Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: whity »

Przeciez to czuć
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Enriquez »

Mylicie pojęcia. Progresywna kierownica = zmienne przełożenie przekładni kierowniczej. Takie cuda zdaje się w BMW.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: bartekpion »

Dlatego też pytam, bo jak jest progresywna kiera to to czuć po pierwszym zakręcie na mieście lub parkingu.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Tom-Tdi »

Po przelaczeniu na tryb sport, układ kier. robi się sztywniejszy/precyzyjniejszy.
Najlepiej jak wejdziesz w Indywidual, wszystko ustawiasz na normal, a układ kierowniczy na sport to czuć tę różnice jak byk.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Enriquez »

No ale to z progresywnością nie ma nic wspolnego.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: whity »

Tom-Tdi pisze:Po przelaczeniu na tryb sport, układ kier. robi się sztywniejszy/precyzyjniejszy.
Najlepiej jak wejdziesz w Indywidual, wszystko ustawiasz na normal, a układ kierowniczy na sport to czuć tę różnice jak byk.
co ty gadasz... to nie progresywny uklad
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: whity »

W passku mam, ze jest tylko jeden obrod do totalnego skrętu bodajże
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Tom-Tdi »

Ale skoda się podpisuje pod tym, że ma taki układ....

Potem zerknę, czy ilość obrotów kierownicy się zmienia,( pewnie nie), ale auto reaguje na najdrobniejszy ruch kierownicą
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Enriquez »

whity pisze:W passku mam, ze jest tylko jeden obrod do totalnego skrętu bodajże
W superbie to samo. Ale to nie jest progresywny.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Tom-Tdi »

"Standardowy układ kierowniczy w Passacie wymaga wykonania 2,75 obrotu kierownicą od oporu do oporu, tymczasem układ progresywny - tylko 2,1 obrotu. W przypadku tego drugiego rozwiązania, w centralnym położeniu kierownicy Volkswagen reaguje na skręt dużo delikatniej, niż wtedy, gdy kierownica jest już solidnie skręcona. Innymi słowy, w centralnym położeniu ruch kierownicy przełoży się na mniejszy skręt kół, a przy kierownicy skręconej - na większy. Progresywny układ kierowniczy będzie oferowany w nowym Passacie B8 w pakiecie ze sportowym lub adaptacyjnym (DCC) zawieszeniem."

Link do tego w/w cytatu http://www.motospace.pl/prezentacje/now ... czesc_iii/

Ps. Enri, to jest właśnie progresywny, zmienne przełożenie układu kier. w zależności od prędkości i skrętu kierownicy.
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: bartekpion »

zależne nie od prędkości, tylko od kąta skrętu kierownicą - jak skręcisz trochę, załóżmy pół obrotu - działa jak standardowy. jak skręcisz jeden obrót - masz już prawie na maxa skręcone koła, a w standardowym miałbyś jeszcze do maxa prawie pół obrotu. to znaczy że przełożenie jest zmienne, i im bardziej skręcasz kierownicą, tym szybciej koła skręcają.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13584
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Enriquez »

No to mam progresywny. Jeden obrót i jest max.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Tom-Tdi
Sponsor
Sponsor
Posty: 3353
Rejestracja: 26 kwie 2016, o 00:09
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 395KM / 515Nm
Lokalizacja: Augsburg

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: Tom-Tdi »

Masz masz, L&K z DCC ma to w serii.
Awatar użytkownika
eraserski
Posty: 195
Rejestracja: 28 wrz 2016, o 07:32
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Lokalizacja: Wrocław

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: eraserski »

Jak patrzyłem dzisiaj cennik, to w LK jest w standardzie DCC, a DCC z progresywnym układem kierowniczym 7 stówek ekstra kosztuje.
bartekpion
Posty: 599
Rejestracja: 11 lut 2016, o 13:12
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: południowe mazowsze

Re: Pomoc w konfiguracji S3, L&K vs Sportline

Post autor: bartekpion »

czyli nie jest w serii. trzeba dopłacić. ciekawe, że w konfiguratorze nie ma tej opcji...
ODPOWIEDZ