Strona 12 z 14

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 13 paź 2017, o 19:43
autor: kamracik
golob pisze:1700kg DMC na haku nie ma na pewno zadne auto z wolnossacym silnikiem 100-120KM (moze jakies czysto terenowe stare konstrukcje). Ale mniejsza z tym.
Zgodzę się, z tym, że robi się legalnie myk i to jedno auto podchodzi. Scenic nie był z wyboru, jedyny miał szansę ciągnąć 1.7T bez dodatkowych uprawnień.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 17 gru 2017, o 18:14
autor: krabu
Zamawiam właśnie superba combi i długo przerabiałem temat wyboru między 1.4 a 1.8. Według mnie 1.4 bardzo dobrze radzi sobie ale w Octavi bez względu na to czy miasto czy autostrada, natomiast Superb w 1.4 to tylko miasto. Pytanie kto kupuje tak duże auto jak Superb do jazdy po mieście? 4 osoby w Superbie z kilkoma bagażami i 1.4 nie daje już rady, redukcje na niższe biegi niewiele pomagają a spalanie wtedy rośnie dao 10+. Ten ACT to generalnie jak dla mnie ściema która kompletnie nic nie wnosi. Wybrałem 1.8 w manualu z nastawieniem na jazdę na dłuższe odcinki, do miasta mamy inne mniejsze auto. Oczywiscie 1.8 w DSG nie ma sensu i według mnie jeśli dsg to tylko 2.0 - zakladajac że ktoś użytkuje Superba bardziej na trasach lub do wypadów poza miasto, czyli zastosowanie dla którego wybór tego samochodu ma sens.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 17 gru 2017, o 19:05
autor: Foton
Sens to najbardziej ma 280.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 08:35
autor: leszekmw
:roll:

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 12:09
autor: orlik
krabu pisze:Zamawiam właśnie superba combi i długo przerabiałem temat wyboru między 1.4 a 1.8. Według mnie 1.4 bardzo dobrze radzi sobie ale w Octavi bez względu na to czy miasto czy autostrada, natomiast Superb w 1.4 to tylko miasto. Pytanie kto kupuje tak duże auto jak Superb do jazdy po mieście? 4 osoby w Superbie z kilkoma bagażami i 1.4 nie daje już rady, redukcje na niższe biegi niewiele pomagają a spalanie wtedy rośnie dao 10+. Ten ACT to generalnie jak dla mnie ściema która kompletnie nic nie wnosi. Wybrałem 1.8 w manualu z nastawieniem na jazdę na dłuższe odcinki, do miasta mamy inne mniejsze auto. Oczywiscie 1.8 w DSG nie ma sensu i według mnie jeśli dsg to tylko 2.0 - zakladajac że ktoś użytkuje Superba bardziej na trasach lub do wypadów poza miasto, czyli zastosowanie dla którego wybór tego samochodu ma sens.
Są też tacy, jak ja, co kupują duże auto na trasy a jeżdżą sami, ewentualnie w dwie osoby i takie 1.4 sobie radzi. Fakt jak się zapakuje 4 osoby i bagaże to już kaplica, jazda bez szaleństw - z drugiej strony z 4 osobami na pokładzie jeżdżę bardzo rzadko i staram się nie szaleć.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 12:11
autor: CLO27
Taaaa i dlatego coś tam wpadło dodatkowo :P :lol:

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 12:14
autor: orlik
aaa to to swoją drogą :))) i zawsze będzie mało. Już mam wrażenie, że przestało działać :)

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 12:39
autor: leszekmw
normalka..
teraz wgraj serię i pojeździj tydzień..potem znowu program i będzie git... :)

