Co robić z katalizatorem?

Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: Avari »

Zbiore sobie informacje do kupy, wytestuje wszystko jeszcze raz na PB i LPG i wstawie do warsztatu. Odezwę się jak naprawię. Nie ma sensu żebym więcej spamował bo już więcej chyba powiedzieć się nie da;D.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: Avari »

A napiszę, może kogoś interesuje :).
Pojeździłem na benzynie, spadków mocy brak, błąd od katalizatora się pojawił.
Potem pojeździłem na LPG, stracił moc, błąd od mieszanki się pojawił. Po wykasowaniu moc wróciła na krótko.
Byłem u gazownika mówi że pierwszy raz się spotyka żeby mieszanka wpłynęła na moc co mnie nie pocieszyło. Mówi żeby wymienić wtryski od gazu - tylko 40tyś na nich przejechane. Ale powiedział też że może popatrzy coś żeby dobrze nastroić.
Byłem potem u mechanika to twierdzi żebym załatwił sprawę z gaziarzem jak nie pomoże to ze zaatakujemy najpierw sondę.
Co sądzicie?
Mi się wydaje że ja od zawsze jeździłem na ubogiej i było ok.
Nie wyrzuca mi checka.
Restart samochodu nie pomaga.
Jak mam błąd mieszanki to przerzucenie na benzynę też nie pomaga.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: piotraskbw »

Avari pisze:Mi się wydaje że ja od zawsze jeździłem na ubogiej i było ok.
Tylko Ci się wydawało, dla silnika to była mordęga.
Avari pisze:Byłem potem u mechanika to twierdzi żebym załatwił sprawę z gaziarzem jak nie pomoże to ze zaatakujemy najpierw sondę.
Najpierw zaatakujcie szczelność wydechu (zwłaszcza przy gnieździe sondy) i dolotu.
Avari pisze:Jak mam błąd mieszanki to przerzucenie na benzynę też nie pomaga
Bo zakres korekt przekroczył próg krytyczny i trzeba jechać do serwisu.
Avari pisze:Potem pojeździłem na LPG, stracił moc, błąd od mieszanki się pojawił. Po wykasowaniu moc wróciła na krótko.
Jakoś mnie to zupełnie nie dziwi.
Avari pisze:Byłem u gazownika mówi że pierwszy raz się spotyka żeby mieszanka wpłynęła na moc co mnie nie pocieszyło. Mówi żeby wymienić wtryski od gazu - tylko 40tyś na nich przejechane.
Zapewne od początku zestroił na ubogo (bardzo źle dla silnika) a po czasie lekko wtryski straciły wydajność i zaczęły się problemy.
Avari pisze:Ale powiedział też że może popatrzy coś żeby dobrze nastroić.
Czyli przyznał się że coś spartolił ;) najlepiej niech zadzwoni do niego jakiś kumpel i powypytuje o metodę strojenia, jak nie stroi na AFR to odżałuj te 300 zł na innego porządnego gazownika.
Avari pisze: Pojeździłem na benzynie, spadków mocy brak, błąd od katalizatora się pojawił.
Mówiłem że to LPG, co do błędu kata to możliwe przyczyny też masz podane :)
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: jerry1 »

A nie jesteś w stanie kupić sobie kabelka i samemu powalczyć z tą instalacją ?
Z mojego doświadczenia wynika gazownicy są do d..y. nawet ci powszechnie chwaleni
Ja niestety STAGa tylko obrabiałem - ale jak obrobiłem sobie mape w octavii 2.0 zrobiłem bez problemu 50 tyś. km
Wcześniej miałem zagazowywałem duże fiaty. Od gazowników wyjeżdżały muły. Pierwszy - poza tym że był muł i pod górkę było bieda wyjechać - palił 13l/100. Jak się połapałem mniej więcej o co chodzi zszedł poniżej 11 a górkę bez problemu na dwójce przejeżdżał .... Kolejne regulowałem od razu po wyjechaniu za bramę ....
W superB wsadziłem staga qboxa coby sobie sam mape obrabiał bo zleniwiłem się i mi sie już nie chce kombinować .....
Trza by zresetować sterownik, pojeździć na benzynie z 50km minimum zobaczyć mapę zrobić 50km na gazie porównać mapy.

PS. Moja octavia non stop miała problem katalizatora .... Ale te modele (2.0 AQY) były podobno bardzo czułe na tym punkcie i wysoce prawdopodobne było, że ktoś tam podmienił katalizator.... Ale jeździła jak należy.
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: Avari »

Wiem, że dla silnika to mordęga ale mocy nie tracił. Ogólnie on ustawia tą mape tak że podpina kompa i patrzy czy jakieś punkty sie pokrywają. U mnie się ostatnio pokrywały a jest źle.
Podpowiem o tej szczelności. Dzięki za kolejne rady :). Miałeś racje z LPG przyznaje:D. Odezwę się jak będę po wszystkim


Nie chce sam dłubać przy swoim samochodzie jak totalnie się nie znam i nie mam na to czasu. Wiem , że byłoby to lepsze.
Czyli na błędzie od kata nie miałeś żadnych skutków.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: piotraskbw »

Avari pisze:Wiem, że dla silnika to mordęga ale mocy nie tracił.
Po co ryzykować wypalonymi gniazdami zaworowymi ;)
Avari pisze:Ogólnie on ustawia tą mape tak że podpina kompa i patrzy czy jakieś punkty sie pokrywają. U mnie się ostatnio pokrywały a jest źle.
To najprawdopodobniej stroi "na mapy" co jest baaaardzo niedokładne.

Tu masz lekturę na weekend :)
Podstawy strojenia LPG
Avari pisze:Podpowiem o tej szczelności. Dzięki za kolejne rady :). Miałeś racje z LPG przyznaje:D. Odezwę się jak będę po wszystkim
A proszę bardzo :)
Avari pisze:Nie chce sam dłubać przy swoim samochodzie jak totalnie się nie znam i nie mam na to czasu. Wiem , że byłoby to lepsze.
To musisz mieć "głęboki portfel", niestety żyjemy w takich czasach że jak człowiek nie ma chociaż ogólnego pojęcia o wszystkim to np mechanicy wykorzystują to aby ciągnąć kasę i ukrywać swoją niekompetencję.
Ja się znam ale też z czasem i miejscem na roboty u mnie krucho i wolę wstawić gdzieś auto żeby było zrobione.
Właśnie z powodu wiedzy mam problem ze znalezieniem mechanika (mój zaufany niestety zwinął biznes z powodów, o których nie będę pisał na forum), po prostu widzę kiedy przyjeżdżam do partacza.
Avari pisze:Czyli na błędzie od kata nie miałeś żadnych skutków.
Generalnie poza irytowaniem właściciela to nie, chyba że w ECU jest procedura aby w takim przypadku przejść w tryb awaryjny (obniżenie, mocy itp).
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: jerry1 »

Avari pisze:Wiem, że dla silnika to mordęga ale mocy nie tracił. Ogólnie on ustawia tą mape tak że podpina kompa i patrzy czy jakieś punkty sie pokrywają. U mnie się ostatnio pokrywały a jest źle.
Bo ustawiacie na rozjechanej mapie benzyny zapewne.

Nie da się mapy dobrze ustawić "na postoju" bez zrobienia z 300km.
W linku wyżej masz dobry opis, Ja bym jeszcze dodał (bo to chyba niekoniecznie musi być zrozumiałe na początku) - że obie mapy to tak naprawdę mapy czasów wtrysku benzyny.
Na benzynie - realnego czasu otwarcia wtryskiwaczy benzyny podawane przez komputer auta
Na LPG - czasy otwarcia wtryskiwaczy benzyny generowane przez komputer auta, oczywiście sygnał nie dociera do wtryskiwaczy benzynowych. Ten czas pomnożony przez mnożnik daje czas otwarcia wtryskiwaczy gazowych.

