1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spalanie

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
Teofano
Posty: 368
Rejestracja: 31 sty 2013, o 09:48
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 1.8TSI CDAB (152KM)
Lokalizacja: KR - sprzed garażu

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: Teofano »

Moc28 pisze:Jezeli chodzi o moc to bralbym 1.4 a za oszczedzone pieniadze bym zainwestowal na gieldzie, iddzie hosa
"Weś i zarup na gieudzie" :lol:
"I'm too hot (hot damn) - call the police and the firemen"


ogrody-tym się zajmuję
Awatar użytkownika
Łuki_ssuperb
Posty: 5377
Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: Co by tu pomodzić...
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: Łuki_ssuperb »

hahahah :)
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: sane »

Forest pisze:Wolę 1.0 w DSG niż 2.0 na kiju.
No i wyszło, że się nie znasz :D

Nie ma 2.0 na kiju :lol: :lol: :lol:

Nie ma sensu dalej rozmawiać z kimś, kto się nie zna :mrgreen:
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
kleofas
Posty: 356
Rejestracja: 22 lis 2016, o 23:12
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: kleofas »

automatyczna skrzynia biegów to zło
tak samo jak automatyczna pralka, zmywarka, zamek, parasol i inne

a serio to ja z tej grupy co wolą automatykę niż ręczne wachlowanie
dla mnie wygoda > osiągi
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: kamracik »

Zależy, jeżdżę manualem i jedynie w korkach to mi przeszkadza. W trasie ten raz od wielkiego dzwona sobie machnę, aby nie zasnąć :lol:
Awatar użytkownika
Titus_Fox
Posty: 108
Rejestracja: 6 paź 2017, o 22:20
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: Titus_Fox »

Zastanawialo mnie, że 1.8 ma ten sam moment obrotowy co 1.4 przy automatycznej skrzyni, więc stanęło na 1.4 do mojego Superba-to-be. Widzę jednak, że temat wcale nie taki oczywisty :)

via Tapatalk
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: sane »

Titus_Fox pisze:Zastanawialo mnie, że 1.8 ma ten sam moment obrotowy co 1.4 przy automatycznej skrzyni, więc stanęło na 1.4 do mojego Superba-to-be. Widzę jednak, że temat wcale nie taki oczywisty :)
Co tu nie jest oczywiste?
1.8 TSI ma to samo DSG, co 1.4 TSI o oznaczeniu DQ200, która przenosi mniej momentu (limit 250 Nm)...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
Titus_Fox
Posty: 108
Rejestracja: 6 paź 2017, o 22:20
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.4TSI (150KM)
Lokalizacja: Kraków

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: Titus_Fox »

sane pisze:
Titus_Fox pisze:Zastanawialo mnie, że 1.8 ma ten sam moment obrotowy co 1.4 przy automatycznej skrzyni, więc stanęło na 1.4 do mojego Superba-to-be. Widzę jednak, że temat wcale nie taki oczywisty :)
Co tu nie jest oczywiste?
1.8 TSI ma to samo DSG, co 1.4 TSI o oznaczeniu DQ200, która przenosi mniej momentu (limit 250 Nm)...
Ot, nie sądziłem, że DSG jest to samo. Dzięki za info :)

via Tapatalk
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: orlik »

Sane a orientujesz się jak to wygląda w manualu 1.4?
U mnie jest 250NM, chciałem kupić tego boxa na podwyższenie do ok.300NM i pytanie na ile skrzynia to zniesie
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: sane »

orlik pisze:Sane a orientujesz się jak to wygląda w manualu 1.4?
U mnie jest 250NM, chciałem kupić tego boxa na podwyższenie do ok.300NM i pytanie na ile skrzynia to zniesie
Jeżeli chodzi o manuala to w 1.4 TSI siedzi skrzynia MQ250 (w Superbie i Passacie 1.8 TSI siedzi już MQ350).
Przy 300 Nm nie martwiłbym się zupełnie ;)

Tę skrzynię montują także do 1.8 TSI FWD w mniejszych autach z koncernu (Octavia 1.8 TSI, Seat Leon 1.8 TSI, VW Golf 1.8 TSI). Te mniejsze auta są znacznie częściej dłubane niż Superby i skrzynie jakoś wytrzymują.
Jeżdzą takie >250KM i >350Nm i nic się z nimi nie dzieje za bardzo.

PS. Na Octavia.team jest jedna 1.4 TSI z downpipem i programem w Compsport. Prawie 200 KM wypluła.

Obrazek
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Foton

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: Foton »

co oznacza ze "i nic się z nimi nie dzieje za bardzo..."

Dzieje sie tylko troche?
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: sane »

Foton pisze:co oznacza ze "i nic się z nimi nie dzieje za bardzo..."

Dzieje sie tylko troche?
Ukręcają półośki z nadmiaru mocy :lol:
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: Big »

Foton, z manualami nie ma żadnych problemów. Jeśli chodzi o DSG, największe problemu dotyczą tych które połączono z suchym sprzęgłem, a więc tych które współpracują z silnikami o max. momencie obrotowym do 250 Nm.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: orlik »

Dzięki Sane za wyczerpującą odpowiedź. W takim razie jak się ogarnę z robotą to zamawiam tego boxa i przetestuję.
Przed założeniem umówię się w jakiejś hamowni i porównam wyniki przed i po, bo nawet nie wiem ile mam obecnie pod maską.
golob
Posty: 68
Rejestracja: 30 wrz 2015, o 16:06
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: 1.4 TSI DSG 150KM vs 1.8 TSI DSG 180km - dynamika i spal

Post autor: golob »

To DQ200 jest naprawdę takie słabe jeśli chodzi o trwałość?
Chce 1.4 DSG holować camping. W papierach 1600kg DMC przyczepy ma Superb 1.4 DSG. Moja przyczepa bedzie 1300kg DMC.
Rozumiem że trwałość sprzegieł może spaść przez holowanie, ale auto bedzie u mnie 4lata do 120tys km, wiec nie bardzo mnie interesuje co sie bedzie działo przy 130tys km. Czy nawet do tych 120tys km moge spodziewac sie kłopotów?
ODPOWIEDZ