Strona 2 z 3

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 08:28
autor: kamracik
slawko80rr pisze:GZW Zbrosławice tam pytaj robia sporo koszt ok. 4.5 kola spalanie pb do 2 l ale pytanie czy warto bo liczylem w moim 1.4 i nie warto a gazem mam dobre doświadczenie ale zaklada sie dla zysku a nie dla zasady. pozdrawiam
No, nareszcie ktoś pisze z sensem!

Gaz do TSI po prostu się nie kalkuluje, jakby tego nie liczyć to instalacja nie zwróci się prawie nigdy. Trzeba by było naprawdę sporo tysięcy w roku robić, aby zyskać na przejściu na LPG, ale wtedy pytanie czy podwyższone koszta serwisu by tego nie zaprzepaściły.

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 09:45
autor: CLO27
Yyy koszty serwisu to są w skali roku grosze więc raczej powodem jest zużycie benzyny ktorego w przypadku tsi nie da sie wyeliminować nie płacąc za instalacje powyzej 10k zł...

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 09:48
autor: kamracik
Miałem kumpla co w służbówce miał gaz, robił rocznie koło 50k, a po roku posprzedawali te auta i kupili diesle. Gaz przy takich przebiegach się nie sprawdza, non stop auta stały w ASO, bo zawsze było coś. Szczęśliwie gaz był z salonu, więc nie było jeżdżenia od mechanika do gazownika, ale kolorowo też nie było.

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 10:15
autor: pab567
Dokładnie tak. Na gazie to się gotuje teraz a nie jeździ

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 10:44
autor: rezon
ja jeździłem na LPG w kilku 1,6MPI - w sumie ponad 200kkm. Problemem nie były awarie tylko konieczność regulacji tych instalacji, bo co chwilę wywalało check engine. Jeśli chodzi o ekonomię to jak zestawi się 24gr/1km LPG+Pb, 36gr/1km ON i 44gr/1km Pb (tak mam ze swoich poprzednich i obecnego autka) to oczywiste jest, że LPG zwraca się i to szybko. Do S2 też rozważałem, ale jak dowiedziałem się, że jeden z bardziej polecanych w okolicy gazowników zamontował LPDi całych 0szt. to odpuściłem temat. Rola królika doświadczalnego mało mi odpowiada. Wystarczy, że w jednym 1,6 miałem jedną z pierwszych instalek III generacji w RZ. Raz miesiąc musiałem serwis odwiedzać.

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 10:53
autor: kamracik
No 1 na miesiąc to sporo przy normalnym użytkowaniu, a do tego to było MPI, a nie TSI, gdzie instalacja jest dużo bardziej skomplikowana. Przy różnicy 20gr/km, doliczając koszty montażu i serwisów to łatwo sobie policzyć kiedy by się to zwróciło, gdyby ktoś się mocno uparł.

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 12:17
autor: marcin wroclaw
U mnie by to oznaczało ok 6200zl oszczędności na rok... Ale nie jest to dla mnie warte choćby jednej awarii i wizyty w serwisie rocznie... Wolę jeździć i płacić. Po to kupiłem nowa skode a nie używane audi, żeby 5-6lat jeździć i tylko łac paliwo

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 12:33
autor: whity
Nie bądź taki pewien Marcin :)

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 12:40
autor: marcin wroclaw
Hehe he. Na blacie mam już 112000km. Jak plany mi się nie zmienia to jeszcze półtora roku czyli ok 45000km skoda musi wytrzymać w dobrym zdrowiu:)
Co prawda mój silnik jest wolny od nieslawnych wad, ale i tak asekuracyjnie na jesień chce zrobić rozrząd. Potem znając życie jak każdy mój samochód trafi w ręce kogoś z rodziny lub znajomych.

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 14 sie 2017, o 22:35
autor: rezon
Lepiej ten rozrząd zostaw w spokoju jak nie daje żadnych oznak zużycia. Ja mam 173kkm i na razie wszystko z nim w porządku. VCDS w dalszym ciągu pokazuje 0st. Nie wiadomo jak Ci ktoś złoży - nie zawsze będzie lepiej ;)

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 15 sie 2017, o 04:43
autor: marcin wroclaw
Może masz rację. Będę wdzięczny jak na zlocie ktoś by vdcs em sprawdził jak to w moim silniku wygląda

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 15 sie 2017, o 21:21
autor: kamracik
marcin wroclaw pisze:U mnie by to oznaczało ok 6200zl oszczędności na rok... Ale nie jest to dla mnie warte choćby jednej awarii i wizyty w serwisie rocznie... Wolę jeździć i płacić. Po to kupiłem nowa skode a nie używane audi, żeby 5-6lat jeździć i tylko łac paliwoa
6200PLN?

Licząc, że robisz 30k rocznie, palisz 8l/100km to wychodzi rocznie 2400l paliwa, a więc oszczędność 480PLN, o ile dobrze liczę. Nie uwzględniam dodatkowego serwisu, krótkich przebiegów na samym paliwie, ani też wyższego spalania w przypadku gazu.

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 15 sie 2017, o 21:23
autor: marcin wroclaw
No jak?
Napisałeś 20gr oszczędności na 1km.
31000km x 0,20gr= 6200... Ale wypiłem już dwa piwa i może coś nie teges licze:)

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 15 sie 2017, o 21:25
autor: marcin wroclaw
kamracik pisze:... Przy różnicy 20gr/km, doliczając koszty montażu i serwisów to łatwo sobie policzyć kiedy by się to zwróciło... .
?

Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Super II 2013, 1.8 160KM TSI, skrzynia DSG

: 15 sie 2017, o 21:29
autor: kamracik
Ehh.. faktycznie :D jakoś doczytałem na litrze :P Ale to może, że chodzi mi ten litr po głowie :mrgreen: