Pytania na temat Superb Sportline

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

CLO27 pisze:Loot napisałeś że ze wzgledu na rodzine 2+1 wybierasz superba a przy takiej rodzinie nie jest to argument za tak wielkim autem dlatego napisałem że pewnie rodzaj auta( duża krowa) a nie względy rodzinne przemawiają za tym wyborem....
Haha, może tak to zabrzmiało, ale auto kupuje przede wszystkim dla siebie. Teraz jeżdżę takimi samochodami, w których nie mogę nawet wyprostować nóg jako kierowca. Lubię się w samochodzie "rozwalić" i to mi Superb zapewnia (chociaż muszę powiedzieć, że w takim Audi A4 jest lepiej, chociaż jest mniejsze)
CLO27 pisze:Acc sie przydaje jak jedziesz za kimś na drogach lokalnych i nie za bardzo jest po co wyprzedzać bo jedziesz w "szybkim" korku ;) na autostradzie rylko w nocy jak ruch niewielki inaczej idzie ochuj....
No własnie, ACC jest dobre ale nie zawsze. Dlatego byłem przekonany do ACC dopóki się nie dowiedziałem, że nie ma możliwości włączyć sobie zwykły CC w razie potrzeby. Ciężki temat.
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: bartekpion »

loot pisze:Dzięki - może znajdę jakiegoś Superba do testów. -4200 PLN z ceny też jest kuszące. Generalnie - wygodnie się jeździ czy sportowo? Zawias sportowy jest gdzieś pomiędzy Normal a Sport w DCC?
wydaje mi się że zawias sportowy jest pomiędzy normal a sport - bliżej środka, może bliżej normal. było fajnie, sprężyście. ale to tylko ok 30km drogami lokalnymi.
loot pisze:Cieżko mi będzie podczas jazdy próbnej w środku lata przetestować to 220, hmm... Mówiłem sobie, że ośki nie będę już brał chyba że RWD. Czy podczas szybkich przelotów te obroty przeszkadzają Ci?

dlaczego ciężko, utrate przyczepności w zimę nie problem uzyskać, w lato ciężej. mnie wkurzało ciągłe ingerowanie elektroniki jak chciałem jechać dynamicznie - duży moment i moc ponoć niektórym zjadają opony na osi napędzanej w sezon. obroty nie bardzo mi przeszkadzają, wcześniej jeździłem dieslem, więc mam poprawę.
loot pisze:ja włączam tempomat nawet w środku Warszawy jadą 300 metrów 50 km/h :D Tylko że to nie oznacza od razu, że powinienem brać ACC :lol:

ACC 210 i DCC to razem ponad 7k PLN - prawie połowa różnicy między 220 a 280 :mrgreen:
weź po uwagę, że powyżej 160 lub 210km/h nie ma tempomatu. czyli albo aktywny do zadanej prędkości i nic później, albo zwykły w całym zakresie prędkości. ja lubie mieć kontrolę nad samochodem, używam tego wynalazku tylko jak muszę zrobić przerwę nodze, albo w korku, i to tez na czuju, bo acc ma swoje wady i potrafi wywinąć numer.
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

bartekpion pisze: wydaje mi się że zawias sportowy jest pomiędzy normal a sport - bliżej środka, może bliżej normal. było fajnie, sprężyście. ale to tylko ok 30km drogami lokalnymi.
A teraz na jakim jeździsz zawieszeniu?
bartekpion pisze: dlaczego ciężko, utrate przyczepności w zimę nie problem uzyskać, w lato ciężej. mnie wkurzało ciągłe ingerowanie elektroniki jak chciałem jechać dynamicznie - duży moment i moc ponoć niektórym zjadają opony na osi napędzanej w sezon. obroty nie bardzo mi przeszkadzają, wcześniej jeździłem dieslem, więc mam poprawę.
Jakbym miał oba auta na 3 dni to bym mógł zdecydować, na jeździe próbnej - chyba niewiele mi to powie. 280 fajne, tylko te obroty dzikie... Jak Ty to odczuwasz w trasach?
bartekpion pisze:
weź po uwagę, że powyżej 160 lub 210km/h nie ma tempomatu. czyli albo aktywny do zadanej prędkości i nic później, albo zwykły w całym zakresie prędkości. ja lubie mieć kontrolę nad samochodem, używam tego wynalazku tylko jak muszę zrobić przerwę nodze, albo w korku, i to tez na czuju, bo acc ma swoje wady i potrafi wywinąć numer.
Powyżej 210 to już chyba na tempomacie nie chcę jeździć, więc to nie jest problem. Ale jak mam nie jeździć na tempomacie (który uwielbiam), bo ACC robi dziwne figury to wtedy może być kicha!
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: kamracik »

