Forum Skoda Superb

Portal mi艂o艣nik贸w i u偶ytkownik贸w Skody Superb
Teraz jest 19 gru 2018, o 00:55

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]




Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomo艣膰
PostNapisane: 6 lip 2018, o 18:25 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 340
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Siemka.
Wymienia艂em rok temu wszystkie 艣wiecie i dwie cewki. Badziewia nie wsadzam. Gaz serwisuje co 10ty艣 nawet cz臋sciej. Ostatnio wymieni艂em parownik.
Problem polega na tym, 偶e auto czasami przy konkretnym bucie d艂awi si臋 na gazie, przerywa. Na bezynie jest wszystko w porz膮dku. M臋czy艂em si臋 d艂ugo z b艂臋dem ubogiej mieszanki na gazie, gaziarz ostatni raz ju偶 wyregulowa艂 mi gaz m贸wi, 偶e wtryski do wymiany i na kolejny raz trzeba je zmieni膰 bo jaka艣 straszna du偶a koretka jest tam ok 30%, na wtryskach przejechane ok 40-45ty艣 czerwone valtek. Czy te wtryskiwacze mog膮 by膰 przyczyn膮 szarpania nawet po regulacji tych wtryskiwaczy?
Gaziarz poleci艂 mi sprawdzi膰 jak膮 mam przerwe na 艣wiecach czy kto艣 powie mi jak mam to sprawdzi膰? Jak pamietam kiedy艣 by艂a bodaj偶e 0.7 poleci艂 zmniejszyc膰 do 0.6 . Pewnie napiszecie 偶ebym zbada艂 wypadanie zap艂on贸w na gazie. Od dzi艣 zaczne to bada膰, czasami zdarza si臋 ze podczas tego szarpania zap艂on wypadnie ale musz臋 sprawdzi膰 czy powtarza si臋 na tym samym cylindrze.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
PostNapisane: 7 lip 2018, o 09:38 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 314
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
艢wiece maj膮 by膰 normalne jak dla benzyny a nie 偶adne wynalazki i poprawianie fabryki, b臋d膮c dok艂adnym, do twojego silnika pasuj膮 TYLKO NGK PFR6Q, ka偶de inne stwierdzenie jest herezj膮 "januszy gaziarzy".

Przyczyn mo偶e by膰 wiele niestety, je艣li to ten sam magik co wcze艣niej to ja bym bardzo ostro偶ny wobec tego co on twierdzi.

Na pocz膮tek potrzebne informacje:
Wtryski to wiemy 偶e valteki, ale jaki rozmiar dysz i skok t艂oczka
Sterownik wiemy ze czeska jaka艣 podr贸bka kme
Jaki reduktor, na jakie ci艣nienie ustawiony
Jaki wielozaw贸r - zwyk艂y czy extra
Podejrzewam 偶e przew贸d od butli to reduktora to 6mm ale wypada艂oby sprawdzi膰 - podnie艣 mask臋 i zmierz suwmiark膮 艣rednic臋 przewodu miedzianego (bez izolacji)

Generalnie czeka Ci臋 du偶o zbierania dok艂adnych informacji, bez tego nie ruszymy z miejsca, przyda艂by si臋 te偶 plik "osc" z przebiegu pracy sterownika podczas szarpania.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2018, o 09:56 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 340
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Stary nie zadawaj mi takich pyta艅 :D. Nie mam nigdzie napisane co i jak tam siedzi wi臋c nie wiem :D:D. Reduktor silver S. Przewody 6mm.
Jak sprawdzi膰 przerwe na 艣wiecy kto艣 wie?


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 11 lip 2018, o 10:31 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 314
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Dobra wiec b臋dzie zabawa w fotografa :D
Zr贸b zdj臋cia papier贸w jakie masz do gazu
nast臋pnie z ka偶dej strony z kt贸rej Ci si臋 uda fotki:
sterownika lpg + wtyczka do pod艂膮czenia interfejsu
reduktora

niestety ale silver-a na dzien dzisiejszy mozna spotka膰 w 3 wersjach:
    stary silver - do 150 KM
    silver s6 - do 217 KM
    silver s8 - do 240 KM

Wszystkie poza ostatnim nie dadz膮 rady twojemu silnikowi

Mied藕 6 mm powinna wystarczy膰 w twoim przypadku (teoretycznie)

Przerw臋 na 艣wiecy sprawdzasz szczelinomierzem.

Jak patrz臋 co gaziarze wk艂adaj膮 to mnie krew zalewa, dobrze wiedz膮 偶e moc reduktor贸w podan膮 w kW nale偶y odczytywa膰 jako KM a dalej pakuj膮 reduktory bazuj膮c na warto艣ciach podanych w KM, zamiast zostawi膰 zapas +30-50% co prze艂o偶y si臋 na wzrost ca艂kowitego kosztu instalacji o 200-300 z艂.
O nagminnym stosowaniu miedzi 6mm nie wspomn臋, gdy mied藕 8mm lub faro dn6 wychodz膮 kosztowo prawie tak samo a jest zapas przep艂ywu na wszelki wypadek.


