Przerywa na gazie.

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 09:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Przerywa na gazie.

Post autor: Avari » 6 lip 2018, o 18:25

Siemka.
Wymieniałem rok temu wszystkie świecie i dwie cewki. Badziewia nie wsadzam. Gaz serwisuje co 10tyś nawet częsciej. Ostatnio wymieniłem parownik.
Problem polega na tym, że auto czasami przy konkretnym bucie dławi się na gazie, przerywa. Na bezynie jest wszystko w porządku. Męczyłem się długo z błędem ubogiej mieszanki na gazie, gaziarz ostatni raz już wyregulował mi gaz mówi, że wtryski do wymiany i na kolejny raz trzeba je zmienić bo jakaś straszna duża koretka jest tam ok 30%, na wtryskach przejechane ok 40-45tyś czerwone valtek. Czy te wtryskiwacze mogą być przyczyną szarpania nawet po regulacji tych wtryskiwaczy?
Gaziarz polecił mi sprawdzić jaką mam przerwe na świecach czy ktoś powie mi jak mam to sprawdzić? Jak pamietam kiedyś była bodajże 0.7 polecił zmniejszycć do 0.6 . Pewnie napiszecie żebym zbadał wypadanie zapłonów na gazie. Od dziś zaczne to badać, czasami zdarza się ze podczas tego szarpania zapłon wypadnie ale muszę sprawdzić czy powtarza się na tym samym cylindrze.

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 489
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 200KM / 460Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: piotraskbw » 7 lip 2018, o 09:38

Świece mają być normalne jak dla benzyny a nie żadne wynalazki i poprawianie fabryki, będąc dokładnym, do twojego silnika pasują TYLKO NGK PFR6Q, każde inne stwierdzenie jest herezją "januszy gaziarzy".

Przyczyn może być wiele niestety, jeśli to ten sam magik co wcześniej to ja bym bardzo ostrożny wobec tego co on twierdzi.

Na początek potrzebne informacje:
Wtryski to wiemy że valteki, ale jaki rozmiar dysz i skok tłoczka
Sterownik wiemy ze czeska jakaś podróbka kme
Jaki reduktor, na jakie ciśnienie ustawiony
Jaki wielozawór - zwykły czy extra
Podejrzewam że przewód od butli to reduktora to 6mm ale wypadałoby sprawdzić - podnieś maskę i zmierz suwmiarką średnicę przewodu miedzianego (bez izolacji)

Generalnie czeka Cię dużo zbierania dokładnych informacji, bez tego nie ruszymy z miejsca, przydałby się też plik "osc" z przebiegu pracy sterownika podczas szarpania.

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 09:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: Avari » 11 lip 2018, o 09:56

Stary nie zadawaj mi takich pytań :D. Nie mam nigdzie napisane co i jak tam siedzi więc nie wiem :D:D. Reduktor silver S. Przewody 6mm.
Jak sprawdzić przerwe na świecy ktoś wie?

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 489
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 200KM / 460Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: piotraskbw » 11 lip 2018, o 10:31

Dobra wiec będzie zabawa w fotografa :D
Zrób zdjęcia papierów jakie masz do gazu
następnie z każdej strony z której Ci się uda fotki:
sterownika lpg + wtyczka do podłączenia interfejsu
reduktora

niestety ale silver-a na dzien dzisiejszy mozna spotkać w 3 wersjach:
  • stary silver - do 150 KM
    silver s6 - do 217 KM
    silver s8 - do 240 KM
Wszystkie poza ostatnim nie dadzą rady twojemu silnikowi

Miedź 6 mm powinna wystarczyć w twoim przypadku (teoretycznie)

Przerwę na świecy sprawdzasz szczelinomierzem.

Jak patrzę co gaziarze wkładają to mnie krew zalewa, dobrze wiedzą że moc reduktorów podaną w kW należy odczytywać jako KM a dalej pakują reduktory bazując na wartościach podanych w KM, zamiast zostawić zapas +30-50% co przełoży się na wzrost całkowitego kosztu instalacji o 200-300 zł.
O nagminnym stosowaniu miedzi 6mm nie wspomnę, gdy miedź 8mm lub faro dn6 wychodzą kosztowo prawie tak samo a jest zapas przepływu na wszelki wypadek.


