[S1] 2.0 lub 2.8 Petrol na LPG pomoc przy kupnie

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Stary22
Posty: 2
Rejestracja: 7 wrz 2017, o 22:08
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Imię: Adam

[S1] 2.0 lub 2.8 Petrol na LPG pomoc przy kupnie

Post autor: Stary22 »

Czesc,

Slowem wstepu,
jestem fanem czterech kolek (kanal na youtube) Strasznie sie nakrecilem na Skode Superb po filmiku na tema samochodu do 20k.

Ale do rzeczy. Interesuje mnie pierwsza generacja, chcial bym ja zagazowac jednak znalezienie 2.0 z dobrym przebiegiem w UK jest prawie nie mozliwe. Czy superb pierwszej generacji przy 250k przebiegu bedzie zdatna do jazdy czy powinienem szukac dalej?

Znacznie latwiej jest znalezc 2.8 jednak nie wiem jak sprawuje sie tej silnik (jestem zielony jesli chodzi o motoryzacje) i czy nadaje sie do gazu? Jesli potrzeba wiecej informacji dajcie znac, postaram sie bardziej sprecyzowac.

PS: Nie interesuja mnie osiagi ale raczej ekonomia i bez awaryjnosc.
PS2: Nie zebym byl fanem automatow ale jak sie sprawuje w 2.8 automa czy sa z nim problemy?
link do oferty: https://www.gumtree.com/p/skoda/skoda-s ... 1265027584
Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam :)
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] 2.0 lub 2.8 Petrol na LPG pomoc przy kupnie

Post autor: jerry1 »

Stary22 pisze:
PS: Nie interesuja mnie osiagi ale raczej ekonomia i bez awaryjnosc.
Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam :)
A 1.8T ?
Ujeżdżam takowego "poniemieckiego" od stycznia / 11 tyś km, w tym 9 tyś na gazie (QBOX). W momencie zakupu przebieg był ustalony na 114 tyś.
Parę bolączek było po zakupie w tym wymieniałam pompę oleju bo przy gonieniu autostradą zapaliła się kontrolka ... Podobno znany problem jak się na wymianach oleju oszczędza czyli wymienia jak instrukcja każe co 30 tyś lub co 2 lata .....
Wg powszechnych opinii łatwo się gazuje i dobrze gaz znosi. Faktycznie przez 9 tyś nie stwierdziłem problemów. Przez te 9 tyś spalanie gazu mi wychodzi 12 do 13, choć jeżdże raczej jak emeryt, opony R17 225/45. Oleju zużył 4mm na bagnecie (dziś zmieniałem)

Jeżeli chodzi o 2.0 to nie wiem co dawali do superb ale miałem octavie I z 2.0 AQY. Fajny motor nie powiem z jednym ale. Olej żarł jak głupi. I to z tego co zrozumiałem wada fabryczna jest - podobno żrą od 80 tyś. km*) .... Ale z gazem też problemu nie było. Wsuwał w okolicy 11l/100.

*) Znaczy w "normie" z instrukcji się mieścił ze sporym zapasem. Ale ta "norma" to 1l oleju / 1000 .
Stary22
Posty: 2
Rejestracja: 7 wrz 2017, o 22:08
Samochód: Superb I
Silnik: 2.0 AZM (115KM)
Imię: Adam

Re: [S1] 2.0 lub 2.8 Petrol na LPG pomoc przy kupnie

Post autor: Stary22 »

Jerry dzieki za odpowiedz slyszalem ze z 1.8 trzeba uwazac na turbo sprezarke.

A ja za przeproszeniem pierdola jestem jesli chodzi o kupno samochodu... Pojade i najprawdopodobniej kupie co mi dadza.

Mam zamiar przyjechac z Uk do Polski zeby zaliczyc mechanika i zamontowac gaz.
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] 2.0 lub 2.8 Petrol na LPG pomoc przy kupnie

Post autor: jerry1 »

Sprężarka jest. Ale podobno się stosunkowo łatwo i tanio regeneruje.

http://allegro.pl/turbina-skoda-superb- ... 61377.html

Moja zdaje się delikatnie podcieka .... Zajrzałem przy okazji wymiany oleju do intercoolera i troche oleju było. Ale z drugiej strony jak zeżarł pół litra oliwy za 9tyś km a jeszcze się gdzieniegdzie pocił.....
jerry1
Posty: 140
Rejestracja: 28 kwie 2017, o 18:46
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)

Re: [S1] 2.0 lub 2.8 Petrol na LPG pomoc przy kupnie

Post autor: jerry1 »

A jeszcze jedno. Pamiętaj, że auto będzie stare. Z wszelkimi wadami starego auta.
I jeszcze drugie - co do 1.8T. Podobno przy 200 tyś. należy wymienić łańcuch spinający wałki rozrządu a zapewne też i jego napinacz. Oryginalne części 2500.
ODPOWIEDZ