Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 17 lip 2019, o 13:56

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 24 gru 2018, o 12:07 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 sty 2016, o 10:56
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn, Warmi艅sko-mazurskie
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Witam,

Od pewnego czasu mam problem z moim 2.8 AMX193km

Na zimnym silniku od kilku miesi臋cy by艂a nier贸wna praca zapa艂a艂 si臋 check enginne b艂臋dy wypadanie zap艂onu, i raz za bogata mieszanka raz za uboga. Gaszenie checka ustawianie dawek benzyny i gazu dawa艂o dobry efekt na oko艂o tydzie艅 i problem powraca艂

Trzy miesi膮ce temu spali艂a mi si臋 cewka upadlaj膮c przy okazji 2 przewody, wymieni艂em cewk臋 na BERU przewody i 艣wiece NGK komplet 770 z艂

Przez oko艂o dwa tygodnie silnik pracowa艂 idealnie, po odpaleniu chodzi艂 na wy偶szych obrotach po kilku minutach schodzi艂 na ni偶sze i by艂o dobrze., potem zawsze na zimnym silniku po odpaleniu wskakiwa艂 na wy偶sze obroty i po chwili schodzi艂 na ni偶sze lekko si臋 d艂awi膮c i znowu na wy偶sze i tak kilka razy d艂awi膮cy si臋 czasami prawie przygasal szczeg贸lnie jak by艂o na minusie do tego prawie nie s艂yszalne wypadanie kt贸rego艣 cylindra(nier贸wna praca). Po rozgrzaniu si臋 silnika praca prawie idealna na wolnych obrotach prawie nie wyczuwalne zmiany obrot贸w mo偶e 2mm na obrotomierzu.

Tydzie艅 temu znowu spali艂a si臋 cewka( nie dzia艂a艂 czwarty cylinder) wymiana cewki znowu na taka sama BERU poprzednia do reklamacji.

I pojawi艂 si臋 problem szarpania na wolnych obrotach jakby wypada艂 zap艂on na u艂amek sekundy(check engine) si臋 nie zapala. Jak dodaje delikatnie gazu to problem ust臋puje po przekroczeniu 1300 obrot贸w. Nie wa偶ne czy dodaje gazu na postoju czy podczas jazdy na oboj臋tnie jakim biegu. Czasami tez czu膰 szarpni臋cie na wy偶szych obrotach.
Obawiam si臋, ze musz臋 wymieni膰 przewody, ale boje si臋 ze za miesiac znowu b臋dzie cewka i przedmowy do wymiany.

Co mo偶e by膰 przyczyna takich objaw贸w? Co polecacie zrobic?

Przepraszam, ze si臋 rozpisa艂em, ale chcia艂em dobrze opisa膰 problem


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199
Lokalizacja: Polska


G贸ra
PostNapisane: 24 gru 2018, o 23:26 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 455
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Kolego aby wypadaj膮ce zap艂ony zapali艂y "checka" to z tego co pami臋tam musi ich wypa艣膰 naprawd臋 du偶o (na 100% ponad 170 w do艣膰 kr贸tkim przedziale czasu).

Szkoda 偶e nie zajrza艂e艣 tutaj przed wymian膮 cewki i kabli, przy padni臋tej cewce bardziej op艂aca si臋 zrobi膰 moda na pojedyncze cewki ni偶 kupowa膰 now膮:
http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=48&t=9776
Jakby co艣 mam do sprzedania sprawn膮 cewk臋 z kablami.

Kiedy wymienia艂e艣 艣wiece i na jakie? Powinny by膰 NGK BKR6EKUB (3584) wymieniane co 60 000, bez lpg.
Jaki dok艂adnie setup LPG (wielozaw贸r/przew贸d gazowy zbiornik-reduktor/reduktor/wtryski/sterownik) - jak mo偶esz to wrzu膰:

Kod:
plik z ustawieniami sterownika,
fotk臋 jak jest poprowadzona instalacja pod mask膮



A teraz zaczynamy szuka膰 - w przypadku aut z LPG standardowo
1. Wyje藕dzi膰 LPG do 0 i nie tankowa膰
2. pod艂膮czy膰 dowolny interfejs diagnostyczny (wystarczy KKL z allegro za 15 z艂) i skasowa膰 b艂臋dy (nawet jak ich nie ma) - uruchomienie kasowania b艂臋d贸w powoduje wykasowanie wyuczonych korekt paliwowych LTFT i STFT
3. Poje藕dzi膰 ze 100km na benzynie (ten silnik zaprojektowany jest pod noPB 98)
4. Dokona膰 analizy parametr贸w pracy (czasy wtrysku, korekty LT i ST, wypadanie zap艂on贸w itd.)
5. Poje藕dzi膰 ze 2-3 zbiorniki na benzynie.
6. Dokona膰 analizy parametr贸w pracy (czasy wtrysku, korekty LT i ST, wypadanie zap艂on贸w itd.)

