Strona 1 z 3

Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 06:15
autor: sebastiian56
[S2] Witam. Planuje zakup Superb z 209/2010 r. Silniki, które mnie interesują to 1.8 tsi i 2.0 tdi 170 km. Jak z awaryjnoscia? Mój roczny przebieg to coś ok. 9-11 tys. km, w 85% miasto. Mój budżet to 40/45 tys. max. Dziękuję za opinie.

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 06:26
autor: Foton
prosze.

Spróbuj cos poczytac na superbclub.pl

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 08:37
autor: bartekpion
najlepiej zacząć czytanie od tego typu tematu http://www.forum.superbclub.pl/viewtopi ... =36&t=5716, a później już wg przemyśleń.

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 10:49
autor: marszal
większych bzdur niż w tym artykule dawno nie czytałem...

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 10:54
autor: kamracik
Nie no, no to spoko.

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 11:06
autor: Foton
marszal pisze:większych bzdur niż w tym artykule dawno nie czytałem...
o ktorym artykule piszesz?

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 13:30
autor: CLO27
marszal pisze:większych bzdur niż w tym artykule dawno nie czytałem...
Z czym się nie zgadzasz?

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 14:46
autor: marszal
w zasadzie ze wszystkim co tam napisano, to wyssane z palca teorie

podobne do pierd..lenia pana Waldka druciarza, że wszystkie samochody na F to gówno

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 15:05
autor: kleofas
to ja tylko dla przeciwwagi napiszę że ze wszystkim się zgadzam ;-)

Re: Skoda Superb 2

: 17 sie 2017, o 15:31
autor: CLO27
No ja z większością też...ale bez argumenow z drugiej strony nie wiemy czemu kolega taki na przekór...może napisze...

Re: Skoda Superb 2

: 18 sie 2017, o 08:42
autor: marszal
no dobra pierwsze z brzegu:

spalanie - temat został zgeneralizowany. Weźmy pod uwagę, że jak jeździmy 90km/h to benzynka pali 6 litrów dla uproszczenia napiszmy, że diesel wtedy też pali 6(choć pali mniej). To teraz jak jeżdżę dynamicznie i szybko to dieslem nie spalę więcej niż 8 litrów a spalanie benzyny rośnie geometrycznie. Jedziesz dieslem 160km/h pali 8, benzyna wtedy 14

kolejny bełkot żeby diesla nie kupować do miasta, owszem diesel uwielbia trasy ale w miastach jeżdżą miliony małych aut z silnikami wysokoprężnymi i jakoś połowa świata nie płacze, co więcej nie widziałem żeby kurierzy mieli busy na benzynę a robią milony kilometrów.
Co do filtrów cząstek stałych to tylko biedni Polacy płaczą, że trzeba wymieniać albo wycinają.
Dodatkowo nowe normy mają wymusić filtry cząstek stałych także w autach zasilanych benzyną.


LPG temat rzeka, fajnie i tanio jest dopóki nie padnie głowica i zawory, więc w tym akapicie obok straszenia remontem układu wtryskowego diesla, należało wspomnieć o kosztach remontu głowicy przy zasilaniu LPG, usterka występuje równie często jak usterki układu wtryskowego.
Dodatkowo koszt instalacji do aut z bezpośrednim wtryskiem paliwa amortyzuje się znacznie dłużej niż instalacje LPG poprzednich generacji.

akapit o klasykach to już totalny bełkot, tak samo akapit o autach luksusowych. Autor chyba nawet nie stał obok s klasy w dieslu, nie mówiąc już o jeździe takim autem

mogę się zgodzić jedynie z faktem, że jak ktoś jeździ mało i wolno to niech kupi benzynę


Gdybym nie musiał zwracać uwagi na koszty paliwa, sam wybrałbym mocną benzynę v6 i czerpał radość z jazdy. Niestety robię ponad 45 tysi rocznie i muszę kulać się traktorem.

tak czy siak artykuł dla mnie słaby, bo temat ledwo liźnięty

Re: Skoda Superb 2

: 18 sie 2017, o 08:45
autor: marcin wroclaw
Jakie 14L?!
Benzyna 1,8 tsiObrazekObrazekObrazek

