whity pisze:Ooo nowa wersja highland:)
Porównanie B8 z S3
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Porównanie B8 z S3
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Porównanie B8 z S3
Ty już masz nerwowy śmiech:)))))CLO27 pisze:whity pisze:Ooo nowa wersja highland:)
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Porównanie B8 z S3
Wystarczy, że już w niektórych konfiguracjach z tym samym silnikiem i dsg, w zbliżonej grupie wyposażenia udaje się Passata całkiem bogato skonfigurować taniej niż S3 Style. Przy B7 vs S2 było to niemożliwe w ogóle.sko89 pisze:Porównując wyposażenie wyjściowe w standardzieCamillinhio pisze:Obawiam się, że nie widziszsko89 pisze: No to widzę w czym problem. Każdy tutaj wskakuje na chwilę, przeczyta kilka opinii do tyłu, 3/4 z tego zrozumie i natychmiast stawia się w roli sędziego, który ma ambicje napisać końcową opinię. Ta końcowa opinia jest najczęściej mniej lub bardziej z dupy i głównie oparta na wieloletnim stereotypie, że przecież każdy wie, że Skoda musi być tańsza od VW, bo tak zawsze było. Szczególnie łatwo przychodzi takie myślenie, jak "sędzia ostateczny" widzi, że jednym z udziałowców w dyskusji jest jego kumpel. No to na dodatek wypada go w miarę na ślepo wesprzeć.
Poczytaj sobie od początku, chyba z dwa razy na dokładnie takie pytania odpowiadałem i kończyła się dyskusja z "sędzią ostatecznym" fikał tylko CLO i whity, ale ten ostatni mało świadomie.
Od początku wstawiałeś konfiguracje indywidualne, pod swoje potrzeby. W takiej sytuacji nie ma najmniejszego problemu, by B8 był tańszy od S3. Wszyscy się z tym zgodzili.
ETAP 1
Twój pierwszy Passat (B8 wersja 1) za 151100 zł
Porównałeś go do tej skody L&K (S3 L&K) za 157200 zł
Już na wstępie CLO wychwycił kilka elementów wyposażenia standardowego L&K, którego nie wrzuciłeś do B8:
- felgi 18
- przyciemniane szyby
- elektryka siedzeń
- kessy
Na te uwagi poszedłeś w dyskusję typu:
sko89 pisze:Passat jest nadal lepiej wykończony i nieco lepszymi materiałami. Ma nieco lepiej spasowaną blacharkę i nieco grubszą warstwę lakieru. Niestety marka VW jest bardziej prestiżowa niż Skoda, chociaż ta druga ma historię motoryzacyjną a VW nie ma. Passat ma trochę lepiej wykonane fotele i lepsze wyciszenie wnętrza. Są też pewne różnice w mechanice na korzyść VW ale nie ma sensu wchodzić w szczegółyZaznaczałeś też wyższość TOP LED na rozwiązaniem skody.sko89 pisze:Zapomniał np. o analogowym zegarku )) i zdecydowanie nie tylko. Discover Pro i Columbus też się różnia.
Nie wiem też dlaczego na 4 tys wyceniłeś przeglądy w Passacie.
Jakby nie patrzeć, dodając do konfiguracji B8 rzeczy, których nie uwzględniłeś, cenowo B8 przeskoczyłby skodę, zwłaszcza że wyceniona przez Ciebie skoda miała kilka dodatkowych "drobiazgów" typu wycieraczka, osłona silnika, czy bezdotykowe otwieranie klapy, które z pewnością podnosiły jej cenę.
I nie było problemu. Sam pisałem, że passat zbliżył się cenowo do skody, i że indywidualnie można go bardzo korzystnie poskładać. Dla mnie te 5000 zł więcej za Passata (taką wrzuciłem kalkulację z excela) nie skreślało auta, nadal może być brany pod uwagę.