P贸藕niej pewnie do sprawdzenia LPG czy na 1 000 000 000% jest poprawnie ustawione (w 80% przypadk贸w jest 藕le ustawione), ale na pocz膮tek to co napisa艂em wy偶ej.

Na pocz膮tek nale偶y znale藕膰 czy przyczyna le偶y w LPG czy samym silniku lub jego osprz臋cie.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2019, o 20:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 sty 2016, o 10:56
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn, Warmi艅sko-mazurskie
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Zakupi艂em wspomniany przez Ciebie interfejs, w silniku by艂y nast臋puj膮ce b艂臋dy;

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 3B0 907 551 DD
Component and/or Version: 2.8L V6/5V G 0010
Software Coding: 11501
Work Shop Code: WSC 00028
Additional Info: TMBCT63U459077852 SKZ7Z0D2529508
6 Znalezione:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected - Cylinder / cylindry - wykrycie wypadania zap艂on贸w
P0300 - 35-10 - - - Intermittent

16689 - Cylinder 5 Misfire Detected - Cylinder 5 - wypadanie zap艂on贸w
P0305 - 35-10 - - - Intermittent

17535 - Fuel Trim: Bank 1 (Mult): System too Rich - D艂ugoterminowa adaptacja sk艂adu mieszanki 1- mieszanka bogata (rich mixture)
P1127 - 35-10 - - - Intermittent

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean - D艂ugoterminowa adaptacja sk艂adu mieszanki 1- mieszanka uboga - b.ja艂owy
P1136 - 35-10 - - - Intermittent

17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean - D艂ugoterminowa adaptacja sk艂adu mieszanki 2- mieszanka uboga - b.ja艂owy
P1138 - 35-00 - -

17658 - Fuel Level too Low-Czujnik poziomu paliwa w zbiorniku - niski sygna艂
P1250 - 35-00 - -



B艂臋dy skasowa艂em, lecz poprawy nie ma, nadal "wyskakuje zap艂on" na ja艂owym biegu bez r贸偶nicy gaz/benzyna. Czasami jeszcze gdy zwalniam i przyspieszam, jest strza艂 w wydechu jakby czasami nie przepala艂 paliwa. Zobacz臋 co si臋 pojawi za kilka dni


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 7 sty 2019, o 22:14 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 455
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
16684 - wypada艂y zap艂ony na wi臋cej ni偶 jednym cylindrze
16689 - wypadaj膮 na 5 cyl (艣rodkowy po prawej stronie - patrz膮c od strony ch艂odnicy)
17535/17544/17546 - najprawdopodobniej winne ustawienia lpg
17658 - sprawd藕 wtyczk臋 pompy w baga偶niku


Czekam na reszt臋 informacji to b臋dziemy mogli pokombinowa膰 :)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 sty 2019, o 20:53 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 1 sty 2016, o 10:56
Posty: 17
Lokalizacja: Olsztyn, Warmi艅sko-mazurskie
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Po 200 km nast臋puj膮ce b艂臋dy + gdy przegazowa艂em samoch贸d zacz膮艂 mruga膰 check engine i po chwili zgas艂 i po kilku minutach zapali艂 si臋 na sta艂e. Skasowa艂em wszystkie b艂臋dy razem z checkiem, ale gdy sie przegazuje znowu zaczyna mruga膰 lecz ga艣nie.

4 Znalezione:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected

16689 - Cylinder 5 Misfire Detected

17546 - Fuel Trim: Bank 2 (Add): System too Lean

17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add): System too Lean

Ci膮gle je偶d偶臋 na benzynie, wiec wina gazu odpada. Mo偶臋 przew贸d zap艂onowy na 5 cyl. pada?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 sty 2019, o 23:06 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 455
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Odpowiedz na pytania z 2 posta


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL