[S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
[S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
Cześć,
Szukam bezpiecznego i mało awaryjnego auta. Superb jako, że ma dużo blachy to zapewne będzie bezpieczniejszy od Fabii. Auto ładnie się prezentuje, ma fajne wyposażenie i rozsądną cenę.
Przykładowo znalazłem takie auto, akurat w okolicach budżetu, który chce wydać:
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... 4d73c984c2
Zakładając, że to prawdziwy przebieg to ma koło 200 tysięcy kilometrów. Jak to się ma do żywotności DSG?
Jeździ ktoś z forum DSG z dużym przebiegiem > 300 tysięcy?
Szukałem sporo na forum i w necie na temat DSG, natknąłem się też na takie artykuły:
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,976450
http://autokult.pl/6239,skrzynia-dsg-us ... sploatacji
Szczególnie ten drugi przeraża - taka skrzynia może kosztować ponad 20 tysięcy ....
Co do moich potrzeb - jeżdżę mało, 2-3 razy w tygodniu po mieście - krótkie trasy - od 2 do 10 km. Reszta w trasie. Około 15 tysięcy kilometrów rocznie. Chcę jeździć tym autem 5-7 lat. Początkowo napaliłem się na DSG, ale czym więcej czytam, tym bardziej mi przechodzi
A jak wygląda kwestia silnika - 2.0 TDI 170KM (przedliftowa, na poliftowe zdaje się mam za mały budżet) to udana konstrukcja?
Z góry dzięki za pomoc!
Szukam bezpiecznego i mało awaryjnego auta. Superb jako, że ma dużo blachy to zapewne będzie bezpieczniejszy od Fabii. Auto ładnie się prezentuje, ma fajne wyposażenie i rozsądną cenę.
Przykładowo znalazłem takie auto, akurat w okolicach budżetu, który chce wydać:
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... 4d73c984c2
Zakładając, że to prawdziwy przebieg to ma koło 200 tysięcy kilometrów. Jak to się ma do żywotności DSG?
Jeździ ktoś z forum DSG z dużym przebiegiem > 300 tysięcy?
Szukałem sporo na forum i w necie na temat DSG, natknąłem się też na takie artykuły:
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... nId,976450
http://autokult.pl/6239,skrzynia-dsg-us ... sploatacji
Szczególnie ten drugi przeraża - taka skrzynia może kosztować ponad 20 tysięcy ....
Co do moich potrzeb - jeżdżę mało, 2-3 razy w tygodniu po mieście - krótkie trasy - od 2 do 10 km. Reszta w trasie. Około 15 tysięcy kilometrów rocznie. Chcę jeździć tym autem 5-7 lat. Początkowo napaliłem się na DSG, ale czym więcej czytam, tym bardziej mi przechodzi
A jak wygląda kwestia silnika - 2.0 TDI 170KM (przedliftowa, na poliftowe zdaje się mam za mały budżet) to udana konstrukcja?
Z góry dzięki za pomoc!
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
Generalnie za 40tys. prestizu nie kupisz. przy tym budzecie powinieneś zejsc z klasa nizej.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
Poza tym przy tych przebiegach rocznych nie szuka się diesla.
- leszekmw
- Posty: 3078
- Rejestracja: 18 wrz 2013, o 14:13
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 213KM
- Imię: leszek
- Lokalizacja: lublin
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
no ale niema innego wyjścia ..chyba że 2,0tsi...
nie pamiętam od kiedy weszły CR w superbie ale na tego typu silnikach się skupiaj..
co do dsg , zazwyczaj niema z nimi problemu ale jak kaski masz nie za wiele to daj sobie spokój bo akurat na Ciebie popadnie że trafisz na zonka i będziesz lekko ugotowany..
szukaj sobie 140 lub 170 w dieslu ale już na cammonrailu i w manualnej skrzyni..
auto z ogłoszenia jest w cenie netto , poza tym jeżeli sprzedający pisze że są ślady użytkowania na zewnątrz iw środku to znacz że raczej za pięknie nie będzie..
szukaj dalej..
może coś starszego a mniej zużytego..ale ciężko będzie..
nie pamiętam od kiedy weszły CR w superbie ale na tego typu silnikach się skupiaj..
co do dsg , zazwyczaj niema z nimi problemu ale jak kaski masz nie za wiele to daj sobie spokój bo akurat na Ciebie popadnie że trafisz na zonka i będziesz lekko ugotowany..
szukaj sobie 140 lub 170 w dieslu ale już na cammonrailu i w manualnej skrzyni..
auto z ogłoszenia jest w cenie netto , poza tym jeżeli sprzedający pisze że są ślady użytkowania na zewnątrz iw środku to znacz że raczej za pięknie nie będzie..
szukaj dalej..
może coś starszego a mniej zużytego..ale ciężko będzie..