EDIT:

Generalnie aby stwierdzić co się dzieje, należy spowodować warunki gdy przerywa i mieć w tym czasie podłączonego VCDS-a + Soft do LPG i patrzeć co tam się dzieje.

marszal
Posty: 126
Rejestracja: 22 kwie 2016, o 13:33
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Michał
Lokalizacja: wlkp

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: marszal » 12 lip 2018, o 13:46

Avari pisze: Jak sprawdzić przerwe na świecy ktoś wie?
daj sobie z tym spokój, ma być tak jak kolega wyżej Ci napisał, bez druciarstwa i zmniejszania przerwy
--
marszał

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 489
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 200KM / 460Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: piotraskbw » 12 lip 2018, o 14:23

Jak chcesz mocniejszą iskrę to zmień cewki zapłonowe na mocniejsze - ja u siebie mam z audi r8 (06E 905 115 E), jak chcesz mogę Ci wysłać padniętą cewkę (gubi zapłony) abyś zobaczył czy będzie pasowała.

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 09:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: Avari » 29 lip 2018, o 13:11

Aktualizacja.
Z tym gazem dałem sobie spokój wystroiłem ponownie i błędu póki co nie ma, padniętych cewek trochę mam.
Przerywanie na gazie też sobie zdiagnozowałem tylko nie wiem czy do końca.
Przerywa tylko na gazie, sprawdziłem błędy wypada zapłon na pierwszym cylindrze. Swiece wymienianie rok temu. Zamieniłem cewki miejscami i wypada na drugim zapłonie czyli błąd się przeniósł. Kupowałbym od razu cewke gdyby nie jeden zastanawiający fakt. Oprócz tego, że mam konkretny błąd cylindra to dodatkowo jest też drugi - wypadanie zapłonu dowolna ilośc/ kilka cylindrów stwierdzenie przerwy w zapłonie. Zastanawiam się czy kupowac tą cewke i czy to rozwiąze problem. Dziwi mnie też fakt że na bezynie jest ok. Cewke kupie Bosha. Bo mam każdą z innej parafi tzn firma. Jedna Beru Druga Bosh Trzecia nie znam nazwy i czwarta chyba Ori. Zbieram teraz żeby wszystkie były bosha jak się będą psuć.

Awatar użytkownika
piotraskbw
Posty: 489
Rejestracja: 16 lis 2017, o 22:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 200KM / 460Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: piotraskbw » 29 lip 2018, o 18:18

Chodziło mi o to czy "gabarytowo" pasuje ;) (przy okazji nieaktualne - cewka poszła do kosza, ale pewnie za jakiś czas kolejna zdechnie)

Jak świece są "świeże" to może przerywać na gazie bo LPG jest bardziej wymagające jeśli chodzi o układ zapłonowy.
Cewka która przerywa na LPG, na benzynie może chodzić jeszcze długo.

Wypadanie zapłonów możesz sprawdzić w blokach pomiarowych silnika (14,15,16 o ile mnie pamięć nie myli) i wtedy będziesz wiedział gdzie dokładnie coś się dzieje.

Te cewki generalnie padają bo mają ciężkie warunki pracy wiec nie zastanawiaj się tylko wymieniaj.

W najgorszym wypadku będziesz miał 1 na zapas, który i tak warto wozić w bagażniku, bo wymiana trwa 5 min na drodze i można spokojnie jechać dalej :)
Ja bym kupował NGK lub Beru (osobiście preferuję NGK).

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 09:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: Avari » 30 lip 2018, o 09:43

W środę podlece i zobacze jak sytuacja.
Własnie NGK najtańsze jest u mnie w sklepie potem Beru i Bosh. Beru padła mi po 2 miesiącach ?. Wsadziłem Bosha i jeździ prawie rok

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 09:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Przerywa na gazie.

Post autor: Avari » 2 sie 2018, o 11:57

Wymieniłem cewkę i wszystko lata jak trzeba:)

ODPOWIEDZ