Pytania na temat Superb Sportline

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

bartekpion pisze:A szum powietrza opływającego? najlepiej wsiądź i się przejedź
jechałem 280 z prędkością autostradową i w sumie wysokość obrotów rozpoznałem patrząc na obrotomierz, było dość cicho w aucie
bartekpion pisze:weź pod uwagę, że te wszystkie systemy coś wnoszą i współgrają ze sobą, czyli np w korku czy na autostradzie możesz podeprzeć się nimi dla własnego komfortu, nieraz bezpieczeństwa, np acc, la, bsd. wiele wnoszą też światła SLA. to wszystko musisz sam potestować.
ACC - zastanawiam się, LA - to nie dla mnie, DSD - całkiem fajne, ale występuje tylko w pakiecie. Co do reflektorów to czytałem, że różnie to działa, poza tym nie jeżdżę dużo tras w nocy, raczej miasto, a tam tego nie potrzebuję.
jkp002 pisze:Moim zdaniem hałas pochodzący od silnika nie jest taki duży, dominującym dźiękiem przy prędkościach autostradowych (ustawa+troszkę) jest szum powietrza opływającego auto i opony. Silnik delikatnie słychać przy tych 150km/h, ale zdecydowanie nie jest to męczące. Co prawda nie wiem jak to jest w TSI220/280, ale myślę sobie, że nie jest istotnie głośniej niż w 1.8 TSI180. P
wie ktoś czy koła 18 mają inne opony niż 19?
jkp002 pisze:Nie zerkałem czy brałeś te dźwiękochłonne szyby, a tą opcję bym rekomendował.
Biorę na pewno, chociaż nie wiem czy dużo to daje..
jkp002 pisze:Jakbym brał DSG to wziąłbym również ACC, do rozważenia jest wersja ACC160 - kosztuje połowe, ogarnia sprawę jazdy sznurze aut lub korku, a powyżej 160 chyba wolałbym sam jechać, bez asystenta.
Tylko 210 wchodzi w grę w moim przypadku
przemoka pisze: No powiem Ci, że działa całkiem całkiem. Ok, zdarza się, że nie widzi żadnego znaku (bo go tam nie ma ;)) i nie rozpoznaje w navi tej drogi i zamiast 50 km/h wali mi znaczek ograniczenia do 100 km/h. A kilometr dalej jest stały punkt smerfów :lol: (Al. Wilanowska w Wawce)
Wziałbym to, ale z nie mogę skonfigurować z Bolero.
przemoka pisze: Powiem tak: nie jeżdżę po w ogóle bezdrożach, praktycznie albo miasto albo trasy szybkiego ruchu. Mam 18 calowe felgi Sparco pro corsa i fabryczne Cinturato, cisnąłem tym autem trochę więcej niż przepisy pozwalają i auto jest mega stabilne. W porównaniu do Seata Leona to naprawdę jest to komfort.
Kolejny plus dla sportowego zawiasu
przemoka pisze: Ja w sumie wziąłem to 280 4x4, bo jednak planuję sporo jeździć w góry na narty, a tam się jednak przydaje ten napęd na 4 kółka, aczkolwiek Haldex to nie to samo co Quattro w Audi. To taki trochę oszukany 4x4.
Czy różnica, w normalnych warunkach (nie performance-torowych) jest odczuwalna? Ogólnie ten Haldex 5 sprawuje się w porządku?
przemoka pisze: Testowałem i nie zrobiło to na mnie jakiegoś wrażenia. Ja jeżdżę na tempomacie dość sporo, ale żeby było fajnie to musiałbym brać tego 210 km/h, a na to mi szkoda było prawie 3 klocków. Ten 160 km/h wyłącza się całkowicie, gdy przekroczysz tę prędkość i wtedy nie masz w ogóle tempomatu.
W mojej opinni jeśli brać to tylko 210. Chciałbym mieć w samochodzie coś, czego do tej pory nie miałem - HUD (nie ma takiej opcji), ACC (różne opinie), DCC (chyba nie ma sensu) - wiem, dawno nie miałem manualnej skrzyni i nigdy nie miałem diesla :lol:
Awatar użytkownika
CLO27
Posty: 9857
Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: +-500 KM/600NM
Lokalizacja: Nowy Sacz