ETAP 2
Twoje drugie porównanie:
Passat (B8 wersja 2) za 148150 zl
Skoda tym razem Style (S3 wersja 2) za 152251 zł
To nadal porównanie indywidualne, i ponownie Skoda ma więcej niż passat
- elektryka siedzeń
- kessy
- kamera cofania
Także i tu po dodaniu brakujących elementów, skoda wyszłaby taniej Jak poprzednio to żaden problem, bo o to chodzi, żeby dobierać auto pod swoje potrzeby.
Jednak pojawił się taki Twój wpis:
A to już prawdą nie jest, bo porównując jak najbardziej zbliżone konfiguracje Passat przegrywa cenowo ze Skodą.sko89 pisze: Nadal podtrzymuję, że w porównaniu czysto teoretycznym (w moim subiektywnym jeszcze bardziej) B8 Highline 1.8Tsi DSG i S3 Style 1.8 Tsi DSG , ten ostatni wypada drożej.
Wykazał Ci to Barteka doposażając B8 do poziomu L&K - różnica w cenie ok. 20000 zł
Wykazałem Ci to ja porównując B8 z poziomem Style - różnica ok. 5000 złbarteka3 pisze: No niestety L&K jest bazowo dużo lepiej wyposażony do Highline - ja po prostu "wyrównałem" poziom wyposażenia do S3
Cenowo, katalogowo, skoda jest tańsza. Indywidualnie Passat może być bardzo dobrze skonfigurowany, i przez to też cenowo tańszy od S3
Także odnoszę wrażenie, że Twoje ostatnie słowa o byciu "sędzią ostatecznym", czy opiniach z dupy, powinieneś skierować w swoją stronę.
Dla mnie EOT.
B8 highland - ma:
- tempomat ACC - Skoda klasyczny (trzeba dopłacić 1400)
- klima 3 strefowa - S3 - 2 strefowa (dopłata 1100 do 3 strefowej)
- aktywny system ochrony pasażerów - S3 dopłata 700 zł ale tylko z bocznymi airbagami na tył za dodatkowe 1300.
- wykrywanie zmęczenia (bzdura) - S3 dopłata 200.
- szyba przednia dźwiękochłonna - nie ma w ogóle w S3
- fotel kierowcy ergoComfort częściowo elektryczny - w S3 zwykłe fotele ale elektr ster (remis?)
- oświetlenie kabiny i lusterek led - w S3 żarowe za dopłatą 650 led. plus 50 za podświetlenie lusterek w osłonach p.słon
- światła ostrzegawcze w drzwiach led - S3 przód żarowe, tył odblaskowe:) dopłata jak wyżej 650 do led przód i tył.
-wybór profilu jazdy - w S3 brak dopłata 450
- dywaniki materiałowe - S3 brak dopłata 200.
To tak na pierwszy rzut oka, może jest coś jeszcze.
To są znowu pewne różnice na korzyść B8 w czystym standardzie, o których istnieniu nikt nie chciał pamiętać. CLO słusznie znalazł pewne opcje w S3, których nie ma w B8 ale zapomniał mniej lub bardziej świadomie o tych, które ja wymieniłem powyżej w B8 a nie zwracałem na nie uwagi wcześniej bo uważałem, że w jakimś sensie remisują te wymienione przez CLO w S3. Ale wydaje się, że tych w B8 jednak jest więcej.
Dalej mozna by dodać bardzo korzystny pakiet Business w B8 gdzie za 3390 dostajemy dużo niezłego doposażenia w tym reflektory LED Top i navi i inne ale jak to się doda to robi sie lekki bałagan na jeszcze większą korzyść cenową B8 bo w S3 nie ma tak korzystnego pakietu. Trzeba zacząc dodawac z opcji pozapakietowych - droższych. Nie do końca jest też jasne czy jeżeli nie dodamy do B8 pakietu Business to B8 High zostaje z halogenami czy ksenonami? Wiadomo, że w S3 już powyżej ksenonów się nie wyskoczy i te są w standardzie w Style.
W takim układzie standardowym cena wyglądają tak:
S3 - 131 100
B8 - 127 690
do S3 jest dodana dla równowagi jedynie tapicerka Alcantara bo w B8 jest w standardzie i nie mozna jej usunąć, bez jej dodania w ogóle nie ma co porównywać bo wówczas trzeba by zacząć od L&K a nie Style. Do B8 nie dodana ani jedna opcja.
Poza tym, że wyposażenie w S3 wynalezione przez CLO jest równoważone przez wyposażenie standardowe wymienione u góry a nieobecne w S3. Mniej więcej oczywiście. Jak widzicie nie dodaje czegoś takiego w B8 jak: wyższej jakości montaż, nieco lepsze materiały w kabinie, lepsze wyciszenie, kamera cofania (opcja) chowana a nie jak w S3 odsłonięta (błoto), pewne różnice w systemach multimedialnych (np. wi-fi w B8), grubsza warstwa lakieru, lepsze spasowanie blacharki, podobno lepsze zabezpieczenie antykorozyjne. Pomimo tego, że trudno odmówić tych walorów Passatowi to uznałem, że nie ma to sensu jako opcja i jest nie do wyceny przy tak bezpośrednim porównaniu.
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Porównanie B8 z S3
Jak Ci się nie chce czytac jego zestawienia to wypiszesz takie właśnie przekłamane wypociny. Więc dwóch rzeczy nie było w porównaniu Camillinhio za łączną kwotę 400 zł rozważyć trzeba tylko kwestię czy dodajemy poduszki czy nie, ale myślę, że lepiej nie bo wtedy wyjdzie jeszcze większa różnica w cenie na korzyść SIII....sko89 pisze:
Porównując wyposażenie wyjściowe w standardzie
B8 highland - ma:
- tempomat ACC - Skoda klasyczny (trzeba dopłacić 1400) - było w porównaniu Camillinhio
- klima 3 strefowa - S3 - 2 strefowa (dopłata 1100 do 3 strefowej) - było w porównaniu Camillinhio
- aktywny system ochrony pasażerów - S3 dopłata 700 zł ale tylko z bocznymi airbagami na tył za dodatkowe 1300. - nie było ale w standardzie passata jest też tylko ochrona ta za 700, za poduszkę trzeba dopłacić 2240
- wykrywanie zmęczenia (bzdura) - S3 dopłata 200 - nie było
- szyba przednia dźwiękochłonna - nie ma w ogóle w S3- było w porównaniu Camillinhio-
- fotel kierowcy ergoComfort częściowo elektryczny - w S3 zwykłe fotele ale elektr ster (remis?)-nie remis- było w porównaniu Camillinhio
- oświetlenie kabiny i lusterek led - w S3 żarowe za dopłatą 650 led. plus 50 za podświetlenie lusterek w osłonach p.słon- było w porównaniu Camillinhio
- światła ostrzegawcze w drzwiach led - S3 przód żarowe, tył odblaskowe:) dopłata jak wyżej 650 do led przód i tył.
-wybór profilu jazdy - w S3 brak dopłata 450 - było w porównaniu Camillinhio
- dywaniki materiałowe - S3 brak dopłata 200 - nie było
To tak na pierwszy rzut oka, może jest coś jeszcze.
To są znowu pewne różnice na korzyść B8 w czystym standardzie, o których istnieniu nikt nie chciał pamiętać. CLO słusznie znalazł pewne opcje w S3, których nie ma w B8 ale zapomniał mniej lub bardziej świadomie o tych, które ja wymieniłem powyżej w B8 a nie zwracałem na nie uwagi wcześniej bo uważałem, że w jakimś sensie remisują te wymienione przez CLO w S3. Ale wydaje się, że tych w B8 jednak jest więcej.
Dalej mozna by dodać bardzo korzystny pakiet Business w B8 gdzie za 3390 dostajemy dużo niezłego doposażenia w tym reflektory LED Top i navi i inne ale jak to się doda to robi sie lekki bałagan na jeszcze większą korzyść cenową B8 bo w S3 nie ma tak korzystnego pakietu. Trzeba zacząc dodawac z opcji pozapakietowych - droższych. Nie do końca jest też jasne czy jeżeli nie dodamy do B8 pakietu Business to B8 High zostaje z halogenami czy ksenonami? Wiadomo, że w S3 już powyżej ksenonów się nie wyskoczy i te są w standardzie w Style.
W takim układzie standardowym cena wyglądają tak:
S3 - 131 100
B8 - 127 690
do S3 jest dodana dla równowagi jedynie tapicerka Alcantara bo w B8 jest w standardzie i nie mozna jej usunąć, bez jej dodania w ogóle nie ma co porównywać bo wówczas trzeba by zacząć od L&K a nie Style. Do B8 nie dodana ani jedna opcja.
Poza tym, że wyposażenie w S3 wynalezione przez CLO jest równoważone przez wyposażenie standardowe wymienione u góry a nieobecne w S3. Mniej więcej oczywiście. Jak widzicie nie dodaje czegoś takiego w B8 jak: wyższej jakości montaż, nieco lepsze materiały w kabinie, lepsze wyciszenie, kamera cofania (opcja) chowana a nie jak w S3 odsłonięta (błoto), pewne różnice w systemach multimedialnych (np. wi-fi w B8), grubsza warstwa lakieru, lepsze spasowanie blacharki, podobno lepsze zabezpieczeni antykorozyjne. Pomimo tego, że trudno odmówić tych walorów Passatowi to uznałem, że nie ma to sensu jako opcja i jest nie do wyceny przy tak bezpośrednim porównaniu.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Porównanie B8 z S3
Tak żebyś nie musiał szukać i zobaczył, przypisy koło swoich wywodów to przytoczyłem postCamillinhio pisze:Niestety sko89 nie masz racji. Poświęć chwilę na przejrzenie cenników modeli VW i Skody i porównaj wyposażenia obu wersji auta, zobaczysz, że VW czysto cennikowo, za to co w standardzie, wyjdzie drożej. Oczywiście dorzucając pewne pakiety można zoptymalizować wybór pod własne preferencje, ale skupmy się na standardowym wyposażeniu.sko89 pisze: Nadal podtrzymuję, że w porównaniu czysto teoretycznym B8 Highline 1.8Tsi DSG i S3 Style 1.8 Tsi DSG . Ten ostatni wypada drożej. W innych konfiguracjach może to wychodzić zupełnie inaczej.
I tak:
VW Highlline w standardzie:
cena: 129090 zł
szyba przednia dźwiękochłonna
wybór profilu jazdy (450 zł)
grzany przód
zegarek analogowy
zmęczenie kierowcy (200 zł)
3-strefowa klima (1100 zł)
alcantara (5500 zł)
oświetlenie LED (700 zł)
ACC 160 (1400 zł)
S3 Style:
cena: 125600 zł
kessy (2340 zł)
elektryczny fotel kierowcy (5380 zł)
grzany tył (1220 zł)
ksenon
parasolki
W nawiasach podałem ceny, jakie należy dodać u konkurenta, by wyrównać wyposażenie.
Po dodaniu otrzymujemy następujące wyniki:
Passat cena: 138030 zł
S3 cena: 134950 zł
Pozostają nadal różnice w wyposażeniu:
- S3 ma ksenon, passat halogen. Jeśli dodamy LED-y, to cena odjedzie
- parasole i zegarek analogowy
- dźwiękochłonna szyba w VW - brak odpowiednika w skodzie
- lusterka boczne automatycznie ściemniające się, w skodzie są oba, w VW tylko kierowcy
To wyczytałem z cennika. Jak chciałbym porównać passata z L&K, różnica będzie jeszcze wyższa, co wczoraj już wskazywano
Podsumowując, passat zbliżył się cenowo do skody (lub bardziej skoda do passata), jednak nadal jest droższy
Moje wcześniejsze wypowiedzi podtrzymuję, konfigurując indywidualnie przy zbliżonym wyposażeniu mogę mieć passata taniej
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Porównanie B8 z S3
Tak, tak:))) Ale juz ustaliliśmy, ze w tej konfi S3 miał tapicerkę materiałową a B8 AlcantaręCLO27 pisze:Tak żebyś nie musiał szukać i zobaczył, przypisy koło swoich wywodów to przytoczyłem postCamillinhio pisze:Niestety sko89 nie masz racji. Poświęć chwilę na przejrzenie cenników modeli VW i Skody i porównaj wyposażenia obu wersji auta, zobaczysz, że VW czysto cennikowo, za to co w standardzie, wyjdzie drożej. Oczywiście dorzucając pewne pakiety można zoptymalizować wybór pod własne preferencje, ale skupmy się na standardowym wyposażeniu.sko89 pisze: Nadal podtrzymuję, że w porównaniu czysto teoretycznym B8 Highline 1.8Tsi DSG i S3 Style 1.8 Tsi DSG . Ten ostatni wypada drożej. W innych konfiguracjach może to wychodzić zupełnie inaczej.
