[S2] Kupno superb - kilka pytan
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
[S2] Kupno superb - kilka pytan
Witam Szanownych Forumowiczow
Jestem mieszkancem Islandii. Obecnie jestem szczesliwym posiadaczem VW Golfa V Variant 1.6 MPI ale przyszedl czas na kupno innego auta. Glownym moim wyborem jest Skoda Superb 2 2.0 TDI 170 KM CR DSG (wersja przed lub po lifcie). Obecnie mam okazje kupic wersje po lifcie 2.0 TDI 170KM 2013 rok z przebiegiem 120 tys km i tu moje pytania. Czy warto kupic auto z tym silnikiem czy lepiej kupic z TSI? Wiem ze 2.0 TDI maja zamontowany filtr DPF czego sie tez obawiam. Wiadome czesciej poruszam sie po miescie, do pracy 10km w jedna strone i wiadome po pracy to tu to tam wiec duzo osob powie mi ze do jazdy miejskiej lepiej kupic TSI. Natomiast boje sie silnikow TSI bo nie ukrywajmy nie sa one jakos super wytrzymale i ciagle sa z nimi problemy Co do filtra DPF, nie bedzie dla mnie problemem zeby raz dwa razy w tygodniu przejechac sie kawalek w trase i po prostu go wypalic, tym bardziej ze raz jezdze wiecej raz mniej Kolejne moje pytanie ale tu do osob ktore w autach maja przebiegi juz kolo 200k jak i dalej, jak z awaryjnoscia silnika 2.0 TDI CR? Macie juz jakies problemy? wiem ze nie sa tak bezproblemowe jak 1.9 TDI, ale slyszalem ze te z pompowtryskiwaczami to jedno wielkie G i warto zaopatrzyc sie wlasnie w 2.0 TDI CR. slyszalem takze ze silniki z CR ulegaja takim samym awariom jak te z PD tylko te awarie sa po prostu przesuniete w czasie, czy to prawda? Dodam ze autem chcialbym naprawde dlugo pojezdzic nawet do 300-400k o ile sie da i wrocic nia do Polski Widzialem tutaj Superb 2.0 TDI CR DSG ale taxi i przedliftem na sprzedasz z przebiegiem 315k km wiec co do wytrzymalosci to mysle ze nie powinno byc problemow z samym silnikiem pomijacac turbo wtryski itp kolejne pytanie, czy jest jakas roznica miedzy silnikiem 2.0 TDI 170KM DSG w Skodach przed liftem a tym samym silnikiem tylko ze w Skodach po lifcie? W tych po lifcie jest ten sam silnik czy inny z "gorszych" materialow? Wiem ze niestety Diesle sa drozsze w naprawach ale jesli ten silnik jest duzo lepszy niz ten z PD i jest duzo mniej awaryjny to nie szkoda bedzie wydac wiekszej sumy pieniedzy za naprawe Jakie sa Wasze opinie na temat tego auta? Dodam ze strasznie sie "najaralem" na te auto, po przejazdzce w taksowce.. No i wyznaje zasade JAK DBASZ TAK MASZ
Pozdrowki z Islandii !
