Strona 5 z 9

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 4 lis 2016, o 20:55
autor: whity
Przeciez to czuć

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 4 lis 2016, o 22:21
autor: Enriquez
Mylicie pojęcia. Progresywna kierownica = zmienne przełożenie przekładni kierowniczej. Takie cuda zdaje się w BMW.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 07:09
autor: bartekpion
Dlatego też pytam, bo jak jest progresywna kiera to to czuć po pierwszym zakręcie na mieście lub parkingu.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 07:15
autor: Tom-Tdi
Po przelaczeniu na tryb sport, układ kier. robi się sztywniejszy/precyzyjniejszy.
Najlepiej jak wejdziesz w Indywidual, wszystko ustawiasz na normal, a układ kierowniczy na sport to czuć tę różnice jak byk.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 07:34
autor: Enriquez
No ale to z progresywnością nie ma nic wspolnego.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 08:01
autor: whity
Tom-Tdi pisze:Po przelaczeniu na tryb sport, układ kier. robi się sztywniejszy/precyzyjniejszy.
Najlepiej jak wejdziesz w Indywidual, wszystko ustawiasz na normal, a układ kierowniczy na sport to czuć tę różnice jak byk.
co ty gadasz... to nie progresywny uklad

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 08:02
autor: whity
W passku mam, ze jest tylko jeden obrod do totalnego skrętu bodajże

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 08:21
autor: Tom-Tdi
Ale skoda się podpisuje pod tym, że ma taki układ....

Potem zerknę, czy ilość obrotów kierownicy się zmienia,( pewnie nie), ale auto reaguje na najdrobniejszy ruch kierownicą

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 08:33
autor: Enriquez
whity pisze:W passku mam, ze jest tylko jeden obrod do totalnego skrętu bodajże
W superbie to samo. Ale to nie jest progresywny.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 08:57
autor: Tom-Tdi
"Standardowy układ kierowniczy w Passacie wymaga wykonania 2,75 obrotu kierownicą od oporu do oporu, tymczasem układ progresywny - tylko 2,1 obrotu. W przypadku tego drugiego rozwiązania, w centralnym położeniu kierownicy Volkswagen reaguje na skręt dużo delikatniej, niż wtedy, gdy kierownica jest już solidnie skręcona. Innymi słowy, w centralnym położeniu ruch kierownicy przełoży się na mniejszy skręt kół, a przy kierownicy skręconej - na większy. Progresywny układ kierowniczy będzie oferowany w nowym Passacie B8 w pakiecie ze sportowym lub adaptacyjnym (DCC) zawieszeniem."

Link do tego w/w cytatu http://www.motospace.pl/prezentacje/now ... czesc_iii/

Ps. Enri, to jest właśnie progresywny, zmienne przełożenie układu kier. w zależności od prędkości i skrętu kierownicy.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 14:17
autor: bartekpion
zależne nie od prędkości, tylko od kąta skrętu kierownicą - jak skręcisz trochę, załóżmy pół obrotu - działa jak standardowy. jak skręcisz jeden obrót - masz już prawie na maxa skręcone koła, a w standardowym miałbyś jeszcze do maxa prawie pół obrotu. to znaczy że przełożenie jest zmienne, i im bardziej skręcasz kierownicą, tym szybciej koła skręcają.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 15:02
autor: Enriquez
No to mam progresywny. Jeden obrót i jest max.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 5 lis 2016, o 15:54
autor: Tom-Tdi
Masz masz, L&K z DCC ma to w serii.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 9 lis 2016, o 11:09
autor: eraserski
Jak patrzyłem dzisiaj cennik, to w LK jest w standardzie DCC, a DCC z progresywnym układem kierowniczym 7 stówek ekstra kosztuje.

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

: 9 lis 2016, o 12:06
autor: bartekpion
czyli nie jest w serii. trzeba dopłacić. ciekawe, że w konfiguratorze nie ma tej opcji...