Klima słabo chłodzi

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: Avari »

Nieszczelność jest na wężu bo jest sparciały a te aluminium to pruchno. Znalazłem na necie ten wąż https://allegro.pl/oferta/passat-b5-lif ... lENLk4umek
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: Avari »

Naprawione. Rurka wymieniona kosztowała 100zł. Klima nabita, całość operacji wraz z rurką 400zł.
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: OuTchOrN »

Wymieniales osuszacz?
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: Avari »

Nie wymieniałem
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: OuTchOrN »

Hejka, osuszacz powinno się wymienić zawsze jeżeli układ klimatyzacji jest nieszczelny.
Osuszacz traci swoje właściwości (napełnia się) w około 1/2h - oznacza to, że w układzie może pojawić się wilgoć, która może spowodować powstanie korozji w układzie. Następstwem tego może być uszkodzenie sprężarki.

Bardzo często ludzie naprawiają klimę, nieszczelność i nie wymieniają osuszacza.

Osuszacz ma swoją konkretną rolę i powinien być wymieniony każdorazowo, kiedy układ ulegnie rozszczelnieniu.

Mechanik który ci naprawił klimę, powinien teraz za darmo wypompować cały czynnik z olejem i wymienić ten element...
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: Avari »

Dzięki kolego za info
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: OuTchOrN »

Witam serdecznie,

dzisiaj i ja sprawdziłem swój układ klimatyzacji. W układzie znajdowało się 270 gram czynnika. Klimatyzacja nabijana rok temu do pełna.

Poprosiłem o sprawdzenie układu pod UV. Okazało się, że mam nieszczelność na przewodzie obok skraplacza - wprzód idący w kierunku parownika.

Z tego względu, że wyciek jest bardzo słaby, a obecnie mam inne wydatki związane z autem, zdecydowałem się nabić klimę i wymienić uszkodzony element wraz z nowym osuszaczem przy okazji wymiany nagrzewnica. Operację wymiany nagrzewnicy będę wykonywał koniec sierpnia, początek września.

Pozdrawiam.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: piotraskbw »

Ja bym się zastanowił nad Care30
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
OuTchOrN
Posty: 185
Rejestracja: 26 kwie 2017, o 19:26
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: OuTchOrN »

Zapłaciłem za nabicie wraz z usługą 150 zł -dramatu nie ma. Co do mieszanki R600+R290 - musiałbym znaleźć speca, który by mi to zrobił. A jak mam szczelny układ, to rocznie będę nabijał z 20/30 gram czynnika + koszt usługi. (Warsztat kasuje za gram czynnika 0,30 zł)

Trzeba sobie odpowiedzieć czy warto. Ja wolę naprawić układ i jeździć z dedykowanym czynnikiem.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Klima słabo chłodzi

Post autor: piotraskbw »

Wiesz ja nad tym tematem siedziałem wiele godzin + sporo kartek obliczeń, na dzień dzisiejszy jeszcze można spokojnie nabijać r134a, jednak samochodów z klimą na ten czynnik są miliony a czynnika z roku na rok mniej na rynku :(

A R134a w kosztuje ok 100zł/kg, a serwisy koszą po 300 zł/kg :twisted:

Druga sprawa to dostać świeży czynnik z butli to jak wygrać na loterii, tak naprawdę nie wiesz co ci wtłaczają do układu - jak dobrze trafisz to dostaniesz czynnik znacznie zanieczyszczony spuszczony z innych aut.
Swoją drogą wśród ludzi z branży chłodniczej te automaty, które stoją po większości serwisów noszą potoczną nazwę "zarzynarek kompresorów" :shock:

Najbardziej wnerwiające jest to że "John Smith" jak ma pustą klimę to jedzie do WallMart-u i kupuje 340gram za 5 USD, a u nas banda ekoterrorystów wylobbowała regularne ograniczenie ilości czynnika na rynku na rzecz dziadowskiego R1234yf (na który patent mają tylko Honeywell i Dupont).

Zobaczcie, że ostatnio jest nagonka na nabijanie "LPG" do klimatyzacji, to też jest celowe działanie aby zrobić "złą reklamę" alternatywom dla R134a.
Fakt nabijanie LPG do klimy to głupota - na dobrą sprawę nie wiesz co ładujesz i jakie to ma właściwości

Ale efekt medialny został osiągnięty, dziś przeciętny Kowalski:

Kod: Zaznacz cały

ma zakodowane że LPG = Propan+Butan
często wie, że propan to r290 a izobutan to r600a
nie rozróżnia butanu od izobutanu (dwa gazy o zupełnie różnych właściwościach)
zakodowane skojarzenie, że r290+r600a=LPG
LPG w klimie to zuo  :twisted: 
Mieszanina 50/50 czynników chłodniczych r290 (propan) i r600a (izobutan) dostępna pod nazwami handlowymi EasyKlima, Care30, Minus30.

Właściwości termodynamicze tej mieszaniny są na tyle bliskie r134a że można ją nazwać zamiennikiem r134a, pod warunkiem odpowiedniego dobrania odpowiedniej ilości nowego czynnika.

Co ciekawe na brytyjskiej stronie Linde Care30 jest dostępny a na polskiej już nie :twisted:
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