EDIT:

Generalnie aby stwierdzi膰 co si臋 dzieje, nale偶y spowodowa膰 warunki gdy przerywa i mie膰 w tym czasie pod艂膮czonego VCDS-a + Soft do LPG i patrze膰 co tam si臋 dzieje.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 13:46 
Offline

Imi臋: Micha艂
Do艂膮czy艂(a): 22 kwi 2016, o 13:33
Posty: 98
Lokalizacja: wlkp
Samoch贸d: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Avari napisa艂(a):
Jak sprawdzi膰 przerwe na 艣wiecy kto艣 wie?


daj sobie z tym spok贸j, ma by膰 tak jak kolega wy偶ej Ci napisa艂, bez druciarstwa i zmniejszania przerwy

_________________
--
marsza艂


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 12 lip 2018, o 14:23 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 314
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Jak chcesz mocniejsz膮 iskr臋 to zmie艅 cewki zap艂onowe na mocniejsze - ja u siebie mam z audi r8 (06E 905 115 E), jak chcesz mog臋 Ci wys艂a膰 padni臋t膮 cewk臋 (gubi zap艂ony) aby艣 zobaczy艂 czy b臋dzie pasowa艂a.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2018, o 13:11 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 340
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Aktualizacja.
Z tym gazem da艂em sobie spok贸j wystroi艂em ponownie i b艂臋du p贸ki co nie ma, padni臋tych cewek troch臋 mam.
Przerywanie na gazie te偶 sobie zdiagnozowa艂em tylko nie wiem czy do ko艅ca.
Przerywa tylko na gazie, sprawdzi艂em b艂臋dy wypada zap艂on na pierwszym cylindrze. Swiece wymienianie rok temu. Zamieni艂em cewki miejscami i wypada na drugim zap艂onie czyli b艂膮d si臋 przeni贸s艂. Kupowa艂bym od razu cewke gdyby nie jeden zastanawiaj膮cy fakt. Opr贸cz tego, 偶e mam konkretny b艂膮d cylindra to dodatkowo jest te偶 drugi - wypadanie zap艂onu dowolna ilo艣c/ kilka cylindr贸w stwierdzenie przerwy w zap艂onie. Zastanawiam si臋 czy kupowac t膮 cewke i czy to rozwi膮ze problem. Dziwi mnie te偶 fakt 偶e na bezynie jest ok. Cewke kupie Bosha. Bo mam ka偶d膮 z innej parafi tzn firma. Jedna Beru Druga Bosh Trzecia nie znam nazwy i czwarta chyba Ori. Zbieram teraz 偶eby wszystkie by艂y bosha jak si臋 b臋d膮 psu膰.


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 29 lip 2018, o 18:18 
Offline
Avatar u偶ytkownika

Do艂膮czy艂(a): 16 lis 2017, o 22:28
Posty: 314
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 2.8 V6 AMX (193KM)
Chodzi艂o mi o to czy "gabarytowo" pasuje ;) (przy okazji nieaktualne - cewka posz艂a do kosza, ale pewnie za jaki艣 czas kolejna zdechnie)

Jak 艣wiece s膮 "艣wie偶e" to mo偶e przerywa膰 na gazie bo LPG jest bardziej wymagaj膮ce je艣li chodzi o uk艂ad zap艂onowy.
Cewka kt贸ra przerywa na LPG, na benzynie mo偶e chodzi膰 jeszcze d艂ugo.

Wypadanie zap艂on贸w mo偶esz sprawdzi膰 w blokach pomiarowych silnika (14,15,16 o ile mnie pami臋膰 nie myli) i wtedy b臋dziesz wiedzia艂 gdzie dok艂adnie co艣 si臋 dzieje.

Te cewki generalnie padaj膮 bo maj膮 ci臋偶kie warunki pracy wiec nie zastanawiaj si臋 tylko wymieniaj.

W najgorszym wypadku b臋dziesz mia艂 1 na zapas, kt贸ry i tak warto wozi膰 w baga偶niku, bo wymiana trwa 5 min na drodze i mo偶na spokojnie jecha膰 dalej :)
Ja bym kupowa艂 NGK lub Beru (osobi艣cie preferuj臋 NGK).


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 30 lip 2018, o 09:43 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 340
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
W 艣rod臋 podlece i zobacze jak sytuacja.
W艂asnie NGK najta艅sze jest u mnie w sklepie potem Beru i Bosh. Beru pad艂a mi po 2 miesi膮cach ?. Wsadzi艂em Bosha i je藕dzi prawie rok


G贸ra
 Zobacz profil  
 
PostNapisane: 2 sie 2018, o 11:57 
Offline

Do艂膮czy艂(a): 5 mar 2017, o 09:11
Posty: 340
Samoch贸d: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Wymieni艂em cewk臋 i wszystko lata jak trzeba:)


G贸ra
 Zobacz profil  
 
Offline

Posty: 199


G贸ra
Wy艣wietl posty nie starsze ni偶:  Sortuj wg  
Utw贸rz nowy w膮tek Odpowiedz w w膮tku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1 [ DST ]


Nie mo偶esz rozpoczyna膰 nowych w膮tk贸w
Nie mo偶esz odpowiada膰 w w膮tkach
Nie mo偶esz edytowa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz usuwa膰 swoich post贸w
Nie mo偶esz dodawa膰 za艂膮cznik贸w

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Przyjazne u偶ytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL