po kilku minutach schodził na niższe i było dobrze., potem zawsze na zimnym silniku po odpaleniu wskakiwał na wyższe obroty i po chwili schodził na niższe lekko się dławiąc i znowu na wyższe i tak kilka razy dławiący się czasami prawie przygasal szczególnie jak było na minusie do tego prawie nie słyszalne wypadanie któregoś cylindra(nierówna praca). Po rozgrzaniu się silnika praca prawie idealna na wolnych obrotach prawie nie wyczuwalne zmiany obrotów może 2mm na obrotomierzu.

Tydzień temu znowu spaliła się cewka( nie działał czwarty cylinder) wymiana cewki znowu na taka sama BERU poprzednia do reklamacji.

I pojawił się problem szarpania na wolnych obrotach jakby wypadał zapłon na ułamek sekundy(check engine) się nie zapala. Jak dodaje delikatnie gazu to problem ustępuje po przekroczeniu 1300 obrotów. Nie ważne czy dodaje gazu na postoju czy podczas jazdy na obojętnie jakim biegu. Czasami tez czuć szarpnięcie na wyższych obrotach.
Obawiam się, ze muszę wymienić przewody, ale boje się ze za miesiac znowu będzie cewka i przedmowy do wymiany.

Co może być przyczyna takich objawów? Co polecacie zrobic?

Przepraszam, ze się rozpisałem, ale chciałem dobrze opisać problem
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Szarpanie silnikiem 2.8 amx

Post autor: piotraskbw »

Kolego aby wypadające zapłony zapaliły "checka" to z tego co pamiętam musi ich wypaść naprawdę dużo (na 100% ponad 170 w dość krótkim przedziale czasu).

Szkoda że nie zajrzałeś tutaj przed wymianą cewki i kabli, przy padniętej cewce bardziej opłaca się zrobić moda na pojedyncze cewki niż kupować nową:
viewtopic.php?f=48&t=9776
Jakby coś mam do sprzedania sprawną cewkę z kablami.

Kiedy wymieniałeś świece i na jakie? Powinny być NGK BKR6EKUB (3584) wymieniane co 60 000, bez lpg.
Jaki dokładnie setup LPG (wielozawór/przewód gazowy zbiornik-reduktor/reduktor/wtryski/sterownik) - jak możesz to wrzuć:

Kod: Zaznacz cały

plik z ustawieniami sterownika, 
fotkę jak jest poprowadzona instalacja pod maską

A teraz zaczynamy szukać - w przypadku aut z LPG standardowo
1. Wyjeździć LPG do 0 i nie tankować
2. podłączyć dowolny interfejs diagnostyczny (wystarczy KKL z allegro za 15 zł) i skasować błędy (nawet jak ich nie ma) - uruchomienie kasowania błędów powoduje wykasowanie wyuczonych korekt paliwowych LTFT i STFT
3. Pojeździć ze 100km na benzynie (ten silnik zaprojektowany jest pod noPB 98)
4. Dokonać analizy parametrów pracy (czasy wtrysku, korekty LT i ST, wypadanie zapłonów itd.)
5. Pojeździć ze 2-3 zbiorniki na benzynie.
6. Dokonać analizy parametrów pracy (czasy wtrysku, korekty LT i ST, wypadanie zapłonów itd.)

Później pewnie do sprawdzenia LPG czy na 1 000 000 000% jest poprawnie ustawione (w 80% przypadków jest źle ustawione), ale na początek to co napisałem wyżej.

Na początek należy znaleźć czy przyczyna leży w LPG czy samym silniku lub jego osprzęcie.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Italiano
Posty: 17
Rejestracja: 1 sty 2016, o 09:56
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie

Re: Szarpanie silnikiem 2.8 amx

Post autor: Italiano »

Zakupiłem wspomniany przez Ciebie interfejs, w silniku były następujące błędy;

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 3B0 907 551 DD
Component and/or Version: 2.8L V6/5V G 0010
Software Coding: 11501
Work Shop Code: WSC 00028
Additional Info: TMBCT63U459077852 SKZ7Z0D2529508
6 Znalezione:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected - Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zapłonów
P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16689 - Cylinder 5 Misfire Detected - Cylinder 5 - wypadanie zapłonów
P0305 - 35-10 - - - Intermittent

17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka bogata (rich mixture)
P1127 - 35-10 - - - Intermittent

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.jałowy
P1136 - 35-10 - - - Intermittent

17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean - Długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.jałowy
P1138 - 35-00 - -

17658 - Fuel Level too Low-Czujnik poziomu paliwa w zbiorniku - niski sygnał
P1250 - 35-00 - -



Błędy skasowałem, lecz poprawy nie ma, nadal "wyskakuje zapłon" na jałowym biegu bez różnicy gaz/benzyna. Czasami jeszcze gdy zwalniam i przyspieszam, jest strzał w wydechu jakby czasami nie przepalał paliwa. Zobaczę co się pojawi za kilka dni
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Szarpanie silnikiem 2.8 amx

Post autor: piotraskbw »

16684 - wypadały zapłony na więcej niż jednym cylindrze
16689 - wypadają na 5 cyl (środkowy po prawej stronie - patrząc od strony chłodnicy)
17535/17544/17546 - najprawdopodobniej winne ustawienia lpg
17658 - sprawdź wtyczkę pompy w bagażniku


Czekam na resztę informacji to będziemy mogli pokombinować :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Italiano
Posty: 17
Rejestracja: 1 sty 2016, o 09:56
Samochód: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Lokalizacja: Olsztyn, Warmińsko-mazurskie

Re: Szarpanie silnikiem 2.8 amx

Post autor: Italiano »

Po 200 km następujące błędy + gdy przegazowałem samochód zaczął mrugać check engine i po chwili zgasł i po kilku minutach zapalił się na stałe. Skasowałem wszystkie błędy razem z checkiem, ale gdy sie przegazuje znowu zaczyna mrugać lecz gaśnie.

4 Znalezione:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

16689 - Cylinder 5 Misfire Detected

17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

Ciągle jeżdżę na benzynie, wiec wina gazu odpada. Możę przewód zapłonowy na 5 cyl. pada?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Szarpanie silnikiem 2.8 amx

Post autor: piotraskbw »

Odpowiedz na pytania z 2 posta
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