[S3] Dylematy przed-zakupowe

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
szary_człowiek
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 07:39
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

[S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: szary_człowiek »

Cześć, rozważam zakup SIII nówki ale mam wiele wątpliwości, może pomożecie mi je rozwiać. Umieszczę wszystkie kwestie poniżej w punktach aby było bardziej zwięźle.

1. Wstęp: obecnie jeżdżę Civiciem Tourerem 2016r wersja lifestyle (o 1 niżej od max w Hondzie). Bagażnik jest godnym rywalem Octavi, zwłaszcza ,że mam wydzielony 2gi poziom w który wchodzi cała dojazdówka przykrywana taką pokrywą/podłogą bagażnika właściwego z 620l o ile dobrze pamiętam na papierze. Do tego mam siatkę oddzielającą bagażnik od kabiny pasażerskiej. Dzięki temu mogę 3 walizki (duża, średnia, mała) ustawić w pionie i mam jeszcze pół bagażnika obok na szerokość do dyspozycji plus pojemność pod podłogą (na to koło dojazdowe) i generalnie jest super.
Przebiegi 90% miasto/10% trasy. Przebieg roczny : obecnie 11k km , ale może skoczyć do 20k km rocznie. Auto kupowane na os. fiz. chciałbym na dłużej (7-9 lat).

2. Co potrzebuję:
2.1: auta z dużym bagażnikiem, najlepiej wysokim, abym mógł te walizki w pionie ustawić i zamknąć klapę.
2.2: automat
2.3: >=180KM mocy ale w miarę paliwo oszczędny silnik. Upatrzyłem 2.0 TSI 190KM i mi raczej wystarczy.
2.4: komfortowy z tyłu dla żony + córki (6l).
2.5: wygodne fotele do dłuższych podróży ( 1dna w roku - wakacje, ale chcę się wtedy relaksować a nie męczyć )
2.6: fajnie byłoby mieć webasto ale niestety nie upoluję takiej sztuki z placu. Auto parkuję pod chmurką ( szeregówka bez garażu) i przez kilka miesięcy w roku dogrzewam auto na postoju zanim córka wsiądzie do auta i jedziemy do przedszkola.
2.7 Reflektory matrixowe mnie kuszą również

3. Co upatrzyłem: Pan Handlowiec podesłał fajną konfigurację L&K (ja na L&K naciskałem) z wentylowanymi fotelami skórzanymi.
No i tak...
- w konfiguracji jest kierownica wielofunkcyjna bez łopatek ale podgrzewana. Czy bez łopatek do DSG da się żyć (załóżmy,że pójdę w PedalBoxa bo mnie szlag pewnie trafi z takim lagiem jaki opisujecie na forum w związku z softem do DSG)? No i chyba pada ta kierownica, kwestia czasu tak? Przez tę funkcję ogrzewania?
- Pytanie: jak szybko nagrzewa się kabina w TSI 2.0 w zimę do powiedzmy tych 23 stopni , przy pracy silnika na biegu jałowym i zamkniętym obiegu?

4. Pytania
4.1 najważniejsze, czy po 5latach macie serdecznie dość SIII i chcecie zmieniać i cośtam szwankuje permanentnie? Czy też macie jeżdżący ideał :mrgreen: ?
4.2 - nowy SIV - strach zamawiać? W czerwcu będzie zabawa jak w OIV? I pewnie drożej? Plotki jakieś słyszałem, że tylko plugin? No chyba miękką hybrydę będą w stanie zrobić, ale... widać z fotek że większe auto się szykuje od obecnego to więc opcja, "wyłącznie plugin" w cenniku SIV, zaczyna naprawdę mnie martwić....
4.3 - Czy na SIV na dzień dobry też jakieś 5% upustu handlowcy będą dawać na nowy model czy to tak nie działa w Skodzie?


Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2023, o 16:01 przez szary_człowiek, łącznie zmieniany 2 razy.
kefirek
Posty: 393
Rejestracja: 16 lis 2020, o 18:17
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: kefirek »

2.1 dla S3 kombi bez problemu
2.2 prócz jakichś tam małych silników teraz chyba wszystkie S3 są w DSG
2.3 jeździłem chwilę 190KM i spokojnie daję rade, a przy przesiadce z Civca do turbobenzyny będziesz pod wrażeniem. Sam też zrobiłem taką przesiadkę z UFO 1.8 do kury. Jakkolwiek to jest tylko ośka, wiec na mokrym możesz gubić trakcję
2.4. miejsca z tyłu jest od groma. A w wersji L&K powinieneś mieć chyba w standardzie podgrzewaną kanapę z tyłu i 3 strefową klimę.
2.5.jakie są w L&K nie wiem, w sportline spędzenie 12 i więcej godzin za kółkiem nie powoduje dyskomfortu
2.6 webasto zawsze możesz dołożyć później bodajże 5-6 koła i masz dokładnie takie samo jak byś kupił w fabryce przy nowym aucie.
2.7 jak dla mnie obowiązkowo ale ja głownie latam po trasach gdzie matrixy sprawdzają się super, w mieście wielkiego wow nie będzie
3. Łopatki używam od wielkiego święta, jak wsadzisz pedalboxa (ale największy lag i tak jest chyba w dieslu) to wystarczy, łopatek nie będziesz dużo używał w normalnej jeździe
4.1 Po 2 latach z auta jestem zadowolony, ale idealne nie jest. Chciało by się mieć np. head-upa, mocniejszy silnik w benzynie i lepsze wykończenie, wygłuszenie. W kurze niestety od czasu do czasu coś skrzypnie, zatrzeszczy. Mimo, że ASO na gwarancji podklejało sporo rzeczy na flizelinach
giegie
Sponsor
Sponsor
Posty: 11
Rejestracja: 1 mar 2022, o 07:04
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Imię: Grzesiek

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: giegie »

Hej,
ja jestem laikiem samochodowym. Przesiadłem się z Toyota Avensis wagon T27 w dieslu jakieś 120KM (2009) na Superb 3 Kombi L&K 150KM (RM2023/RP2022)

W skrócie to jestem mega zadowolony.
2.1 bagażnik jest świetny, rozważałem Toyote Corolle TS jako jakieś kombi po Avensis, ale bagażnik Superb mnie po prostu kupił. Nigdy wcześniej w dalekie trasy nie pakowałem się tak bez problemowo i bez optymalizowania układu.
2.2 DSG spoko, ja bym do automatu nie wrócił. To jest chyba sucha skrzynia w 1.5 TSI AC, ale liczę na to, że przy odpowiedniem serwisie i moim stylu jazdy to nie będzie problem.
2.3 Pewnie jakbym miał więcej $$$ to wziąłbym 4x4 280 TSI ze względu na 4x4, ale jednak ja jeżdżę po emerycko na tempomacie i wolałem zainwestować w komfort niż KM
2.4 żona i syn 7l są bardzo zadowoleni, jest mega komfortowo, sam z przyjemnością lubię siedzieć z tyłu, mamy pakiet komfortowego snu - fajny gadżet
2.5 Fotele dla mnie bardzo wygodne, ale ja nie mam porównania. Po 12h jazdy nie byłem zmęczony, plecy nie bolały, dobra regulacja. Nie narzekam
2.6 Nie mam, nie wypowiem się
2.7 Te matrixy są super w trasie, robią robotę. Wcześniej jazda w nocy to był stres i mordęga, teraz jest dobra widoczność.
3. Nie mam łopatek, ale pewnie przy 150KM to chyba szaleniec by tylko brał ;). Nigdy nie potrzebowałem na autostradzie, a uważam, że i tak auto jest zrywne jak na potrzeby jazdy po publicznych drogach.
4.1 Mam raptem 4 miesiące i jestem mega zadowolony, mimo okropnych akcji u dealera
4.2 Ja tam nie chciałbym być testerem po tym co czytałem o O4
4.3 Ja to wysłałem maila do wszystkich handlowców i zobaczyłem co kto oferuje. Rozrzut był od "nie przyjmę Pana zamówienia bo i tak go importer nie zrealizuje" przez "max 2%, a jak ktoś daje więcej to tylko do tego dopłaca", aż "6% i nawet auto będzie za 3 msc". Finalnie zebrałem lekko ponad 5% i 10 msc czekania ;) .
szary_człowiek
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 07:39
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: szary_człowiek »

Bardzo dziękuję za odpowiedzi i czekam na kolejne opinie.