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
CR w S2 weszło po "małym liftingu",czyli po przerwie wakacyjnej 2010.
- texas
- Posty: 351
- Rejestracja: 18 lis 2014, o 15:16
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
W 140km tak. 170 wszystkie miały cr o ile sie nie myle. Moja po wakacjach pojdzie pod młotek ale za ok 55
- siemi1
- Posty: 2359
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
2-10km to duzo pieniedzy na turbo i dpf i inne naprawy w diesu przygotuj.
Przy takich przebiegach tylko benzyna...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Przy takich przebiegach tylko benzyna...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
przy tym przebiegu jedynie może być do wymiany dwumas jeśli nie był wcześniej wymieniony
z turbo,dpf i dsg przy takim przebiegu nie będzie problemu
z turbo,dpf i dsg przy takim przebiegu nie będzie problemu
- texas
- Posty: 351
- Rejestracja: 18 lis 2014, o 15:16
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
Ja mialem po s2 passata b7 w dsg z przebiegiem <200k i po roku przesiadlem sie na s2fl manual. Nowego na pewno wziąłbym w automacie, ale uzywke 200-250k bezpieczniej w manualu. Przy tym przebiegu poza dwumasą duze prawdopodobieństwo egr-a oraz drugi rozrząd. Turbina wytrzyma. Co do dpf to zaleznie od poprzedniego wlasciciela - ale da sie sprawdzic zawartość popiolu kompem. W s2 przy 280k mialrm 140g na 450g normy
Re: [S2] Skoda Superb II - warto pchać się w DSG?
Dzięki za odpowiedzi!
Nie rozumiem o co chodzi koledze Foton:
Wiem, że w tym ogłoszeniu to cena netto. Auto będzie kupowane na firmę, stąd brutto chce się szarpnąć w okolicach do około 50k.
Jakiś hajs zostawię na naprawy, natomiast nie jest tak, że będę chciał go używać
Czyli sugerujecie benzynkę w manualu? Kilka lat jeździłem w tym trybie (dom - sklep - kino, raz w tyg trasa) Octavią I 1.9 tdi (110km) i nie było problemów, ale to dużo prostsza konstrukcja...
Jaka jest żywotność tych benzynek (2.0 i 1.8)? Bo diesel pomimo kosztów napraw powinien spokojnie do 500k dolatać...
A co myślicie o tym ogłoszeniu?
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... ae020efb43
Nie rozumiem o co chodzi koledze Foton:
Czyli co, według Ciebie nie należy kupować żadnego Superba II starszego niż 2009 (bo prawie wszystkie są tańsze niż 40k)?Foton pisze:Generalnie za 40tys. prestizu nie kupisz. przy tym budzecie powinieneś zejsc z klasa nizej.
Wiem, że w tym ogłoszeniu to cena netto. Auto będzie kupowane na firmę, stąd brutto chce się szarpnąć w okolicach do około 50k.
Jakiś hajs zostawię na naprawy, natomiast nie jest tak, że będę chciał go używać
Czyli sugerujecie benzynkę w manualu? Kilka lat jeździłem w tym trybie (dom - sklep - kino, raz w tyg trasa) Octavią I 1.9 tdi (110km) i nie było problemów, ale to dużo prostsza konstrukcja...
Jaka jest żywotność tych benzynek (2.0 i 1.8)? Bo diesel pomimo kosztów napraw powinien spokojnie do 500k dolatać...
A co myślicie o tym ogłoszeniu?
https://www.otomoto.pl/oferta/skoda-sup ... ae020efb43
Ostatnio zmieniony 8 cze 2017, o 12:57 przez Rojtel, łącznie zmieniany 1 raz.
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław