Pytania na temat Superb Sportline
: 27 cze 2017, o 11:47
Cześć, witam forumowiczów.
Po przeczytaniu połowy tego forum i 1/4 forum Briskoda wciąż mam kilka pytań i przemyśleń na temat konfiguracji Superba, do którego zakupu się przymierzam. Auto będzie potrzebne dla rodziny 2+1 (dwuletnia córka), na dojazdy do pracy po mieście i przeróżne wycieczki, wakacje itd. Generalnie to chciałem kupić BMW, ale na nowe mnie na razie nie stać a używka (powiedzmy 3-letnia) BMW raczej nie da mi tego czego oczekuję obecnie od samochodu, a oczekuję tego, że nie będzie bity, będzie dobrze wyposażony, będzie to mocna benzyna i nie wydam fortuny na naprawy. Znam trochę auta VAG, jeździłem po autostradach Superbem SII i było bardzo przyjemnie i komfortowo. Superb III - tylko krótka jazda próbna wersją 280 4x4.
Chcę kupić Sportline'a, bo mi się podoba, szczególnie fotele, na których siedzi się trochę niżej niż w innych wersjach (a siedzi się dość wysoko).
Wstępnie konfiguracja Superba wygląda tak: http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/104873878
Pytania jakie mi się nasuwają:
1. Bolero vs. Columbus/Amundsen - zamierzam korzystać z Android Auto, nie potrzebuję Navi Skody, WiFi, dysk twardy mogę zamienić na kartę SD... Czy mam rację, że te 5 czy 6 tysięcy za Columbusa zapłaciłbym za Navi, której nie będę używał i dodatkowe 1,2 cala szerokości ekranu? Czy AA będzie bez problemu pracował z Bolero? Czy jest możliwe, że uruchamiam Google Maps z AA, a korzystam jednocześnie z radia Bolero? Albo muzyka jest ze Spotify AA i wykonuję jednocześnie połączenie telefoniczne korzystając z funkcji Bolero?
2. Fotele Sportline - czy przy manualnej regulacji fotela pasażera występuje w tym fotelu regulacja odcinka lędźwiowego? Zastanawiam się czy warto dopłacić 1700 za regulację fotela pasażera.
3. Zawieszenie Sportowe vs. DCC - jeździłem Superbem L&K z DCC i nie jestem do końca przekonany do tego systemu - Comfort zbytnio buja, nie wiem kiedy miałbym tego używać. Sport trochę za twardy więc zapewne jeździłbym cały czas na Normal. Czy DCC oprócz zmiany trybów resorowania daje coś jeszcze? Oglądałem jakiś filmik, który sugeruje, że DCC samo w sobie jest lepsze niż zwykłe, bo lepiej wybiera nierówności - czy to prawda? Zwykłego zawieszenia nie chcę (za wysokie), Sportowe za to jest darmowe w Sportline i samochód na nim wygląda świetnie, ale czy nie jest za twarde dla potrzeb rodzinnych? Może ktoś w okolicach Warszawy ma takie zawieszenie i jest w stanie przewieźć mnie takim autem? Odwdzięczam się dobrym piwkiem. U dealerów niestety nie mogłem znaleźć takiej wersji.
4. 280 czy 220 - tutaj się zastanawiam nie ze względu na silnik ale 4x4 w 280. 280 trochę rozczarował mnie tym, że obroty podczas jazdy autostradowej są dość wysokie (ponad 3k przy 140km/h) - czy dźwięk jest odczuwalny na autostradzie? Jeździłem Cuprą z (jak się okazało) takim silnikiem i na przy wyższych prędkościach było to trochę męczące. Lubię mieć na autostradzie niskie obroty, z tego co się orientuję 220 ma przy 140 km/h jakieś 2200 obrotów - to jest OK. 4x4 na pewno przydałoby się na dojazd do działki, gdzie mam 400 metrów niezbyt utwardzonej drogi - w zimę jak popada na pewno przydatne. Pewnie lepiej się prowadzi, ma lepsze starty i zapewne prowadzenie w deszczu i ogólnie w zimie. Z drugiej strony sporo wyższa cena (18k PLN drożej!), wyższe spalanie (2-3 litry?) i no i ubezpieczenie. Nie wiem czy warto.
5. ACC - jarałem się tym, testowałem w Audi A4 i było bardzo fajne, ale poczytałem negatywne opinie o różnych dziwnych sytuacjach z tym urządzeniem i też trudno mi się zdecydować. Da się dogadać z tą technologią?