PS: żyję w przeświadczeniu (po rozmowie z przedstawicielem działu sprzedaży) , że zamawianie z fabryki nie wchodzi w grę bo się nie doczekam SIII bo wejdzie już SIV i cały plan się posypie. A może ktoś ma informację wiarygodną, czy jednak jest szansa na SIII gdyby zdecydował się w najbliższych 2tyg od teraz na zamówienie?
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: LMB »

szary_człowiek pisze: 19 kwie 2023, o 08:44
- w konfiguracji jest kierownica wielofunkcyjna bez łopatek ale podgrzewana. Czy bez łopatek do DSG da się żyć (załóżmy,że pójdę w PedalBoxa bo mnie szlag pewnie trafi z takim lagiem jaki opisujecie na forum w związku z softem do DSG)? No i chyba pada ta kierownica, kwestia czasu tak? Przez tę funkcję ogrzewania?
Osobiscie uwazam, ze lopatki sa uzyteczne. Obecnie skrzynia pracuje tak beznadziejnie, ze lopatki ratuja. Np. auto dojezdza na 2 biegu do ronda i w zasadzie rusza z miejsca na 2 biegu, nawet w trybie S. Jakas masakra, gdybys dojechal do skrzyzowania, chesz sie szybko wbic i dajesz w p..e a auto na drugim biegu... Nie mowie o jezdzie po rondach, bo tu auto potrafi zapiac 5-6 bieg przy 40-50km/h. Lopatka daje Ci mozliwosc jakiejs kontroli biegu.
szary_człowiek pisze: 19 kwie 2023, o 08:44
- Pytanie: jak szybko nagrzewa się kabina w TSI 2.0 w zimę do powiedzmy tych 23 stopni , przy pracy silnika na biegu jałowym i zamkniętym obiegu?
Mam elektrycnz nagrzewnice, i powiem tak - jestem w szoku jak szybko to auto sie nagrzewa. Wczoraj, przy 12°C na zewnatrz, auto mialo ciecz chlodzaca 50°C po doslownie przejechaniu 0.5km, a 90°C leci szybciutko. Z tego co zaobserwowalem, to po dwoch moze minutach wieje cieple powietrze, przy temp. zewnetrznej 6°C. Takze uwazam, ze udalo sie to VAGowi.
szary_człowiek pisze: 19 kwie 2023, o 08:44
4.2 - nowy SIV - strach zamawiać? W czerwcu będzie zabawa jak w OIV? I pewnie drożej? Plotki jakieś słyszałem, że tylko plugin? No chyba miękką hybrydę będą w stanie zrobić, ale... widać z fotek że większe auto się szykuje od obecnego to więc opcja, "wyłącznie plugin" w cenniku SIV, zaczyna naprawdę mnie martwić....
Osobiscie nie chcialo mi sie czekac na SS mk4 bo - bedzie drozej, o ile choroby wieku dzieciecego beda dotarte w Golfie 8, czy Octavi 4, o tyle w tych autach widze wiele rzeczy, ktore mnie wkurzaja (brak przyciskow, upierdliwe wylaczanie Start/Stop. Lane Assist, etc.). No i ja balem sie, ze 280KM juz nie bedzie dostepne, patrzac na to co sie dzieje z Fordem, Oplem, etc. Moge sie mylic, ale moze sie okazac, ze w SS/Passacie bedzie maks 200KM, a lepsze/mocniejsze silniki w Arteonie.