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: CLO27 »

Tylko 210? Dla kogoś kto głownie po miescie jezdzi???Ciekawe...
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5 ;)
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: whity »

280 w superbie i cicho?
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: Camillinhio »

Wersja 280 PS, a prędkość autostradowa (120-200 pewnie).
Obrazek
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: whity »

Ale to i tak sprzeczne
Chyba ze ktos jeździć wcześniej octavia
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: kamracik »

DCC akurat ma duzo sensu, osobiście jakbym SIII kupował to bym brał.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: sane »

kamracik pisze:DCC akurat ma duzo sensu, osobiście jakbym SIII kupował to bym brał.
IMHO jest to taki sam gadżet jak wybór trybów jazdy...
Niby mam, ale ile razy tego użyłem? Może raz na tydzień mi się zdarzy.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: kamracik »

W moim przypadku pewnie za każdym razem, gdybym wyjeżdżał w trasę. Comfort na miast, Sport na trasę.

Pewnie, że jest to gadżet, ale wszystko poza czterema kółkami i kierownicą nim jest :)
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: bartekpion »

Loot, a MDRL będziesz miał?
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: whity »

Wersje 280 nie maja;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: bartekpion »

nawet w opcji? co za samochody teraz robią. Dobrze, że mój ma.
Chorzyn
Posty: 212
Rejestracja: 7 lis 2013, o 14:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 215 @ 449
Lokalizacja: Wawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: Chorzyn »

Mam "sportowy zawias" w obecnym S2 FL.
W S3 odczucia są zuepłenie inne, bo to auto ze względu na rozstawy osi inaczej się inaczej (testowałem SL z DCC)

Sport zawias to obniżenie o ok. 10-15mm - nie pamiętam, ale i lepsze prowadzenie auta bez dużej utraty komfortu IMO (mam jeszcze zbetonowanego Abartha 500 więc moge co nieco powiedzieć o braku komfortu :mrgreen: czy głośności :lol: ). Problemem Superba na sportowym zawiasie są wjazdy do garaży o dużym nachyleniu - nie ma opcji żeby nie przytrzeć więc trzeba wjeżdżać pod skosem przy tym rozstawie. Auto ciutę później siada przy załadunku, lepiej się prowadzi... Innych minusów nie zauważyłem

Obecnie rozważam SL 3 także z DCC kontra A6 bo dostałem super ofertę - jak ktoś dłużej potestuje to zauważy różnice w działaniu DCC - mi w trasie tryb komfort przeszkadzał na 19" :mrgreen: - w sumie nie czułem zbytniej różnicy - KOMFORT - NORMAL

Co do głośności - Superb nie jest w tej kategorii mistrzem ze zrozumiałych przyczyn - przy dłuższych trasach (ja zazwyczaj 3-6h a czasem więcej) to się odczuwa później.

O fotelach nie mówię, bo w Superbie są porażką i te z SL jako tako ratują sytuacje, chociaż brakuje regulacji zagłówków w poziomie, co pewnie choć trochę poprawiło by sytuajce (ma Insignia, ma Passat w tej klasie). Fotele w Superbie są dla mnie za szerokie (nie siedzę przez to prosto), lekko za miękkie, i niestety za krótkie w dolnej części - i to jest np: dla mnie największy ból tego auta. Gdyby ta kwestia była dopracowana, na resztę można przymknąć oko.

Taka moja szybka recenzja :mrgreen:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: whity »

Jeżdzę Audi A6 z zawieszeniem s line (-30mm) i 20 calowe koła, wcześniej miałem DCC w passacie i S3... nie brakuje mi tego zupełnie.. przynajmniej nie buja jak wcześniej
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: sane »

Dla mnie ten zawias ("Zawieszenie sportowe -15mm" ze Sportline) jest dalej za miękki. W Accordzie też miałem sportowy zawias (-20mm z tego co pamiętam) i był sporo twardszy, znacznie mniej bujało.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: leszekmw »

whity czy różnica komfortu między paskiem a a6 jest duża ?
możesz coś napisać ?
ODPOWIEDZ