Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

No właśnie nie wyłazi jakby jakieś zaczepy były ...

Przegub ... nie pamiętam... majster kupował, mówił że dobry ... możliwe że lobro .... działa. Ale nie wiem jak długo czy wymiana mieszka pomoże ... całą felge mam w smarze.
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

Jeszcze jedno. strzałka na klocku wskazuje kierunek kręcenia się koła? Nie wiem, czy ma to jakieś znaczenie ale przełożyłem...
A ta sprężyna z drutu to stabilizuje zacisk a nie klocki
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: piotraskbw »

Tak wskazuje kierunek obrotu koła (mechanicy na to zupełnie uwagi nie zwracają :shock:)

Co do sprężyny to zwróć uwagę czy wcisnąłeś ją pod jarzmo.

Tak jak piszesz sprężyna ma za zadanie stabilizować zacisk a dokładniej przeciwdziałać jego "obracaniu".
Jest to zacisk pływający, który siedzi na 2 bolcach prowadzących które muszą mieć luz aby umożliwić pływanie zacisku.
Ze względu na ten luz występuje zjawisko "obracania" zacisku przy hamowaniu, co skutkuje zakleszczaniem się zacisku w jarzmie, co z kolei skutecznie zmniejsza siłę nacisku klocków na tarczę podczas hamowania.

Wobec powyższego widać jak ważna jest sprężynka za 6 zł :twisted:, którą mechaniory też całkowicie olewają :evil:
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Miękki pedał po wymianie tarcz i klocków.

Post autor: jerry1 »

Niestety rozłożenie złożenie założenie sprężynek i klocków na właściwe strony odpowietrzenie nie pomogło. Przy mocnym depnięciu pedał wchodzi miękkawo a jak się przytrzyma wciśnięty to dochodzi do przegrody.
Zapowietrzenie toto nie będzie chyba bo przy zapowietrzeniu pedał powinien twardnieć przy pompowaniu. A nie twardnieje.
Auto hamuje, ABS zadziałał przy mocnym depnięciu na suchym asfalcie.
Trza by spotkać kogoś z superb / paskiem B5 sprawdzić jak w innych ....
ODPOWIEDZ