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 13:14
autor: golob
krabu pisze:Zamawiam właśnie superba combi i długo przerabiałem temat wyboru między 1.4 a 1.8. Według mnie 1.4 bardzo dobrze radzi sobie ale w Octavi bez względu na to czy miasto czy autostrada, natomiast Superb w 1.4 to tylko miasto. Pytanie kto kupuje tak duże auto jak Superb do jazdy po mieście? 4 osoby w Superbie z kilkoma bagażami i 1.4 nie daje już rady, redukcje na niższe biegi niewiele pomagają a spalanie wtedy rośnie dao 10+. Ten ACT to generalnie jak dla mnie ściema która kompletnie nic nie wnosi. Wybrałem 1.8 w manualu z nastawieniem na jazdę na dłuższe odcinki, do miasta mamy inne mniejsze auto. Oczywiscie 1.8 w DSG nie ma sensu i według mnie jeśli dsg to tylko 2.0 - zakladajac że ktoś użytkuje Superba bardziej na trasach lub do wypadów poza miasto, czyli zastosowanie dla którego wybór tego samochodu ma sens.
Jeździłeś i 1.4 i 1.8 do tego porownania? Ja nie mogłem nigdzie znalezc 1.4 do jazdy probnej. Jezdzilem tylko 1.8 DSG. Miedzy Octavia a Superbem jest ok. 150-200kg roznicy. Troche to jest, choc nie jest to jakas przepasc.
Zamowilem 1.4 DSG ale z innych wzgledow, niestety produkcja sie ociaga i czekam.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 15:35
autor: visual6
golob pisze: Jeździłeś i 1.4 i 1.8 do tego porownania? Ja nie mogłem nigdzie znalezc 1.4 do jazdy probnej. Jezdzilem tylko 1.8 DSG. Miedzy Octavia a Superbem jest ok. 150-200kg roznicy. Troche to jest, choc nie jest to jakas przepasc.
Zamowilem 1.4 DSG ale z innych wzgledow, niestety produkcja sie ociaga i czekam.
Ja również zamówiłem 1.4 150 KM DSG, na jeździe próbnej byłem Octavią 1.4 i w zupełności wystarczał a przy załadowanym aucie i całej rodzinie w środku i tak nie zamierzam walczyć o miano króla szos.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 17:03
autor: skipper
krabu pisze:Zamawiam właśnie superba combi i długo przerabiałem temat wyboru między 1.4 a 1.8. Według mnie 1.4 bardzo dobrze radzi sobie ale w Octavi bez względu na to czy miasto czy autostrada, natomiast Superb w 1.4 to tylko miasto. Pytanie kto kupuje tak duże auto jak Superb do jazdy po mieście? 4 osoby w Superbie z kilkoma bagażami i 1.4 nie daje już rady, redukcje na niższe biegi niewiele pomagają a spalanie wtedy rośnie dao 10+. Ten ACT to generalnie jak dla mnie ściema która kompletnie nic nie wnosi. Wybrałem 1.8 w manualu z nastawieniem na jazdę na dłuższe odcinki, do miasta mamy inne mniejsze auto. Oczywiscie 1.8 w DSG nie ma sensu i według mnie jeśli dsg to tylko 2.0 - zakladajac że ktoś użytkuje Superba bardziej na trasach lub do wypadów poza miasto, czyli zastosowanie dla którego wybór tego samochodu ma sens.
zgadzam się
+1

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 18:07
autor: krabu
visual6 pisze:
golob pisze: Jeździłeś i 1.4 i 1.8 do tego porownania? Ja nie mogłem nigdzie znalezc 1.4 do jazdy probnej. Jezdzilem tylko 1.8 DSG. Miedzy Octavia a Superbem jest ok. 150-200kg roznicy. Troche to jest, choc nie jest to jakas przepasc.
Zamowilem 1.4 DSG ale z innych wzgledow, niestety produkcja sie ociaga i czekam.
Ja również zamówiłem 1.4 150 KM DSG, na jeździe próbnej byłem Octavią 1.4 i w zupełności wystarczał a przy załadowanym aucie i całej rodzinie w środku i tak nie zamierzam walczyć o miano króla szos.
Ja właśnie ze względu na wyjazdy rodzinne wybrałem 1.8, czasem mała moc nie znaczy bezpiecznie.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 19:03
autor: Foton
Nigdy mała moc nie oznacza bezpieczniej...

Ale z drugiej strony wielkość mocy jest względną informacja

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 22:06
autor: visual6
Foton pisze:Nigdy mała moc nie oznacza bezpieczniej...
Moc zbyt często jest kojarzona z bezpieczeństwem per se i bywa wymówką dla "żony", a tak naprawdę nie ma w przypadku większości sytuacji żadnego znaczenia. O ile zawodowy kierowca jest w stanie wykonać jakiś manewr szybciej, sprawniej i bezpieczniej a tym samym skorzystać z tych KM, to amator kierowca już nie bardzo - mam tutaj na myśli sytuacje, w których przestrzegane są przepisy ruchu drogowego.

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

: 18 gru 2017, o 22:11
autor: Enriquez
ja jednak wolę mieć moc, niż mieć wyposażenie