ACC w mojej opinii to wywalenia, bazując na opiniach tutaj na forum i paru jazdach z tych mega cudem. Nie reaguje to tak jakby człowiek chciał.
WG
Posty: 213
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: WG »

Tempomat aktywny - kwestia przestawienia się. Miałem zwykły, teraz mam aktywny (obydwa w Hondach). Na początku przeszkadzał trochę, ale teraz doceniam. To że hamuje przed przeszkodą to chyba dobrze? Na autostradzie po prostu trzeba nieco wcześniej zjeżdżać na lewy pas, żeby nie było niepotrzebnego hamowania, ale to w sumie ok bo oducza zbyt bliskiego podjeżdżania. A że nie przyspiesza w pół sekundy po tym jak samochód przede mną rusza? W korku nie przeszkadza, a na autostradzie można pomóc lekko gazem. Zwykły nie zrobi nic, więc jeśli aktywny robi coś, ale niedoskonale to i tak jest duży postęp. Aktywny podczas poruszania się w sznurze samochodów które ciągle zmieniaja prędkość jest niezastąpiony.
Awatar użytkownika
leszekmw
Posty: 3078
Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 213KM
Imię: leszek
Lokalizacja: lublin

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: leszekmw »

w Amundsenie niema odtwarzacza cd ? ale kiszka..
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: bartekpion »

mam dcc i 19", jeżdżę głównie na normal, a jak szybciej - to sport - lepiej się prowadzi. cały czas zastanawiam się jeszcze nad dystansami 11-15mm/str. na 18" czułem inne (gorsze) prowadzenie, w co nie wierzyłem zanim nie poczułem.

idź do dobrego dealera i sprowadzi ci na testy, może trafisz coś na placu. tras mało na razie zrobiłem, dopiero 3kkm przekroczyłem, ale z tego co jechałem to szum istnieje i będzie istniał, mi nie przeszkadzał, nie męczy tak jak w dieslu poprzednim - tam było głośno. weź pod uwagę że opony pirelli 18 są bardzo głośne - sam tego doświadczyłem i dołożyłem już u dealera do 19, i jestem zadowolony.

acc najlepiej poczytaj na forach o tym co wyczynia i sprawdź w realu na dowolnym sprzęcie na placu u dealera, czy warto. dla korków - chyba tak. dla dużych prędkości - co kto lubi. zależy jak i gdzie to będziesz użytkował. jak wspomniałem LA jeszcze nie używałem, bo nie miałem gdzie, a acc sporadycznie. wyjazd z miejsca parkingowego - to najwięcej testowałem, i to jest super, ale ma wady - w wawie nie pozwolił cofnąć na drogę, bo widział samochody w ruchu, ale było bezpiecznie i mógł jechać. FA - dział wg mnie super, jeżdżę na ustawieniu późno, i ze 3 razy mnie wspomógł, bo ktoś zahamował, a ja bym to zobaczył później niż on mi dał znać.

i jeszcze jedno - jak masz w żyłach benzynę zamiast oleju napędowego, to te wysokie obroty nie będą ci przeszkadzały. znajdź dealera, co ma jeden z nich (tsi220 lub tsi280) na testówce na placu, i niech dociągnie ci brakujący silnik, pojeździ jednym min. 200-300km, wsiądź natychmiast w drugi i wszystko będzie jasne po 10 km drogi.
Ostatnio zmieniony 27 cze 2017, o 14:41 przez bartekpion, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: kamracik »

@WG, trochę masz rację, ale to zależy od człowieka i tego co lubi.

@Leszek, kaman.. jest 21 wiek, u mnie w miejsce na płytę to tylko bilety parkingowe wkładam :mrgreen:
loot
Posty: 46
Rejestracja: 12 cze 2017, o 12:38
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Piotr
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: loot »