Po przeczytaniu połowy tego forum i 1/4 forum Briskoda wciąż mam kilka pytań i przemyśleń na temat konfiguracji Superba, do którego zakupu się przymierzam. Auto będzie potrzebne dla rodziny 2+1 (dwuletnia córka), na dojazdy do pracy po mieście i przeróżne wycieczki, wakacje itd. Generalnie to chciałem kupić BMW, ale na nowe mnie na razie nie stać a używka (powiedzmy 3-letnia) BMW raczej nie da mi tego czego oczekuję obecnie od samochodu, a oczekuję tego, że nie będzie bity, będzie dobrze wyposażony, będzie to mocna benzyna i nie wydam fortuny na naprawy. Znam trochę auta VAG, jeździłem po autostradach Superbem SII i było bardzo przyjemnie i komfortowo. Superb III - tylko krótka jazda próbna wersją 280 4x4.
Chcę kupić Sportline'a, bo mi się podoba, szczególnie fotele, na których siedzi się trochę niżej niż w innych wersjach (a siedzi się dość wysoko).
Wstępnie konfiguracja Superba wygląda tak: http://cc-cloud.skoda-auto.com/CarCard/104873878
Pytania jakie mi się nasuwają:
1. Bolero vs. Columbus/Amundsen - zamierzam korzystać z Android Auto, nie potrzebuję Navi Skody, WiFi, dysk twardy mogę zamienić na kartę SD... Czy mam rację, że te 5 czy 6 tysięcy za Columbusa zapłaciłbym za Navi, której nie będę używał i dodatkowe 1,2 cala szerokości ekranu? Czy AA będzie bez problemu pracował z Bolero? Czy jest możliwe, że uruchamiam Google Maps z AA, a korzystam jednocześnie z radia Bolero? Albo muzyka jest ze Spotify AA i wykonuję jednocześnie połączenie telefoniczne korzystając z funkcji Bolero?
2. Fotele Sportline - czy przy manualnej regulacji fotela pasażera występuje w tym fotelu regulacja odcinka lędźwiowego? Zastanawiam się czy warto dopłacić 1700 za regulację fotela pasażera.
3. Zawieszenie Sportowe vs. DCC - jeździłem Superbem L&K z DCC i nie jestem do końca przekonany do tego systemu - Comfort zbytnio buja, nie wiem kiedy miałbym tego używać. Sport trochę za twardy więc zapewne jeździłbym cały czas na Normal. Czy DCC oprócz zmiany trybów resorowania daje coś jeszcze? Oglądałem jakiś filmik, który sugeruje, że DCC samo w sobie jest lepsze niż zwykłe, bo lepiej wybiera nierówności - czy to prawda? Zwykłego zawieszenia nie chcę (za wysokie), Sportowe za to jest darmowe w Sportline i samochód na nim wygląda świetnie, ale czy nie jest za twarde dla potrzeb rodzinnych? Może ktoś w okolicach Warszawy ma takie zawieszenie i jest w stanie przewieźć mnie takim autem? Odwdzięczam się dobrym piwkiem. U dealerów niestety nie mogłem znaleźć takiej wersji.
4. 280 czy 220 - tutaj się zastanawiam nie ze względu na silnik ale 4x4 w 280. 280 trochę rozczarował mnie tym, że obroty podczas jazdy autostradowej są dość wysokie (ponad 3k przy 140km/h) - czy dźwięk jest odczuwalny na autostradzie? Jeździłem Cuprą z (jak się okazało) takim silnikiem i na przy wyższych prędkościach było to trochę męczące. Lubię mieć na autostradzie niskie obroty, z tego co się orientuję 220 ma przy 140 km/h jakieś 2200 obrotów - to jest OK. 4x4 na pewno przydałoby się na dojazd do działki, gdzie mam 400 metrów niezbyt utwardzonej drogi - w zimę jak popada na pewno przydatne. Pewnie lepiej się prowadzi, ma lepsze starty i zapewne prowadzenie w deszczu i ogólnie w zimie. Z drugiej strony sporo wyższa cena (18k PLN drożej!), wyższe spalanie (2-3 litry?) i no i ubezpieczenie. Nie wiem czy warto.
5. ACC - jarałem się tym, testowałem w Audi A4 i było bardzo fajne, ale poczytałem negatywne opinie o różnych dziwnych sytuacjach z tym urządzeniem i też trudno mi się zdecydować. Da się dogadać z tą technologią?