Ja po 1300 milach mam takie sobie wrazenia. Matrixy nie sa takie super jak niektorzy pisza, zwlaszcza na mokrym (plus pozioma linia); skrzynia jest wq... w trybie Normal, auto mysli za Ciebie i wie lepiej od Ciebie w zasadzie wszystko (np. o godzinie 6 wieczorem w kwietniu masz komunikat, zebys wlaczyl swiatla), w nowce aucie zaczynaja sie jakies dziwne dzwieki/pukanie/obcieranie w kabinie (chyba luzne wiazki), radio, spasowanie elementow poprawne, aczkolwiek na poziomie Daci, brak oslony na silniku, auto na wolnych obrotach glosne, zarowno w srodku jak i na zewnatrz, efekt potegowany przez trzymanie auta na podwyzszonych obrotach 1000-1100 na kazdym skrzyzowaniu. A i jeszcze sobie przypomnialem - pordzewialy tlumik, i koncowki w aucie wyprodukowanym w grudniu 2022, a oddanym do uzytkowania 6 tygodni temu... Swiadomie wybralem to auto ze wzgledu na to, ze ma wszystkie potrzebne przyciski, jest dosc duze i wygodne, ma w zasadzie wszystkie potrzebne mi systemy, aczkolwiek kwota rzedy 230k myslalem ze do czegos zobowiazuje, i ze przynajmniej nic nie bedzie w srodku obcieralo/pukalo a tu zonk. Okrutnie zaluje, ze w UK nie bylo Stingera 4x4, i mysle, ze gdyby istniala tu taka opcja, wzialbym zamiast Superba czy Arteona.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
leslaw1
Posty: 2
Rejestracja: 21 mar 2022, o 09:12
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: leslaw1 »

szary_człowiek pisze: 19 kwie 2023, o 11:33 Bardzo dziękuję za odpowiedzi i czekam na kolejne opinie.

PS: żyję w przeświadczeniu (po rozmowie z przedstawicielem działu sprzedaży) , że zamawianie z fabryki nie wchodzi w grę bo się nie doczekam SIII bo wejdzie już SIV i cały plan się posypie. A może ktoś ma informację wiarygodną, czy jednak jest szansa na SIII gdyby zdecydował się w najbliższych 2tyg od teraz na zamówienie?
Ja zamawiałem na początku kwietnia i według handlowca powinien być wyznaczony termin produkcji w tym tygodniu albo następnym. Nie było żadnej informacji żeby samochód miał się nie wyprodukować.
szary_człowiek
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 07:39
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: szary_człowiek »

@LMB , a ta nagrzewnica w TSI to jakaś dodatkowa opcja? Czy też jest w standardzie w wersji L&K ?
szary_człowiek
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 07:39
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: szary_człowiek »

Kolejne pytanie, który model DSG jest w TSI 2.0 190KM? Sucha czy mokra?
yogibabu
Posty: 349
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: yogibabu »

Mokra.
Już nie kurak....
LMB
Posty: 1365
Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Anglia, NW

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: LMB »

szary_człowiek pisze: 23 kwie 2023, o 08:51 @LMB , a ta nagrzewnica w TSI to jakaś dodatkowa opcja? Czy też jest w standardzie w wersji L&K ?
W UK standard w L&K, jak w PL niestety nie wiem :/
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."

Powered by George Best
artho
Posty: 1079
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: artho »

szary_człowiek pisze: 19 kwie 2023, o 08:44 Czy bez łopatek do DSG da się żyć
To nie jest Porsche i skrzynia PDK - przez 99% czasu nie będziesz używał łopatek.
szary_człowiek pisze: 19 kwie 2023, o 08:44 4.1 najważniejsze, czy po 5latach macie serdecznie dość SIII i chcecie zmieniać i cośtam szwankuje permanentnie? Czy też macie jeżdżący ideał :mrgreen: ?
Mnie po półtora roku od nowości irytuje elektronika - w ASO kierownicę ściągają już drugi miesiąc przy aucie na gwarancji...
szary_człowiek pisze: 19 kwie 2023, o 08:44 4.2 - nowy SIV - strach zamawiać? W czerwcu będzie zabawa jak w OIV? I pewnie drożej? Plotki jakieś słyszałem, że tylko plugin? No chyba miękką hybrydę będą w stanie zrobić, ale... widać z fotek że większe auto się szykuje od obecnego to więc opcja, "wyłącznie plugin" w cenniku SIV, zaczyna naprawdę mnie martwić....
Nowy Infotainment VW oraz Skody już swoje trudne lata ma za sobą a to właśnie nowy infotainment był głównym koszmarkiem O4 oraz Golfa 8. Do tego po covidzie produkcja już ruszyła lepiej, więc możemy zakładać, że S4 od początku nie powinien mieć tylu problemów co O4. W S4 z pewnością będzie więcej opcji hybrydowych - co generalnie jest plusem, popatrz na Audi, gdzie już od jakiegoś czasu są takie opcje i po prostu palą sporo mniej w mieście. Ja bym spróbował.
WG
Posty: 214
Rejestracja: 8 cze 2017, o 12:42
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 286KM 620Nm
Imię: Włodek
Lokalizacja: Radonie

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: WG »

Miałem diesla 190km 4x4 według mnie lag nie stanowi problemu kwestia przyzwyczajenia i wyczucia samochodu. Łopatki użyłem raz po zakupie żeby je wypróbować. Owszem nie wystartuje nagle jak rakieta ale wystarczy pyknąć gaz przed planowanym manewrem. Po wolno ssącym civicu 1.5 będzie dynamiczny i będziesz miał poczucie łatwości przespieszania a 2.0 190 km to będzie iny świat.
szary_człowiek
Posty: 28
Rejestracja: 19 kwie 2023, o 07:39
Samochód: Superb III combi Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: szary_człowiek »

Witam ponownie i dziękuję za wszystkie opinie.
Niedawno miałem okazję przejechać się L&K 190KM TSI na jeździe testowej u dilera , po mieście. Trochę korków, ale i na krótko dało się przyśpieszenie sprawdzić.
- silnik jeśli chodzi o dynamikę, to te 190KM mi wystarczy.
- Włączyłem na maxa wentylacje foteli ale nic nie poczułem :D jechałem w jeansach i grubej bluzie, pewnie dlatego. Nigdy nie miałem tego bajeru więc głupie pytanie pewnie zadaję :)
- DSG - mieszane uczucia jak na 1szy raz w życiu. Tryb Drive przy ruszaniu czuć trochę laga. Tryb S niby lepiej ale z kolei na jazdę w korku też chyba nie ma sensu. Czasami miałem faktycznie wrażenie jakby jechała na pół-sprzęgle (nie pamiętam czy w D czy w S) ciut za długo. No nic jeśli się zdecyduje na SuperBa to będę musiał się przywyczaić .
- prowadzenie , no inaczej się jeździ niż Civicem, civic chyba lepiej w zakrętach trzyma (225/45/R17) ale nie było tutaj dramatu. SuperB nie jest do upalania , wiadomo.

Zapomniałem zapytać czy jest nagrzewnica el. w tym TSI, aby w zimę/jesienią szybko nagrzać kabinę. Niestety egzemplarz od ręki jest jeden bez ogrzewania postojowego.

Mam jeszcze 2-3 tyg na decyzję bo inne sprawy się klarują. Zobaczymy.
Awatar użytkownika
SS
Posty: 120
Rejestracja: 10 wrz 2020, o 17:51
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Częstochowa

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: SS »

Mam 2.0TSI 190 i w zimie jest dobrze z ogrzewaniem. Po kilku minutach wiele ciepłem ale na pewno nie jest tak dobrze jak z webasto. Do tego grzane stołki i kierownica i jest dobrze.
Wentylacja foteli "bielizny nie ściąga" ale na lato wystarczy.
Pisał Sebastian
Kylo125
Posty: 195
Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 0.8 SOHC

Re: [S3] Dylematy przed-zakupowe

Post autor: Kylo125 »

Z elektryczną nagrzewnicą ciepłe powietrze leci po chwili od odpalenia nawet w dieslu, wystarczy że wyjadę za bramę i pójdę ją zamknąć a jak wracam do auta to już czuć że zaczyna się robić lekko ciepłe powietrze. Ewentualnie wystarczy przejechać kilkaset metrów i też już ciepłe leci. Także tym bardziej w benzynie nie powinno być powodów do narzekania na ogrzewanie.
ODPOWIEDZ