bartekpion pisze:szum istnieje i będzie istniał
od opon czy od silnika?
bartekpion pisze:weź pod uwagę że opony pirelli 18 są bardzo głośne - sam tego doświadczyłem i dołożyłem już u dealera do 19, i jestem zadowolony.
Tzn., że 19 są cichsze? Planuję zamówić 19 cali.
bartekpion pisze:acc najlepiej poczytaj na forach o tym co wyczynia i sprawdź w realu na dowolnym sprzęcie na placu u dealera, czy warto. dla korków - chyba tak. dla dużych prędkości - co kto lubi. zależy jak i gdzie to będziesz użytkował.
Czytam, ale mało się dowiedziałem. Testowałem minutę na jeździe próbnej :lol: Było okej :lol:
bartekpion pisze:jak wspomniałem LA jeszcze nie używałem, bo nie miałem gdzie, a acc sporadycznie. wyjazd z miejsca parkingowego - to najwięcej testowałem, i to jest super, ale ma wady - w wawie nie pozwolił cofnąć na drogę, bo widział samochody w ruchu, ale było bezpiecznie i mógł jechać. FA - dział wg mnie super, jeżdżę na ustawieniu późno, i ze 3 razy mnie wspomógł, bo ktoś zahamował, a ja bym to zobaczył później niż on mi dał znać.
Te systemy sobie daruję.
bartekpion pisze:i jeszcze jedno - jak masz w żyłach benzynę zamiast oleju napędowego, to te wysokie obroty nie będą ci przeszkadzały.
Raczej w żyłach mam prąd, najchętniej poruszałbym się w ciszy.
bartekpion pisze:znajdź dealera, co ma jeden z nich (tsi220 lub tsi280) na testówce na placu, i niech dociągnie ci brakujący silnik, pojeździ jednym min. 200-300km, wsiądź natychmiast w drugi i wszystko będzie jasne po 10 km drogi.
Na razie nie prowadziłem szczególnych rozmów z dealerami, ale póki co nie są chętni dawać mi testówkę na więcej niż jazda próbna ze śpiącym handlowcem. Dobrze im idzie biznes, w Audi nie mieli z tym problemu, miła Pani sama zaproponowała udostępnienie samochodu na dwa dni.

Jeszcze jedno pytanie: czy w Sportline jest w standardzie Ambient Light? Nie widzę w standardzie ani konfiguratorze...
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: sane »

loot pisze:Jeszcze jedno pytanie: czy w Sportline jest w standardzie Ambient Light? Nie widzę w standardzie ani konfiguratorze...
Jest.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: bartekpion »

A szum powietrza opływającego? najlepiej wsiądź i się przejedź. w wawie masz dużo dealerów. coś znajdziesz. jak nie to na prowincję - tam jest często lepiej. weź pod uwagę, że te wszystkie systemy coś wnoszą i współgrają ze sobą, czyli np w korku czy na autostradzie możesz podeprzeć się nimi dla własnego komfortu, nieraz bezpieczeństwa, np acc, la, bsd. wiele wnoszą też światła SLA. to wszystko musisz sam potestować.
Awatar użytkownika
jkp002
Posty: 150
Rejestracja: 12 sie 2016, o 11:58
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: Janek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: jkp002 »

Moim zdaniem hałas pochodzący od silnika nie jest taki duży, dominującym dźiękiem przy prędkościach autostradowych (ustawa+troszkę) jest szum powietrza opływającego auto i opony. Silnik delikatnie słychać przy tych 150km/h, ale zdecydowanie nie jest to męczące. Co prawda nie wiem jak to jest w TSI220/280, ale myślę sobie, że nie jest istotnie głośniej niż w 1.8 TSI180. P
Nie zerkałem czy brałeś te dźwiękochłonne szyby, a tą opcję bym rekomendował.

Da się słuchać radia/mp3 z Bolero i jednocześnie korzystać z GoogleMaps przez Android Auto. Radio/Media są przyciszane na czas komunikatu Navi.

Ja trochę żałuję, że nie wziąłem elektrycznych foteli z pamięcią. Głównie ze względu na to, że u nas w rodzinie jest 3 kierowców i częste ręczne przestawianie wszystkiego jest nieco upierdliwe.

Przy moim dość spokojnym stylu jazdy bez DCC jest całkiem OK, choć przy większych szybkościach mogłoby być nieco twardziej. Pewnie ze sportowym zawiasem będzie spoko (ja mam podwyższone - z pakietu na bezdroża).