I tak:
VW Highlline w standardzie:
cena: 129090 zł
szyba przednia dźwiękochłonna
wybór profilu jazdy (450 zł)
grzany przód
zegarek analogowy
zmęczenie kierowcy (200 zł)
3-strefowa klima (1100 zł)
alcantara (5500 zł)
oświetlenie LED (700 zł)
ACC 160 (1400 zł)
S3 Style:
cena: 125600 zł
kessy (2340 zł)
elektryczny fotel kierowcy (5380 zł)
grzany tył (1220 zł)
ksenon
parasolki
W nawiasach podałem ceny, jakie należy dodać u konkurenta, by wyrównać wyposażenie.
Po dodaniu otrzymujemy następujące wyniki:
Passat cena: 138030 zł
S3 cena: 134950 zł
Pozostają nadal różnice w wyposażeniu:
- S3 ma ksenon, passat halogen. Jeśli dodamy LED-y, to cena odjedzie
- parasole i zegarek analogowy
- dźwiękochłonna szyba w VW - brak odpowiednika w skodzie
- lusterka boczne automatycznie ściemniające się, w skodzie są oba, w VW tylko kierowcy
To wyczytałem z cennika. Jak chciałbym porównać passata z L&K, różnica będzie jeszcze wyższa, co wczoraj już wskazywano
Podsumowując, passat zbliżył się cenowo do skody (lub bardziej skoda do passata), jednak nadal jest droższy
Moje wcześniejsze wypowiedzi podtrzymuję, konfigurując indywidualnie przy zbliżonym wyposażeniu mogę mieć passata taniej
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Porównanie B8 z S3
A widzisz taki napis "alcantara"? a przy nim magiczna kwota 5500? no to właśnie jest ta twoja różnica którą sobie wymyśliłeśsko89 pisze:
Tak, tak:))) Ale juz ustaliliśmy, ze w tej konfi S3 miał tapicerkę materiałową a B8 Alcantarę
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
- CLO27
- Posty: 9857
- Rejestracja: 23 lis 2015, o 23:51
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: +-500 KM/600NM
- Lokalizacja: Nowy Sacz
Re: Porównanie B8 z S3
No powoli dochodzimy do porozumienia. SkoB8 zechciał coś policzyć, a nie tylko pisać, że B8 tańsze to duży progresFoton pisze:Matko Boska.
CZARNUCH SII 1,8 TSI mn moc seryjna x 2,5
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
viewtopic.php?f=18&t=7516
Kura SIII + Kuń GT + Dzik ZJ grand + Miś KQ
Re: Porównanie B8 z S3
Mimo mojego krytycznego stosunku do obecnego Pana Prezydenta, po porozumieniu się z nim, chciałem ogłosić zakończenie tych waśni i kłótni. Damy rade?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Porównanie B8 z S3
Serio.. No ale serio?! Kutwa, w robocie ględzą, w drodze z roboty ględzą, siadam po robocie i nadal to samo? Zakrzywienie czasoprzestrzeni czy jak?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Porównanie B8 z S3
To nie jest kwestia chęci. To konieczność wynikająca z poczucia odpowiedzialności za to forum.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