Jestem mieszkancem Islandii. Obecnie jestem szczesliwym posiadaczem VW Golfa V Variant 1.6 MPI ale przyszedl czas na kupno innego auta. Glownym moim wyborem jest Skoda Superb 2 2.0 TDI 170 KM CR DSG (wersja przed lub po lifcie). Obecnie mam okazje kupic wersje po lifcie 2.0 TDI 170KM 2013 rok z przebiegiem 120 tys km i tu moje pytania. Czy warto kupic auto z tym silnikiem czy lepiej kupic z TSI? Wiem ze 2.0 TDI maja zamontowany filtr DPF czego sie tez obawiam. Wiadome czesciej poruszam sie po miescie, do pracy 10km w jedna strone i wiadome po pracy to tu to tam wiec duzo osob powie mi ze do jazdy miejskiej lepiej kupic TSI. Natomiast boje sie silnikow TSI bo nie ukrywajmy nie sa one jakos super wytrzymale i ciagle sa z nimi problemy Co do filtra DPF, nie bedzie dla mnie problemem zeby raz dwa razy w tygodniu przejechac sie kawalek w trase i po prostu go wypalic, tym bardziej ze raz jezdze wiecej raz mniej Kolejne moje pytanie ale tu do osob ktore w autach maja przebiegi juz kolo 200k jak i dalej, jak z awaryjnoscia silnika 2.0 TDI CR? Macie juz jakies problemy? wiem ze nie sa tak bezproblemowe jak 1.9 TDI, ale slyszalem ze te z pompowtryskiwaczami to jedno wielkie G i warto zaopatrzyc sie wlasnie w 2.0 TDI CR. slyszalem takze ze silniki z CR ulegaja takim samym awariom jak te z PD tylko te awarie sa po prostu przesuniete w czasie, czy to prawda? Dodam ze autem chcialbym naprawde dlugo pojezdzic nawet do 300-400k o ile sie da i wrocic nia do Polski Widzialem tutaj Superb 2.0 TDI CR DSG ale taxi i przedliftem na sprzedasz z przebiegiem 315k km wiec co do wytrzymalosci to mysle ze nie powinno byc problemow z samym silnikiem pomijacac turbo wtryski itp kolejne pytanie, czy jest jakas roznica miedzy silnikiem 2.0 TDI 170KM DSG w Skodach przed liftem a tym samym silnikiem tylko ze w Skodach po lifcie? W tych po lifcie jest ten sam silnik czy inny z "gorszych" materialow? Wiem ze niestety Diesle sa drozsze w naprawach ale jesli ten silnik jest duzo lepszy niz ten z PD i jest duzo mniej awaryjny to nie szkoda bedzie wydac wiekszej sumy pieniedzy za naprawe Jakie sa Wasze opinie na temat tego auta? Dodam ze strasznie sie "najaralem" na te auto, po przejazdzce w taksowce.. No i wyznaje zasade JAK DBASZ TAK MASZ
Pozdrowki z Islandii !
Ostatnio zmieniony 29 cze 2016, o 12:02 przez Faabian59, łącznie zmieniany 1 raz.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5812
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
DPFa nie ma co się bać. Nie ma też sensu go wycinać - nawet jak jego żywot się skończy to regeneracja kosztuje mniej niż wycięcie a załatwia temat na następne 200+ tys. km.
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
Nie boisz się że jak Cię złapią w Islandii bez dpfa to dostaniesz niezły mandat?
-
- Posty: 616
- Rejestracja: 21 maja 2013, o 18:05
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.2cdi 170KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
nie no, on chyba w Islandii chce jezdzic ok, a jak wroci do domu to tu bedzie smrodził.
- JanuszSz
- Posty: 1024
- Rejestracja: 21 sty 2014, o 22:17
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 150
- Lokalizacja: Lublin
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
Dobrze napisałeś: "jak dbasz,tak masz"
Jeśli dopilnujesz silnika,to do Twoich planowanych 400 kkm dojeździsz bez poważniejszych usterek.Oczywiście powinieneś zapomnieć o LL,tylko oliwę zmieniać co 15 kkm,silnik się odwdzięczy.Nie wiem jak z czystością paliwa w Islandii,ale ja w PL filtr paliwa zmieniam przy każdej wymianie oleju,a nie jak zaleca producent co (chyba) 60 kkm.
Jeśli weźmiesz to auto,z przebiegiem 120 kkm,to za 60 tysięcy czeka Cię wymiana rozrządu,troszkę później wymiana EGR,niestety.To są jednak normalne eksploatacyjne wymiany.
Jeśli dopilnujesz DPF-a i po stwierdzeniu,że rozpoczęła się procedura wypalania (podniesione obroty na postoju,wentylatory na full) musisz go wtedy chwilę przegonić,aby dokończyć,to filtr do planowanych 400 kkm spokojnie wytrzyma i nie trzeba będzie go usuwać.
Tak,że brać i się cieszyć.
Jeśli dopilnujesz silnika,to do Twoich planowanych 400 kkm dojeździsz bez poważniejszych usterek.Oczywiście powinieneś zapomnieć o LL,tylko oliwę zmieniać co 15 kkm,silnik się odwdzięczy.Nie wiem jak z czystością paliwa w Islandii,ale ja w PL filtr paliwa zmieniam przy każdej wymianie oleju,a nie jak zaleca producent co (chyba) 60 kkm.
Jeśli weźmiesz to auto,z przebiegiem 120 kkm,to za 60 tysięcy czeka Cię wymiana rozrządu,troszkę później wymiana EGR,niestety.To są jednak normalne eksploatacyjne wymiany.
Jeśli dopilnujesz DPF-a i po stwierdzeniu,że rozpoczęła się procedura wypalania (podniesione obroty na postoju,wentylatory na full) musisz go wtedy chwilę przegonić,aby dokończyć,to filtr do planowanych 400 kkm spokojnie wytrzyma i nie trzeba będzie go usuwać.
Tak,że brać i się cieszyć.
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
Jak mowicie ze nie ma co sie bac DPFa to nie bede go nawet dotykal raz dwa razy w tygodniu przegonie autko zeby go wypalilo i tyle Panowie a jak awaryjnosc skrzyn DSG? Daja rade czy po 150k km beda niespodzianki? W nich olej sie wymienia?
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
co 60kkm olej. mi dsg w passku bez (a cisnąłem go jak szmatę wytrzymała 298 tyś bez dotykania (wymiana oleju regularnie passek 170 konny palił mi 10-12 litrów hehehehehe to pokazuje jak się z nim obchodziłem ). A poza tym regeneracja w polszy parę tyś więc dla Islandczyka grosze
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
Jo, whity niemiec... a z Zacisza zayebau donice z kwiatami jak rasowy polak
- mig
- Posty: 989
- Rejestracja: 5 sty 2014, o 21:39
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 228KM 339Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: warszawa
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
A ty facetem ^^s-e-b-e-b pisze:, a Whity jest Niemcem
tfu żadne tam kombi
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
S-e-b-e-b, masz jakis problem ze napisalem ze chce wyciac DPF? Pierwszy raz bede mial z tym stycznosc stad ten pomysl.. A tu akurat nie ma zakladu ktory by sie tym zajal. Dlatego zapytalem o DPF. Kto pyta nie bladzi.. Pozdro
Ostatnio zmieniony 29 cze 2016, o 11:50 przez Faabian59, łącznie zmieniany 1 raz.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
Prawda regeneracja dpf to jakieś 1200 wycięcie podobnie, a wytrzymuje 200tyś więc chyba nie warto go wycinać nie tylko ze względów światopoglądowych
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
Kolego nie napisalem ze na 100000% bede chcial go wyciac.. W internetach panuje wiele opinii na temat DPFa.. I jego wyciecia... Wiec dlatego napisalem ze sie go obawiam i zapytalem o Wasze opinie. A pomysl z wycieciem to tylko pomysl, bo wiem ze jest taka mozliwosc w Polsce a tu takiego nie ma. Tu nie chodzi o to czy kogos stac czy nie bo teraz moze mnie stac a za rok cos sie przytrafi i nie bedzie mnie stac na utrzymanie auta.. Po to jest forum aby rozwiac wszelkie pomysly problemy czy watpliwosci
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
no tak ale jak na forum lekarzy byś zapytał czy jak ktoś zachoruje to najlepszym sposobem jest go odjebać to też by chyba się obruszyli więc się nie dziw ludziom że mają do tego taki stosunek a nie inny
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: [S2] Kupno superb - kilka pytan
jedna z nich jest taka że nie ma w nim prestiżu passerati więc.......dobrze się zastanów
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