[S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DSG?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 15 maja 2017, o 12:22
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Błażej
[S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DSG?
Witam kolegów z forum, jest to mój drugi post tutaj, także jeżeli zrobiłem coś źle z zakładaniem tematu to z góry przepraszam
Obecnie jeżdżę Superbem II, 2.0 TDI 170 koni w automacie, dodam że bardzo lubię ten automat. Auto jest niezawodne, ale ma już blisko 310 tyś km i czas wymienić je na nowe.
Mój budżet pozwala mi na zakup Silnika 2.0 tdi 150 KM w manualu lub 1.6 tdi 120 KM z 7 biegowym DSG.
Auto ma mi służyć ok 4-5 lat do przebiegu 200 - 250 tyś km.
Jeżdżę ok 50 tyś km rocznie, głównie trasy (80% trasy 20% miasto), autostrady z prędkością to 140-150 km/h lub drogi krajowe z prędkością ok 100 km/h. Nie potrzebuję demona prędkości, ale chciałbym komfortowo wyprzedzać tiry na naszych drogach krajowych.
Jestem przyzwyczajony do dużej mocy i uwielbiam automat, zwłaszcza w krakowskich korkach, niestety z czegoś muszę zrezygnować.
Co byście wybrali na moim miejscu?
Dodam, że kręcą mnie takie rzeczy jak adaptacyjny tempomat który z DSG podobno dziala lepiej.
Czy silnik 120 konny do takiego auta nie będzie jednak za słaby? Czy to prawda, że 1.6 tdi gorzej znosi duże przebiegi i mogą się tam pojawić jakieś usterki? Gwarancje mam na 4 lata lub do 120 tyś km.
Orientujecie się jaki tam jest typ tej skrzyni DSG 7 biegowej? Jak wygląda jej serwisowanie i eksploatacja? Czy trzeba wymieniać olej co 60 tyś km, czy sprzęga tam są suche i nie wymagają wymiany oleju?
Bardzo proszę o wasze wskazówki co wybrać podparte konkretnymi argumentami za i przeciw dla danej opcji
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
Obecnie jeżdżę Superbem II, 2.0 TDI 170 koni w automacie, dodam że bardzo lubię ten automat. Auto jest niezawodne, ale ma już blisko 310 tyś km i czas wymienić je na nowe.
Mój budżet pozwala mi na zakup Silnika 2.0 tdi 150 KM w manualu lub 1.6 tdi 120 KM z 7 biegowym DSG.
Auto ma mi służyć ok 4-5 lat do przebiegu 200 - 250 tyś km.
Jeżdżę ok 50 tyś km rocznie, głównie trasy (80% trasy 20% miasto), autostrady z prędkością to 140-150 km/h lub drogi krajowe z prędkością ok 100 km/h. Nie potrzebuję demona prędkości, ale chciałbym komfortowo wyprzedzać tiry na naszych drogach krajowych.
Jestem przyzwyczajony do dużej mocy i uwielbiam automat, zwłaszcza w krakowskich korkach, niestety z czegoś muszę zrezygnować.
Co byście wybrali na moim miejscu?
Dodam, że kręcą mnie takie rzeczy jak adaptacyjny tempomat który z DSG podobno dziala lepiej.
Czy silnik 120 konny do takiego auta nie będzie jednak za słaby? Czy to prawda, że 1.6 tdi gorzej znosi duże przebiegi i mogą się tam pojawić jakieś usterki? Gwarancje mam na 4 lata lub do 120 tyś km.
Orientujecie się jaki tam jest typ tej skrzyni DSG 7 biegowej? Jak wygląda jej serwisowanie i eksploatacja? Czy trzeba wymieniać olej co 60 tyś km, czy sprzęga tam są suche i nie wymagają wymiany oleju?
Bardzo proszę o wasze wskazówki co wybrać podparte konkretnymi argumentami za i przeciw dla danej opcji
Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
budżet i konfigurację zrób bo coś dziwne rzeczy piszesz.........sobie bym nigdy takiej krzywdy nie zrobił i nie rozważał nawet 1,6..już lepiej pomyśl o benzynie 1,4......
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
Profil jazdy mamy bardzo zbliżony, jeśli chodzi o przebiegi i prędkości średnie (na autostradach pozwalam sobie na więcej). Jeszcze do zeszłego roku jeździłem sueprbem z silnikiem diesla o mocy 140 KM (manual). I do takiej jazdy ta konfiguracja była optymalna. Teraz mam auto z DSG i wielkich przewag w trasie nie widzę. Nadal korzystam z manualnej redukcji, kiedy zamierzam coś wyprzedzić (w mieście DSG to inna historia). W tym roku miałem też okazję przejechać kilkaset kilometrów autem z silnikiem 1.6. Dynamika była w porządku, spalanie rewelacyjne, ale to było znacznie mniejsze auto od superba (A3). Także w Twoim przypadku skłaniałbym się ku autu z silnikiem o wyższej mocy, kosztem DSG.
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
Zgadzam się z Kamilem, aczkolwiek moim zdaniem 1.6 to do pokręcenia się po krajowych, powiatowych, generalnie tak do 100-120 km/h, na autostradzie to jednak trochę za mało.
A ogólnie dramatu nie ma, każdy ma inne wymagania. Jak Ty wpadasz na autostrade i ustawiasz tempomat na 130-140 km/h i sie kulasz to tez 1.6 w zupełności wystarczy, ale przy wyprzedzaniu w takiej prędkości to już jest trochę zabawy
A ogólnie dramatu nie ma, każdy ma inne wymagania. Jak Ty wpadasz na autostrade i ustawiasz tempomat na 130-140 km/h i sie kulasz to tez 1.6 w zupełności wystarczy, ale przy wyprzedzaniu w takiej prędkości to już jest trochę zabawy
- Łuki_ssuperb
- Posty: 5377
- Rejestracja: 9 gru 2015, o 13:56
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: Co by tu pomodzić...
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
Szymek pamiętaj z Kamilem zawsze trzeba się zgadzać
Wilki nie przejmują się tym co sądzą o nich barany...
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
Nie zawsze, ale często... co ja poradzę, że gada moim zdaniem sensownie
- sane
- Posty: 1820
- Rejestracja: 7 lut 2017, o 09:59
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 335/450
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
Jak jeżdzisz trasy, to bierz mocniejsze auto w manualu.
W trasie używasz głównie 5 i 6 biegu, więc i bez DSG dasz radę.
Natomiast więcej momentu i mocy przyda się pry wyprzedzaniu czy po prostu szybszej jeździe po autostradach.
W trasie używasz głównie 5 i 6 biegu, więc i bez DSG dasz radę.
Natomiast więcej momentu i mocy przyda się pry wyprzedzaniu czy po prostu szybszej jeździe po autostradach.
Honda Civic VI iSR ¦ 2008-2013
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
Honda Accord VII Sport GT ¦ 2008 - 2017
Skoda Superb III Sportline ¦ 2017 - 2023
BMW 5 Series G30 LCi M Sport ¦ 2022 -
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
Wytrzeźwiej to Ci przejdzie Kamil pewnie już po winku do jajecznicy to piszeszms pisze:Nie zawsze, ale często... co ja poradzę, że gada moim zdaniem sensownie
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
Jajecznica była wczoraj. Winko też. Trzymam kciuki, żeby z winkiem i dziś wypaliło
Re: [S3] 2.0 TDI (150KM) w manualu, czy 1,6 TDI (120KM) w DS
daj na PW ID konfiguracji, zobaczymy czy na pewno Cię nie stać na TDI 150KM DSG