Jeżeli mapy się nie pokrywają komputer musi korygować poprawne ustawienia benzynowe i "uczy się" złych korekt. Po przejściu na benzynę znowu musi korygowac i "uczyć się" innych ustawień. W efekcie wszystko się rozjeżdża w p..du.
No i bezsensowne jest ustawianie mapy mnożników na spitolonej mapie wtrysku ECU.
Ostatnio zmieniony 7 kwie 2018, o 23:39 przez jerry1, łącznie zmieniany 1 raz.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: piotraskbw »

święte słowa jerry1

Dlatego najlepszą dla silnika opcją jest po montażu LPG tak go ustawić by NIGDY się nie przełączył na LPG i pojeździć z miesiąc, dwa (zależy kto ile km robi) na benzynie by sterownik LPG zebrał najdokładniejszą jak to możliwe mapę wtrysku benzyny.
Następnie wstępna jazda na LPG w celu wyznaczenia mnożnika. W dalszej kolejności zbieranie map na LPG i bieżące korygowanie (najlepiej codziennie).

Ale klient wstawia auto do gazownika i za kilka godzin już chce jeździć na LPG, co z tego że nie ma fizycznie możliwości ustawić to dobrze w tak krótkim czasie.
Dlatego najlepsi instalatorzy LPG stroją "na AFR" za pomocą sondy szerokopasmowej wstawiając auto na hamownię, aby czas poprawnego strojenia maksymalnie skrócić. Ci mniej zamożni robią to na drodze.

Z tego też powodu tak ważne jest aby sterownik LPG był w wersji mającej komunikację z ECU silnika (praktycznie wszystkie realizują to przez "OBD"), ponieważ może wtedy sam kompensować braki w mapach zanim auto dotrze do instalatora (a jak instalator mówi OBD w LPG to "zuo" to obrót na pięcie o 180* i dowidzenia).

Aby auto jeździło na LPG bez problemów musi mieć zebraną bardzo dokładną mapę wtrysków, uwzględnione czy "na pełnym gazie do odcinki idzie" w OL czy CL i jeszcze kilka rzeczy.

Wstępne zebranie map benzyny (które już wrzucałem wcześniej) wymagało przejechania ponad 100 km (miałem łatwo, mało uczęszczany odcinek DK w rejonie wiejskim, w weekend, w okolicach godziny 23-24), a ile jeszcze miejsc jest pustych.

Obrazek
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: jerry1 »

Dlatego gazując mojego superb przekonałem gaziarza żeby założył Staga qbox z ISA(2?). Troche marudził że niepotrzebny koszt bo na zwykłym stagu jest super ....
Jeżeli dobrze zrozumiałem ten sterownik jak trafi na zakres pracy silnika do którego jeszcze nie ma mapy przełącza na benzynę.
W sumie zrobiłem już blisko 20 tyś w zasadzie bez problemów *) **) tfu tfu odpukać.

*) Check się nie świeci. TorquePro z inerfejsem nie wykazuje błedów. Ale kabelek pokazał P1128 - Rząd 1, adaptacja mieszanki (mult.) Mieszanka za uboga Sporadyczna.
Muszę sprawdzić czy wrócił po skasowaniu.

**) Czasem - częściej w mrozy - LPG "nie zaskakuje" jakby nie dostawał prądu. Trzeba wyłączyć i włączyć zapłon i jest git. Oczywiście gazownik nie ma pomysłu co to może być i każe zostawić auto ale dość daleko jest .....
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: Avari »

Siema.
Zrobiłem ok 200km na benzynie z wyłączonym gazem i wykasowanym błędem i pojechałem do gaziarza żeby mi skalibrował jeszcze raz. Na początku zrobił jakiś test wtryskiwaczy (strasznie hejtuje czerwone Valteki, że są nie precyzjne, cięzko je ustawić, bo inaczej leją na zimnym a inaczej na ciepłym i że jakieś gumy tam puchną), mam na nich nalatane 40 tyś. Pokazywał mi jakieś wykresy i mówi że każdy wtryskiwacz pokazywał inną wartość po tym teście tzn bodajże np jeden 18% drugi 16% trzeci 14% jakoś tak chociaż mogłem coś pomylić i tak pytałem czy te wtryski kwalifikują się do wymiany to w sumie nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. Przy przełączeniu na gaz pokazało też że jest jakaś koretka +27% czyli lipa podobno. Przestawił mi to jakoś o przełącza się dużo lepiej. No i potem sprawdzał coś czy te mapy się pokrywają i nic nie powiedział tylko zaczął nią jezdzić kompem podpiętym ok 20km. Powiedział że miał 2x za ubogą mieszanke niż powinien mieć, że dodał drugie tyle i że jego zdaniem mogę wytestować pojeździć ale to nie będzie na długo dobrze i teraz z kolei mieszanka może być za bogata i może zalewać silnik i jak coś źle będzie to na wymianę wtryskiwaczy wpaść. Zapłaciłem 20zł (gaziarz na prawdę renomę ma dobrą), przejechałem ok 200km na gazie i moje spostrzeżenia: Nie wyrzuca mi mocy ani checka, po wpięciu pod kompa nie ma wcale błędów, i jakoś lepiej się zbiera. Teraz zastanawiam się jak to ze spalaniem będzie wyglądać. I jest jedno ale, jak daje mocnego buta mu to tak jakby przerywa troche czasami. Na benzynie tego nie ma, świecie mają niecały rok i wypadania zapłonów nie ma o raz błędów też nie. Jaka może być przyczyna tego poszarpywania czasami i czy jeszcze jakoś da się to wyregulować?
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: piotraskbw »

Mówiłem, że to LPG :twisted:
Duża (i pytanie co znaczy duża) korekta dawkowania wtryskiwacza nie koniecznie kwalifikuje go do wymiany. KME ma fajną rzecz czyli test wtryskiwaczy który pozwala je wyrównać.

Jak masz tak nierówne wtryski to ja bym kupił interfejs CCY i raz w miesiącu robił test wtryskiwaczy (na dobrze rozgrzanym silniku) który trwa jakieś 2-3 minuty i lekko korygował do osiągnięcia idealnie równiej pracy wtryskiwaczy.

Nie mam lepszego obrazka, ale tu jest prawie idealnie

Obrazek

Weź pogrzeb w papierach i napisz jaki masz dokładnie sterownik to może coś się uda wykombinować naprawdę mądrego :)



To przerywanie może być spowodowane przez 2 rzeczy:
1. Tak jak mówił gaziarz, zalewa silnik paliwem
2. Instalacja nie wyrabia wydajnościowo do zapotrzebowania na paliwo.
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: Avari »

Miałeś racje, i ciesze się, że to LPG w sumie.
To u mnie na pewno te wykresy się różniły. Skoro da się to jeszcze skorygować to może wpadłbym do niego jeszcze raz żeby przestawił bo jest już prawie idealnie jeśli chodzi o rozwiązanie mojego problemu.
Ja mam podobno jakiś okrojony sterownik - też go hejtuje gośc. A nazywa się Diego.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: piotraskbw »

Ja bym zrobił jedną z dwóch rzeczy

Wymiana diego na nevo pro (chyba trzeba będzie trochę poprzekładać przewody we wtyczkach)
lub
dołożenie do diego (baaaardzo stary sprzętowo i programowo sterownik) Adapter OBD KME, ja w ten sposób rozbudowałem w poprzednim aucie nevo do nevo pro
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
Avari
Posty: 380
Rejestracja: 5 mar 2017, o 08:11
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: Avari »

Wiesz wszystko można ale to znowu są koszta. Ja chce po prostu jeździć.
piotraskbw
Posty: 797
Rejestracja: 16 lis 2017, o 21:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 195KM / 420Nm
Lokalizacja: LDZ

Re: Co robić z katalizatorem?

Post autor: piotraskbw »

Właśnie po to żeby jeździć bez obsługowo potrzebna jest komunikacja z OBD
Jeśli kupiłeś grafitowego Superba, to się odezwij na PW, powiem Ci wszystko o tym aucie (charakterystycznym znakiem jest, to że grill na masce jest przedliftowy a auto poliftowe).
ODPOWIEDZ