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Skoda Superb 2

: 18 sie 2017, o 08:56
autor: CLO27
Ja takiego wyniku nie daje rady zrobić jeżdżąc cały czas gazem w podłodze, tak 180-200, wiadomo w polszy czyli hamowanie do 120 co kilometr nieuniknione, ale 14L mi się nie udało zrobić :) Więc to jest raczej pitolenie...tyle rzeczy co się w dieslu może zjebać w porównaniu do benzyny to jest przepaść, dlatego wszystkie zyski wynikające z różnicy spalania tego i tego raczej pochłoną naprawy....nigdy więcej diesla...nie mówie już o szkodach jakie wyrządza jeżdżenie po mieście czyli korki itp., nie wiem gdzieś się uchował, ale jako użytkownik diesla powinieneś te podstawy wiedzieć, może masz farta po prostu nic się jeszcze nie zepsuło, ale to kwestia penie czasu :) :mrgreen:

Re: Skoda Superb 2

: 18 sie 2017, o 09:38
autor: marszal
CLO miałem przed traktorem auta benzynowe i dwa z LPG. Ja sobie powiedziałem nigdy więcej benzyniaka, chyba że będzie mnie stać na duże V6.
Moja mazda 6(1.8 benzyna) przy pałowaniu paliła właśnie 12-14 litrów, jak jechałem z dzieciakami trasę do teściów to wtedy paliła 6,5(do prędkości 120km/h), moim traktorem nie spaliłem więcej niż 7,8 litra(mowię o rzeczywistym spalaniu a nie tym, które pokazuje komp) przy zapierdalaniu po A2 i S5 codziennie

i auta benzynowe również się psują, chyba że stoją w garażu wtedy nie :)

nie miałem też zamiaru wywoływać tu jakiejś gównoburzy, do mnie po prostu ten artykuł nie przemawia

Re: Skoda Superb 2

: 18 sie 2017, o 10:00
autor: rezon
marszal pisze:no dobra pierwsze z brzegu:
.....
tak czy siak artykuł dla mnie słaby, bo temat ledwo liźnięty
Artykuł może i słaby, ale Twoje wypociny nie sięgają mu nawet do kostek :lol:
Spalanie diesel vs benzyna to ok. 1-2l mniej. praktycznie niezależnie od prędkości przy ciepłym silniku. przy 90 kaszlakiem można zejść do 5l, benzyną do 7 - przynajmniej mnie się to udaje w 4x4. Ale 12l też można w dieslu osiągnąć :D nawet więcej :twisted: Na krótkich odcinkach spalanie diesla może być większe niż benzyny - zwłaszcza zimą. Trasa to wspomniane do 2l w Superbie.
Awaryjność i koszty naprawy diesla i doładowanej benzyny z bezpośrednim wtryskiem są zbliżone - turbina, dwumasa, wtryski w benzynie już też są.
Jazda w mieście jest wręcz zabójcza dla DPF - ulubione samochody mojego kolegi to miejskie autka w dieslu - ale on handluje częściami :D. Kurierzy, mimo że często wyłączają samochód, ale robią dziennie kilkaset km - silnik jest ciepły. A jak ktoś jedzie 5 km do pracy, później stoi 8h i wraca to zimą wskazówka temp nawet nie drgnie, nie mówiąc o warunkach do wypalenia dpf.
LPG może i dewastuje głowice, ale nie w silnikach z grupy VW. Gdzieś coś słyszałeś, coś przeczytałeś, a że dotyczyło Mazdy albo Toyoty czy innej Hondy to już nie zwróciłeś uwagi. LPG bywa upierdliwe - check engine, częste tankowanie, itd.. ale jest zdecydowanie najtańszym w eksploatacji paliwem - nawet jak się policzy wszystkie dodatkowe koszty związane z jego eksploatacją - przeglądy, filtry, membrany, itd... Problemem jest wciąż gazowanie TSI, ale nie ze względu na głowice.
Nie porównuj wolnossących benzyn do TSI, bo to są zupełnie inne światy.
Żeby była pełna jasność: jeżdżę benzyną, jeździłem wcześniej i ponownie tym razem zamówiłem diesla, przejechałem również ponad 200kkm na LPG.


sebastiian56 przy tych przebiegach i charakterystyce jazdy odpuść sobie diesla , a z uwagi na problem olejowy w silnikach TSI do 2012 odpuść sobie również benzynę do 2011r. Za planowany budżet szukaj benzyny min. z 2012r. Może nie w pełnym wypasie, ale powinieneś coś znaleźć w dobrym stanie. IMHO Superb to takie "średni" samochód do miasta. Czasami patrzę na jakieś miejsce parkingowe i tęsknię za Octavią ;) była krótsza :D