Witam,
To mój pierwszy post na tym forum, proszę więc o wyrozumiałość.
Mam na oku jeden egzemplarz Skodićki, dokładnie chodzi o Superb S1 2.5 V6 163 KM z grudnia 2006r. Auto było serwisowane w ASO przynajmniej do końca stycznia br. Ma spory przebieg 290 tyś. (nie przeszkadza mi to). Czytałem sporo opinii, samochód sam w sobie jest super(b) ale nie najlepiej mówią i piszą o jego jednostce napędowej, aczkolwiek spotkałem się też z opiniami użytkowników takiego silniczka i mówią, że jest bajka.
Pytanie moje jest następujące, jak jest prawda na temat tych silników? To będzie mój pierwszy superb i nie chciałbym wejść na minę i się zrazić już na samym początku, bo superby bardzo mi się podobają.
Proszę o konstruktywne i szczere wypowiedzi.
Pozdrawiam
S1, 2.5 V6 163KM, 2006r, pomoc w ocenie autka
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 lip 2016, o 19:47
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: S1, 2.5 V6 163KM, 2006r, pomoc w ocenie autka
Chyba już sama cena tego auta powinna Ci dać do myślenia
-
- Posty: 560
- Rejestracja: 31 sty 2015, o 09:47
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Dawid
- Lokalizacja: Włocławek
Re: S1, 2.5 V6 163KM, 2006r, pomoc w ocenie autka
Osobiście uważam że nie ma już zadbanych 2,5 TDI wszystko zajechane do remontu.
Duże pieniądze włożyłem swego czasu w ten motor.
Kompletnie nie udana jednostka, drogie części i mało kto cokolwiek się zna aby zrobić coś
w tym silniku.
Chodź plusem była kultura pracy brzmi pięknie.
Tyle co ja uważam o tym silniku.
Dodam że to był a A4
Duże pieniądze włożyłem swego czasu w ten motor.
Kompletnie nie udana jednostka, drogie części i mało kto cokolwiek się zna aby zrobić coś
w tym silniku.
Chodź plusem była kultura pracy brzmi pięknie.
Tyle co ja uważam o tym silniku.
Dodam że to był a A4
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 31 lip 2016, o 19:47
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Łukasz
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: S1, 2.5 V6 163KM, 2006r, pomoc w ocenie autka
Yhm, rozumiem, trochę s(z)koda ale skoro tyle osób i opinii internetuf jest zdania żeby omijać ten silnik to tak zrobię. Tak jak pisałem, nie chcę się zrazić do naprawdę fajnego samochodu.
Problem uważam za rozwiązany, aczkolwiek jeśli użytkownicy samochodów z tym silnikiem chcieli by się jeszcze wypowiedzieć, to nie widzę przeszkód, zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Pozdrawiam.
Problem uważam za rozwiązany, aczkolwiek jeśli użytkownicy samochodów z tym silnikiem chcieli by się jeszcze wypowiedzieć, to nie widzę przeszkód, zawsze można się czegoś ciekawego dowiedzieć.
Pozdrawiam.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: S1, 2.5 V6 163KM, 2006r, pomoc w ocenie autka
Tutaj możesz poczytać o ewolucji silników 2,5TDi. W części V (między innymi) o BDG :
http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-pr ... w-t43.html .
W największym skrócie BDG pod względem mechanicznym jest pozbawiony praktycznie wszystkich błędów poprzednich typów.
Używany na dobrym oleju i nieprzegrzany można uznać wręcz za pancerny.
Problemem, ogromnym problemem, jest wybitnie nie trwały układ wtryskowy (szczególnie szybko zacierające się wtryskiwacze).
Nie mam pojęcia jak w Skodzie, ale w AUDI silnik cechował się wadą "narywania", z czym generalnie da się żyć ale może stanowić istotne zagrożenie dla komór wirowych w tłokach.
Być może w schyłkowych egzemplarzach Superba wada została usunięta ale ja nie mam na ten temat wystarczającej wiedzy.
W AUDI po długiej walce (i ogromnej życzliwości zaprzyjaźnionego BS Bosch) udało mi się znaleźć skuteczne rozwiązanie, jednak z uwagi na koszty takiej naprawy, a przede wszystkim ze względu na dramatycznie duży nakład niewdzięcznej dłubaniny, szybko się z tego wycofałem.
http://a6forum.pl/silniki-2-5-tdi-v6-pr ... w-t43.html .
W największym skrócie BDG pod względem mechanicznym jest pozbawiony praktycznie wszystkich błędów poprzednich typów.
Używany na dobrym oleju i nieprzegrzany można uznać wręcz za pancerny.
Problemem, ogromnym problemem, jest wybitnie nie trwały układ wtryskowy (szczególnie szybko zacierające się wtryskiwacze).
Nie mam pojęcia jak w Skodzie, ale w AUDI silnik cechował się wadą "narywania", z czym generalnie da się żyć ale może stanowić istotne zagrożenie dla komór wirowych w tłokach.
Być może w schyłkowych egzemplarzach Superba wada została usunięta ale ja nie mam na ten temat wystarczającej wiedzy.
W AUDI po długiej walce (i ogromnej życzliwości zaprzyjaźnionego BS Bosch) udało mi się znaleźć skuteczne rozwiązanie, jednak z uwagi na koszty takiej naprawy, a przede wszystkim ze względu na dramatycznie duży nakład niewdzięcznej dłubaniny, szybko się z tego wycofałem.
Pozdrawiam.