Jakbym brał DSG to wziąłbym również ACC, do rozważenia jest wersja ACC160 - kosztuje połowe, ogarnia sprawę jazdy sznurze aut lub korku, a powyżej 160 chyba wolałbym sam jechać, bez asystenta.
Awatar użytkownika
sane
Posty: 1820
Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 335/450
Lokalizacja: Warszawa

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: sane »

jkp002 pisze:Da się słuchać radia/mp3 z Bolero i jednocześnie korzystać z GoogleMaps przez Android Auto. Radio/Media są przyciszane na czas komunikatu Navi.
O, nie wiedziałem, że da się słuchać radia w tym samym czasie :o
jkp002 pisze:Ja trochę żałuję, że nie wziąłem elektrycznych foteli z pamięcią. Głównie ze względu na to, że u nas w rodzinie jest 3 kierowców i częste ręczne przestawianie wszystkiego jest nieco upierdliwe.
Ale w Sportline fotel kierowcy ma elektryczną regulację przecież, z pamięcią na 3 kierowców właśnie...
jkp002 pisze:Jakbym brał DSG to wziąłbym również ACC, do rozważenia jest wersja ACC160 - kosztuje połowe, ogarnia sprawę jazdy sznurze aut lub korku, a powyżej 160 chyba wolałbym sam jechać, bez asystenta.
Tylko przy ACC160 nie masz w ogóle tempomatu powyżej 160 km/h...
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023

BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Awatar użytkownika
przemoka
Posty: 585
Rejestracja: 24 lip 2016, o 10:29
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: kurę ukradli :(

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: przemoka »

loot pisze: Działa jakoś to rozpoznawanie znaków, czy mało przydatne? Alternatywą jest Yanosik, tak zapewne lepiej to śmiga.
No powiem Ci, że działa całkiem całkiem. Ok, zdarza się, że nie widzi żadnego znaku (bo go tam nie ma ;)) i nie rozpoznaje w navi tej drogi i zamiast 50 km/h wali mi znaczek ograniczenia do 100 km/h. A kilometr dalej jest stały punkt smerfów :lol: (Al. Wilanowska w Wawce)
Bardzo bym poprosił, daj mi znać czy jest regulacja odcinka lędźdzwiowego (jak dla mnie ważna sprawa).
@Sane już chyba powiedział, a ja sprawdzę jutro, bo dziś nie miałem okazji dłubać w Skodillacu.

Nie jest zbyt betonowo? Po jakich drogach jeździsz? Możesz pokazać jak "stoi" auto na takim zawiasie?
Powiem tak: nie jeżdżę po w ogóle bezdrożach, praktycznie albo miasto albo trasy szybkiego ruchu. Mam 18 calowe felgi Sparco pro corsa i fabryczne Cinturato, cisnąłem tym autem trochę więcej niż przepisy pozwalają i auto jest mega stabilne. W porównaniu do Seata Leona to naprawdę jest to komfort.
Modować nie zamierzam (chyba 220 też się da?). 12l /100 to już sporo, 220 pewnie ok. 10. Wydech fajna sprawa, ale dla mnie mimo wszystko drugorzędna. To co mnie interesuje to 4x4 - jakby było 220 z 4x4 za powiedzmy 9k PLN więcej, to byłby no-brainer.
Pewnie, że można modować, ale 420 KM raczej nie uzyskasz :) Ja w sumie wziąłem to 280 4x4, bo jednak planuję sporo jeździć w góry na narty, a tam się jednak przydaje ten napęd na 4 kółka, aczkolwiek Haldex to nie to samo co Quattro w Audi. To taki trochę oszukany 4x4.
A testowałeś ACC? Jeździsz dużo na tempomacie? Wiele osób jeździ na przykład bez tempomatu po autostradzie 500 kilometrów - jako dla fana tempomatów to dla mnie nie do pomyślenia
:)
Testowałem i nie zrobiło to na mnie jakiegoś wrażenia. Ja jeżdżę na tempomacie dość sporo, ale żeby było fajnie to musiałbym brać tego 210 km/h, a na to mi szkoda było prawie 3 klocków. Ten 160 km/h wyłącza się całkowicie, gdy przekroczysz tę prędkość i wtedy nie masz w ogóle tempomatu. Poza tym zawsze jest jeszcze Front Assist. Jak nie wyhamujesz sam, to przynajmniej auto za Ciebie to zrobi, żeby się nie wpier**lić w wóz z przodu :lol:
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pytania na temat Superb Sportline

Post autor: whity »

przemoka pisze:Poza tym zawsze jest jeszcze Front Assist. Jak nie wyhamujesz sam, to przynajmniej auto za Ciebie to zrobi, żeby się nie wpier**lić w wóz z przodu :lol:
Tak jest napisane w folderze reklamowym... w rzeczywistości bywa inaczej
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
ODPOWIEDZ